33BN Logistiek Arsenaalkazerne Antwerpen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

arsenaal
Lid geworden op: 17 okt 2011, 14:46

20 okt 2020, 16:49

Wie heeft daar nog dienst gedaan als milicien of beroepsvrijwilliger. Ik was er tussen eind september 1972 en eind augustus 1973. Toen was het nog het 33Bn Logistiek later omgevormd tot Logistiek Centrum nr 2 van de landmacht. Op de foto de toegang met poortgebouw gelegen langs de Lange Leemstraat in Antwerpen. Nu rest alleen nog het poortgebouw. De ganse site is verdwenen om plaats te maken voor het "Groen Kwartier". Tijdens mijn verblijf aldaar drie sterfgevallen meegemaakt van jonge dienstplichtigen op nog geen bezetting van honderd miliciens! In november '72 komt een milicien om door een ontploffing. De maand erop december '72 verongelukt een milicien van bij ons Marc Janssens genaamd in fort 8 in Hoboken toen hij op de trede plank sprong van een traag rijdende legercamion. Hij werd geplet tegen een muur en was op slag dood. Op 30 juni '73 komt milicien Freddy Michiels uit Deurne om door verdrinkingsdood in "de putten van Schilde". Hij was tijdens het weekend de zaterdagnamiddag gaan zwemmen met broer en vrienden. Rond 3 uur s' nachts is zijn lichaam door de brandweer bovengehaald. Dit blijf je onthouden en draag je mee de rest van je leven!
Afbeelding
Afbeelding
Tussen 1972-1973 dienst volbracht in arsenaal kazerne naast militair hospitaal Antwerpen bij het 33BN LOG.

EstroisFotografie
Lid geworden op: 21 jan 2021, 21:39

21 jan 2021, 21:45

beste,
ik ben op zoek naar zoveel mogelijk foto's van het militair hospitaal en het logistieke depot voor een groot fotoproject. Het zou superfijn zijn moest u mij hier mee kunnen helpen.
Wij zoeken ook getuigenissen van het leven van toen in de kazerne daar.
Ik ben zelf militair en heb enkel herinneringen dat ik daar af en toe moest zijn voor kledij en materiaal.