Op zoek naar legervrienden matrozen ( Van Haverbeke M902) 1969-1970.

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

sniper
Lid geworden op: 09 nov 2020, 16:44

12 apr 2021, 16:39

Afbeelding
AfbeeldingLangs deze weg nog even proberen om oude legervrienden terug te vinden, legerdienst 1969-1970 bij de marine, Opleiding in Sint-kruis-Brugge, daarna Lombardsijde, opleiding dek matroos en dan
Afbeelding aan boord van de Van Haverbeke M902, ook tijdelijk steward (Officieren en onderofficieren) geweest op de van Haverbeke enkele namen kan ik me nog herinneren nl: pius, pizera en als kapitein dacht ik een zekere Verstraeten en een roodharige luitenant, bijgevoegd een paar foto's van destijds ( wacht aan het koninklijk paleis, een foto opleiding dek matroos in Lombardsijde, met o.a Ockers, Hertoge, Sabbe, enz op de foto) wie herkent zich hierop. onder andere op zee manoeuvres den Helder gedaan, Plymouth (Engeland), Le Havre (Frankrijk), droogdok Antwerpen (Belliard Murdoch) voor herstelling tijdens mijn dienstplicht, en ik ben van boord gegaan toen de van Haverbeke vertrok naar Tunesië en de Middellandse zee en ik 14 dagen nadien afzwaaide in de kazerne ( Generaal Mahieu in Oostende),
ik had mijn fiets mee aan boord omdat ik destijds wielrenner was en kon trainen als we aan de kade lagen.
Heyerick Adriën afkomstig van Deinze
Afbeelding