legerdienst 2a 1967

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

13 jan 2012, 07:02

Flupke, Hugo Daemen was eerder van normale postuur, je kan een foto van zijn gezicht zien door hier te klikken, hij is de derde in de rij.

Betreffende de RSM, inderdaad, dat was een toffe kerel (en er waren er nog), maar ook hier ontsnapt mij zijn naam.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Flupke
Lid geworden op: 19 nov 2003, 19:38
Locatie: Vlaams Brabant

13 jan 2012, 18:51

Ik kan mij Daenen niet herinneren mijn geheugen laat mij in de steek sorry
De kolonel herinner ik mij nog doch ook zijne naam kwijt, deju toch.
Was nogthans een simpatieke mens maar zal waarschijnlijk al overleden zijn, had toen al een gezegende leeftijd.

whisky
Lid geworden op: 07 nov 2011, 16:23
Locatie: liedekerke

14 jan 2012, 10:39

flupke

De kolonel was tot augustus 67 Dirickx , dat was een toffe ,en luste wel een pintje .Daarna was het kolonel De Vos , dat was nogal 'n droge ,
kolonel dirickx staat met foto op de site van 2a .

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

14 jan 2012, 11:21

Flupke schreef:Danny, kan dat zijn dat maj Daemen redelijk klein was van gestalte…
Flupke, nu denk ik te weten wie jij in die kleine gestalte zag, dit was niet den Hugo Daemen, maar van dat een beetje eigenzinnig persoontje ontsnapt mij ook de naam, In Elsenborn kreeg ik bij de debriefing na een batterijtest daar eens de opmerking dat wij (de transmissie) steeds met het beste materiaal werkten daar ze ons in de radionetten overal heel duidelijk konden verstaan.
Ik liet hem opmerken dat als er iemand met een defect radiotoestel naar ons kwam, wij gewoon ons materiaal in de plaats gaven zodat ze niet hoefden te wachten, het defekte herstelden, en wij dan verder werkten met het herstelde radiotoestel tot de volgende zich kwam aanbieden, hij kon dat niet begrijpen …

In 1974, toen wij terugkeerden naar België, stond het 2A onder het bevel van Lt Col Vuylsteke
Afbeelding
Een zeer menselijke man, ik heb daar goede herinneringen aan, wij waren in 1974 daar reeds enkele tijd weg, en toch kregen wij dit kaartje nog toegestuurd.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Flupke
Lid geworden op: 19 nov 2003, 19:38
Locatie: Vlaams Brabant

14 jan 2012, 14:21

De majoor die ik heb gekend was een redelijk kleine persoon maar zeer rad van tong( volgens legertermen dan toch).
De naam Vuylsteke zegt mij niets maar dat zou mij niet verwonderen met mijn slecht geheugen.
De kolonel wa een hartelijk persoon met het hart op de juiste plaats alhoewel hij ons goed op onze plaats zette

whisky
Lid geworden op: 07 nov 2011, 16:23
Locatie: liedekerke

18 jan 2012, 13:41

flupke : de majoor daar kan ik niks anders dan goed over zeggen , hij heefd me meer dan eens geholpen in de bar , wie zijn rekening niet betaald had met hem te doen ,

whisky
Lid geworden op: 07 nov 2011, 16:23
Locatie: liedekerke

26 dec 2014, 10:42

whisky


Aan alle 2Aers een zalig Kerstmis en een gezond nieuwjaar

Willy Henri
Lid geworden op: 29 dec 2009, 20:54
Locatie: St-Denijs Zwevegem

16 mei 2015, 21:52

Flupke schreef:Danny, kan dat zijn dat maj Daemen redelijk klein was van gestalte anders vergis ik mij.
Voor mij was dat daar gemakkelijk, ik had maar ééne baas en dat was de RSM maar ik ben ook zijne naam vergeten, was wel een heel correct persoon


Was dat adj. Marcel Simons niet...? Voor zover ik me nog kan herinneren. Deze was een correct en streng persoon als militair RSM.(korpsadjudant 2A.)
REGIS ULTIMA RATIO

ronald baert
Lid geworden op: 24 aug 2006, 16:14
Locatie: Oelegem (Antwerpen)

28 aug 2015, 12:13

Flupke schreef:Ik kan mij Daenen niet herinneren mijn geheugen laat mij in de steek sorry
De kolonel herinner ik mij nog doch ook zijne naam kwijt, deju toch.
Was nogthans een simpatieke mens maar zal waarschijnlijk al overleden zijn, had toen al een gezegende leeftijd.
Hij heette RL Devos ik was in 1968 tijdens mijn dienst zijn chauffeur (daarvoor eventjes van majoor Cromaar), sympathiek vond ik hem niet echt hij was nogal gesteld op regeltjes en lachen kon hij ook niet, heb nochtans regelmatig bij hem gaan baby sitten, hij had nog een "nakomerke" van zo'n jaar of 6 a 7 en als ze weg moesten vroegen ze mij om in hun huis te komen slapen op de logeerkamer omdat het meisje nog te jong was om alleen te blijven, madame (ik weet haar naam niet meer) maakte dan voor mij een koude schotel (veel beter dan in de troepenkeuken natuurlijk) en s'avonds keek ik TV niemand in de kazerne vroeg zich af waarom ik afwezig was op het avond appel. één maal per jaar kwam ook zijn zoon van in de 20 die in Brussel studeerde naar Siegen ik moest die dan ophalen aan het station, hij leek erg op zijn vader. Ik moest ook jobkes doen bij de kolonel thuis, gras afdoen en met "Madame" naar de supermarkt om alles te dragen, ik moest ook geregeld "pistolekens" halen en naar hun thuis brengen, ik mocht soms daar de break houden en zij smeerde toen wat "pistolekens" voor mij. Madame was wel nogal curieus, of ik al een "lief" had enz. er is een site waarop alle korpscommandanten staan met foto van tweede artillerie daar staat ook Devos bij.

Groeten,

Baert R.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

28 aug 2015, 16:31

Ik ben eens gaan kijken op volgende site http://www.2de-artillerie.be/geschieden ... lage_A.pdf en daar heb ik die twee personen waarnaar er hoger verwezen werd kunnen vinden, namelijk dienen Korpsoverste Afbeelding
en de Korpsadjudant (RSM) was De Winne (spijtig zonder foto :roll: )

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

whisky
Lid geworden op: 07 nov 2011, 16:23
Locatie: liedekerke

17 mar 2021, 18:15

Wie staat er op deze foto; ik sta onderaan de tweede zonder gordel

Afbeelding
ik wil lid blijven

whisky
Lid geworden op: 07 nov 2011, 16:23
Locatie: liedekerke

17 mei 2021, 14:14

Zijn we te oud om naar de foto te kijken en een seintje te sturen, of zijn we alles vergeten
ik wil lid blijven

whisky
Lid geworden op: 07 nov 2011, 16:23
Locatie: liedekerke

18 okt 2023, 14:10

zijn er nog van 2 a c bat 1967 siegen zo ja laat iets van je horen
ik wil lid blijven

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

18 okt 2023, 16:41

Wel, wel, blij te zien dat dit "gesprek" terug boven water komt, ik ben intussen in 2015 naar een rusthuis verhuisd alwaar ik met veel plezier verblijf, maar waar is de tijd van het 2A ???

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Herman45
Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

01 jan 2024, 12:38

Was ook in 2A , Stafbatterij onderdeel Transmissie , in voorjaar 1967 . Kapitein Sodermans en Adjudant-Chef P. Verhoeft waren mijn direkte oversten .

Afbeelding
REGIS ULTIMA RATIO