* * * * * W O 1 * * * * *

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

10 okt 2016, 21:19

MichelN schreef:
LUC7515 schreef:Zijn er mensen die mij dat kunnen uitleggen, ik begrijp er geen snars meer van.
Waren wij in oorlog met Nederland ook?
Laat maar zitten, je bent echt totaal onwetend.
Misschien trap ik dan maar een open deur in. Dat was voor jullie, als kenners, mogelijk zo evident dat het niet meer opviel. Nederland was in 1914 toch neutraal gebleven ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

10 okt 2016, 21:32

lehcim schreef:1981 Wir haben es gewusst....
Rund 90 Prozent aller Soldaten in den unteren Rängen der belgischen Armee waren Flamen.......
http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-14339898.html
Wat is de relevantie van dat artikel uit 1981 ? Wie heeft dat geschreven ? Wie controleerde of de aangehaalde beweringen ook kloppen. De auteur beweert bijvoorbeeld, dat Vlamingen graag bij Nederland zouden aansluiten en dat zij bv; liever en meer naar Nederlandse TV dan naar de eigen Vlaamse kijken. quid ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

10 okt 2016, 22:10

socrates schreef:
MichelN schreef:
LUC7515 schreef:Zijn er mensen die mij dat kunnen uitleggen, ik begrijp er geen snars meer van.
Waren wij in oorlog met Nederland ook?
Laat maar zitten, je bent echt totaal onwetend.
Misschien trap ik dan maar een open deur in. Dat was voor jullie, als kenners, mogelijk zo evident dat het niet meer opviel. Nederland was in 1914 toch neutraal gebleven ?
Ja, daarom was het ook verplicht de naar Nederland gevluchte Belgische militairen die na de val van Antwerpen (okt. 1914) de grens overstaken te ontwapenen en hen zo ver mogelijk van het strijdtoneel te interneren, er was sprake van 40.000 man. Dat was zo overeengekomen bij de vredesconferentie van Den Haag in 1907.
Lap, nu gaat de andere weer beginnen googlen.:-)

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

11 okt 2016, 23:48

Dood met de kogel ! !

Verfaille Emile , Wachtmeester-foerier , 2é Zware Artillerie , na vonnis van de krijgsraad 3DA op 27/03/1918 , onthoofd.
(de guillotine werd uit Frankrijk per trein tot in Veurne gebracht )

Het was onder impuls van koning Albert I dat deze straf werd uitgevoerd.....

http://www.clint.be/actua/doodstraf-voo ... emmel-poll

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

12 okt 2016, 00:02

ALBERT 1 Le Roi-Chevalier & Le Roi-Soldat.
Albert 1 werd zo genoemd door de haute bourgeoisie , het was zeker niet de kleine piot die hem deze titels toekende.Chocolade en sigaretten heeft hij nooit zelf overhandigd aan de soldaten in de loopgraven.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 okt 2016, 14:41

LUC7515 schreef:In het totaal werden er 320.000 mannen gemobiliseerd, een plezier voor Michel, maar ze tellen 100 000 man die nooit een Duitse soldaat gezien hebben er ook bij van in het begin.
Net zoals bij onze huidige regering hebben wij altijd al een speciale manier van rekenen in België gehad om onze cijfers te laten kloppen.
Net zoals tweederden van de Amerikanen nooit van dichtbij een Duitser gezien hebben. Ach jong, spartel maar gerust verder hoor, mij niet gelaten.
Ik merk nu wel dat ik alle hints die ik je ondertussen al gegeven heb aan het overschrijven bent.

Ha ja, onze vriend Patton: ik wed dat je zelfs niet eens de titel van zijn memoires kent, laat staan dat je weet dat daar nergens een woord over de bekwaamheid van andere geallieerde legerleiders tijdens WOI in staat.
Hup, en nu maar googlen...

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 okt 2016, 14:44

lehcim schreef: Het was onder impuls van koning Albert I dat deze straf werd uitgevoerd.....
http://www.clint.be/actua/doodstraf-voo ... emmel-poll
Da's nu eens een fantastische referentie, zie. Probeer de Dag Allemaal eens.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 okt 2016, 17:26

LUC7515 schreef:Tijdens de eerste twee weken na 28 mei werd een aanzienlijk gedeelte van het leger door de bezetter gedemobiliseerd. Een ander deel trok er op eigen initiatief, of soms met toestemming van de militaire chefs, van onder en ging gewoon naar huis. Men schat dat om en bij de 150.000 militairen tijdens de eerste dagen na de capitulatie het leger verlieten.

1. België heeft nooit gecapituleerd.
2. "na 28 mei" je zit toch geen twee oorlogen door elkaar te halen, zeker?
3. Gedeelte van het leger gedemobiliseerd door de Duitsers?
Zonder bronvermelding zijn jouw verhaaltjes gewoon waardeloos.
het je in de hoek zit, pas je het verhaal aan. Veel van uw verhaaltjes over het goed werken van onze legerleiding zijn volledig uit de lucht gegrepen.
Vertel mij eens waar ik geschreven heb dat onze legerleiding alleen maar goed werk zou hebben geleverd of dat ik mijn verhaal zou hebben aangepast?
Uw boeken en bedenkelijke kennis kunnen nu eenmaal niet op tegen het internet.
Op het internet kan iedereen schrijven wat hij wil, zelfs als hij beweert de achterkleinzoonzoon van Napoleon te zijn. Over mijn kennis hoef je je geen zorgen te maken, die overtreft de jouwe met een factor vijf.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 okt 2016, 20:08

LUC7515 schreef:Internet is voor het merendeel van de mensen een bron van informatie. Het toont nogmaals je onkunde om met het internet te werken.
Megaproest!
Wij hebben alleen aangetoond dat de incompetentie en de discriminatie een groot probleem was en het leger onbetrouwbaar bleek.
De nieuwe informatie ( Luik-inlichtingsdienst ) hebben wij verkregen door onze vrienden, die de hulp hebben ingeroepen van oud studenten uit de militaire school. Zij kunnen niet begrijpen welke onzin je uitkraamt. Wij zijn beroemd aan het worden!
Blabla, en nog steeds geen bronvermelding van je inmiddels wereldberoemde inlichtingendienst.
Ik merk dat je als vanouds weer handig probeert netelige vragen te ontwijken, daarom zet ik ze hier nog eens op een rijtje:
Vertel mij eens waar ik geschreven heb dat onze legerleiding alleen maar goed werk zou hebben geleverd of dat ik mijn verhaal zou hebben aangepast?

1. België heeft nooit gecapituleerd.
2. "na 28 mei" je zit toch geen twee oorlogen door elkaar te halen, zeker?
3. Gedeelte van het leger gedemobiliseerd door de Duitsers?
Zonder bronvermelding zijn jouw verhaaltjes gewoon waardeloos.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

12 okt 2016, 21:39

Als die discussie tussen 2 personen die alles menen te weten over WO1 zo verder gaat , dan zullen de lezers uiteindelijk gaan beseffen dat er nooit een WO1 is geweest . :twisted: :lol:

Want antwoorden zoals " te weten gekomen van vrienden die vrienden hebben die in de militaire school hebben gestudeerd" , wat bewijst dat?

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

12 okt 2016, 22:15

LUC7515 schreef:Flupke,
Ik heb nog geen enkele maal iets gebruikt van horen zeggen. Zij gaven mij alleen informatie die ik opgezocht heb. En als die bron correct is dan kon het ingebracht worden.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/14-18/1.2191955
Als je naar de voetbaluitslagen kijkt in het dagblad, dan zijt je niet zeker of wel.
Maar iemand, denkelijk behoor je daar ook bij, die niet in internet gelooft, geef dan ook niets te zoeken op internet.
Van michel komt het uit de kast. Klopt dat?
Als je in een hoek gedrumd wordt, dan heb maar oplossing. Internet is niet geloofwaardig
Je kent me niet, weet niet wie of wat ik ben , maar je gaat me wel vertellen dat ik niet in internet geloof en er dan ook niets te zoeken heb.
Van hoogheidswaanzin gesproken.

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

12 okt 2016, 22:17

MichelN Probeer de Dag Allemaal eens.
Onthoofding aan het IJzerfront - De Klaproos
www.klaproos.be/onthoofding.htm

Nooit werd een moord zo secuur voorbereid en zo koelbloedig uitgevoerd. De doodstraf ligt voor de hand. Gezien de laatste onthoofding dateert van 1863, denkt iedereen dat de straf ... Dat is buiten koning Albert gerekend. ... De terechtstelling ging in de fantasie van kunstenaar Joe English door op ... Siegfried Debaeke

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

12 okt 2016, 23:39

R.I.P. Degene die WO1 meemaakte en WO1 overleefde , zijn onze echte Hictorici , zoals o.a. , Cyriel Barbary, Ladislas Segers , Florimond Pynaert, Michael Schwarz,enz….
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/
http://pages14-18.mesdiscussions.net/
http://1914-1918.invisionzone.com/forums/index.php
http://www.usmilitariaforum.com/forums/ ... militaria/

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

13 okt 2016, 21:03

HI LUC
de WFA Belgie link werkt niet ! !

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

14 okt 2016, 09:41

Luc je heb een stuk van de link niet gekopieerd ; daarom werkt het niet.

Ik ken zeer goed Aurel Sercu bij WFA . Deze Heer heeft reeds veel gedaan voor en doet nog veel voor de geschiedenis van WO1.

https://wfabelgie.wordpress.com/