Legerdienst Siegen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Mustang 1
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:13

07 jul 2020, 01:19

Als u in B eskadron geweest bent, dan zou ik u moeten kennen. Ik was daar van juni 1966 tot maart 1968.

Mustang 1
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:13

07 jul 2020, 01:59

Perromaster schreef:
30 jun 2009, 08:10
Ik was in het week-end in Leopoldsburg , open deur dag landcomponent.
Als "oud" 6Ler op zoek naar regiment lanciers. . .
gevonden : 1lancier van 2/4L vriendelijke man maar wist ook niks over vroeger. . .
FF wat info gezocht over 6L maar niks noppes gevonden . . .spijtig maar hier houdt de zoektocht op en ga ik er vanuit dat er van 6L niks meer overblijft .
Het was een hele bedoening in'tKamp. . . Veel volk lekker weer en de kinderen hebben nog het meeste pret gehad in dat grote legerBobbejaanland !

Tempus vincit omnia . . . .

Brig Staf & Diensten. . .
Lichting 67.
Wellersberg
Siegen.
Spijtig dat de zoektocht moet ophouden, we hebben dit al eerder geprobeerd en toen kwam er ook geen of heel weinig reaktie. Vele van ons zijn al op een respectabele leeftijd en wat zeker meespeelt is het feit dat deze generatie niet allemaal computer mind gezind is en daar mee bezig zijn. Hoeveel oudgediende van 6L
zouden er echt nog in geinteresseerd zijn, we kunnen nu wel nostalgisch doen, maar vergeet niet dat in die tijd vele van deze jongens allemaal dienstplichtig waren en liever ergens anders waren dan op de Wellersberg
En of het zo een leuke tijd was daar zijn de meningen ook over verdeeld, het was niet al rozengeur en maneschijn, en zijn er vele die er anders over denken en het niet zo een fijne tijd vonden, en alles liever alles willen vergeten. Leeftijd speelt ook een grote rol hierin, het vaste kader, zijnde onderofficieren en officieren zijn allemaal minimaal 10 jaar ouder dan wij. Reken maar hou oud deze mensen dan al zijn nu. Het senioren net is dan ook niet misschien hun ding, en zoeken dan zeker dit niet op. Enfin dit is mijn bedenking hierover, ik was ook graag meerdere gasten tegen gekomen maar helaas eens houd het op en komen er geen reacties meer. Hou u verder allemaal goed. groetjes

Mustang 1
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:13

07 jul 2020, 02:34

kortrtja schreef:
14 jun 2008, 13:37
Ben ook in Siegen geweest bij 6° Lanciers vanaf 1mei 1967 tot eind januari 1968 afzwaai. Opleiding genoten in Leopoldsburg 3 maanden. Van mei tot oktober eskadron C en dan overgeplaats naar Staf en diensten waar ik de taak kreeg om Majoor Leroy overal naar toe te voeren. Ik was zijn chauffeur dus en mijn naam is Tanghe Jacques. Het waren inderdaad bijna allemaal west vlamingen.
Ondertussen heb ik reeds enkele foto's gezien maar ik moet zeggen dat ik niet veel mensen meer herken.
Wat mij is bijgebleven is het overlijden van een makker tijdens het vervoer over spoor naar een plaats in Duitsland waar maneuvers zouden plaats vinden. De mensen die toen bij het 6° lanciers waren, tussen mei en december 1967 moeten zich dat nog herinneren. De naam van de ongelukkige was Jhonny Expeel. Met enkelen zijn we dan naar Moorsele gegaan onder leiding van een onderofficier en de comandant van het C eskandron om de begrafenis bij te wonen.
Bij ons op de kamer lag er een zekere Loncke, een zekere Desmet en een zekere Roelens. Die waren van aan de kanten Roeselare of Izegem en ik meen mij ook iemand te herinneren van aan de kust.

Groetjes
Dit herinner ik mij ook nog , ik was ook op deze trein aanwezig als tank chauffeur B eskadron, toen dit spijtig voorval plaatsvond, droevig dat dit toen gebeurde. groetjes

Willy Henri
Lid geworden op: 29 dec 2009, 20:54
Locatie: St-Denijs Zwevegem

17 aug 2020, 22:07

[quote][quote][list][list][list=][list=][/list][/list][/list][/list][/quote][/quote][quote=Wieke65 post_id=4561922 time=1487607317 user_id=38637]
[quote="ronald baert"]Ik was bij de lichting 68 van 2A (artillerie) ik was toen eerst chauffeur van majoor Cromaar of Cromaer en nadien van Kolonel De Vos, is er over deze officieren nog iets geweten? zijn ze nog in leven? waar zijn ze nu?

Hey Ronald.
Vele officieren uit de periode 68/69. zijn reeds overleden maar zou toch ook wel eens willen weten als kommandant Roger Boven uit de toenmalige diensten batterij (2A) nog in leven zou zijn .
Hoe zou men dat kunnen terug vinden?.
p s. Spijtig dat onze reünie op 30 aug.2020 niet heeft mogen doorgaan.
Grt Willy.

Ik heb één iemand gekend bij 2A in 1964, ene Modest, had een witte baard.
groet,
RB[/quote]
[/quote]
REGIS ULTIMA RATIO

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 aug 2020, 15:51

De jongsten Olt waren iets ouder dan ik. Dus momenteel rond de 75 jaar.
Veel van de hogere graden zal er niet rond lopen.

ronald baert
Lid geworden op: 24 aug 2006, 16:14
Locatie: Oelegem (Antwerpen)

20 aug 2020, 14:05

Hallo,
toen ik bij het leger naar Duitsland in Siegen werd geplaatst in 1968 en onderdeel werd van 2A (tweede artillerie) werd ik bevriend met een Brusselaar uit Sint Agatha Berchem (deelgemeente Brussel) zijn naam was Robyn of Robijn Jean Paul hij was daar al enkele maanden voor ons en zwaaide dus ook enkele maanden voor mij af ik heb hem nadien nog wel kort ontmoet, hij werkte toen voor BP oil afdeling, onze wegen scheidden toen. ik probeerde hem terug te vinden op allerlei manieren zoals jaren geleden een brief naar zijn adres dat ik had in Brussel maar die kwam ongeopend terug met "Persoon onbekend" ik nam ook contact met personeel diensten van BP, allemaal zonder succes, ook op andere manieren deed ik pogingen. Is er iemand die met JP Robyn nog kontakt heeft gehad? of die weet waar hij is, er een adres, tel; of GSM nummer van heeft. gezien de leeftijd kan het best zijn dat de betrokkene overleden is zoals een aantal van mijn kamergenoten van toen.
ik voeg hierbij twee foto's, in beide gevallen is hij de persoon met bril, kent iemand hem hij zal nu ongeveer 74 jaar zijn en moest in het leger in het jaar 1967 (zwaaide af in 1968)

alvast thx
Ronald Baert
JP Robijn.jpg

ronald baert
Lid geworden op: 24 aug 2006, 16:14
Locatie: Oelegem (Antwerpen)

21 aug 2020, 08:49

Willy Henri schreef:
17 aug 2020, 22:07
    Wieke65 schreef:
    20 feb 2017, 17:15
    ronald baert schreef:Ik was bij de lichting 68 van 2A (artillerie) ik was toen eerst chauffeur van majoor Cromaar of Cromaer en nadien van Kolonel De Vos, is er over deze officieren nog iets geweten? zijn ze nog in leven? waar zijn ze nu?

    Hey Ronald.
    Vele officieren uit de periode 68/69. zijn reeds overleden maar zou toch ook wel eens willen weten als kommandant Roger Boven uit de toenmalige diensten batterij (2A) nog in leven zou zijn .
    Hoe zou men dat kunnen terug vinden?.
    p s. Spijtig dat onze reünie op 30 aug.2020 niet heeft mogen doorgaan.
    Grt Willy.

    Ik heb één iemand gekend bij 2A in 1964, ene Modest, had een witte baard.
    groet,
    RB
    Ik deed navraag bij het leger zelf Als ik me goed herinner (ik moet die mail nog wel op mijn PC hebben) daar heeft men geantwoord dat zowel majoor Crommar als kol. De Vos overleden waren , zij hadden toen wij legerdienst deden al wel de leeftijd van rond de 50 of meer. Kapitein Boven herinner ik me ook nog maar dan vooral van toen ik jaren na mijn legerdienst terug werd opgeroepen voor oefeningen in Elsenborn 10 dagen was ik zijn chauffeur, toffe gast was hij maar geen enkele officier had ook maar iets te vertellen aan die terug opgeroepenen, toen een lager officier tegen die groep riep om in de Gelederen te gaan staan lachte iedereen hem uit tja wat kon hij doen iedereen naar huis sturen? Ik zal eens zoeken van wie ik antwoord kreeg M.b.t de majoor en de kol. Ik herinner me zelfs dat het iemand was die bij het leger had geweest maar al op rust was maar zich nog veel bezig hield met wat er bij den armee gebeurde, dat is ook weeral jaren geleden en leeft die mens nog?
    RB

    jeronimo
    Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
    Locatie: pajottenland

    21 aug 2020, 10:14

    Hallo,
    Kijk eens op Google, daar staat ene Jean Paul Robyn.
    Misschien heb je geluk dat hij het is.
    Ik vraag me af of er nog carpatten van lichting 53/54 zijn.
    Ik was chauffeur in de stafcompagnie.
    niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

    ronald baert
    Lid geworden op: 24 aug 2006, 16:14
    Locatie: Oelegem (Antwerpen)

    23 aug 2020, 08:44

    Zal daar eens zoeken, heb dat echter al we eerder gedaan en kom dan bij Facebook waar een aantal Robynsen staan maar allemaal te jong uitzien om de juiste te zijn.
    RB

    nonkeldi
    Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
    Locatie: aan de leie tussen het groen

    23 aug 2020, 16:13

    Hallo aan allen en Kortrja,

    ik was ook soldaat in Siegen 66-67 maar dan wel bij de karpatten, ik las in jullie verhalen en vragen dat jullie ook op zoek waren naar een zekere loncke en Roelens, toen ik nog naar school ging zat er ook een Loncke (Johnny) bij mij in de klas en we waren dus even oud, die persoon was van Ingelmunster, die kan het misschien zijn.
    Toen ik nog aan het werk was had ik een collega die ook mijn ouderdom had (1948) en die noemde Roelens (jacques) en is van Izegem, mss een hint.
    grtjes nonkeldi 66/48549
    deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
    harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
    NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
    LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32

    ronald baert
    Lid geworden op: 24 aug 2006, 16:14
    Locatie: Oelegem (Antwerpen)

    25 aug 2020, 17:19

    jeronimo schreef:
    21 aug 2020, 10:14
    Hallo,
    Kijk eens op Google, daar staat ene Jean Paul Robyn.
    Misschien heb je geluk dat hij het is.
    Ik vraag me af of er nog carpatten van lichting 53/54 zijn.
    Ik was chauffeur in de stafcompagnie.
    Dat is niet de JP Robyn die ik zoek.
    groet.

    Herman45
    Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
    Locatie: Oost-Vlaanderen

    02 jan 2021, 10:16

    Vooral voor de Artilleristen
    Afbeelding
    REGIS ULTIMA RATIO

    whisky
    Lid geworden op: 07 nov 2011, 16:23
    Locatie: liedekerke

    17 mar 2021, 17:36

    waar zijn de laatste van 2A laat iets van u horen ik was er in 1967 C BATTERIJ.
    Kijk naar Legerdienst 2a 1967
    ik wil lid blijven

    GeryJ
    Lid geworden op: 31 mei 2021, 22:45

    05 jun 2021, 22:47

    vdsteel schreef:
    02 aug 2008, 00:28
    Guy T schreef:
    a242811 schreef:Even Siegen opzoeken om nog eens een bezoekje te brengen na 32 jaar en kom ook op deze site terecht.

    Ik bracht mijn legerdienst door van bij de 1 cie Rav-Tpt in de kleine kazerne. Was van de laatste lichting van 1 jaar legerdienst, van okt 73 tot september 1974.
    Heb ook nog opperwachtmeester Eric Depoortere gekend. Evenzeer als o lt Van Reusel, serg Thoelen ...De cie com was toen majoor Van Steenlandt.
    Ook ik ben nieuwsgierig of ik hier vroegere collega's tegenkom: Luc Vervoort, , Luc Vlasschaert (Aarschot?) Alain De Middeleer (St-Niklaas),...

    Hebben ook de verhuis gedaan naar "Het Kamp"(Leopoldsburg) en de cie medic naar Oostende.

    Groetjes Hubert
    Hallo
    ik ben een van de twee Toelens die er toen waren:
    er was de zwarten T(h)oelen en de Witten Toelen

    denk zelfs dat de zwarte zn naam met een H werd geschreven
    dus Thoelen en zn voornaam was Etienne

    we zaten allebei in de transportpelotons maar in verschillende

    hij in Pl B en ik in Pl A
    pl A was de 1owm depoortere Eric de Pl comd
    Pl B dacht ik int begin de 1omw Acke nadien E Thoelen zelf

    Maj Vansteelandt was geen cie comd maar korpscomd
    wie Cie comd was ten tijde van uw aanwezighzid weet ik niet meer exact
    maar mss was het Kapt Werelds
    Lt Van reusel was toen S2-S3 denk ik
    maar mn geheugen laat me soms in de steek
    er was ook nog het Pl verdeling
    die stonden in voor de bevoorrading
    Waar zat jij dan ergens, in welk pl ?
    graag wat info indien mogelijk[/quote

    Ik was gekaazerneerd in kwartier Gilbert vanan 1 januari 75, daarvoor 2 maanden opleiding in heverlee, maar hebben meer bij de boeren patatten gaan rapen dan met de camions gereden. Ben afgezwaaid eind augustus 75 in leopoldsburg. Ben daar no ongeveer één maand geweest; ik vodn het veel toffer in Siegen. Ik herinner me nog levendig den zwarten en den witten thoelen. Den witten was inderdaad bij De Poorter en den zwarten zat daar egens op een bureauke in de garge samen met ne brigadier chef, als ik me niet vergis Rogiers, was ne hele tofe pee en hebben samen veel pinten gedronken. Majoor Van Steeland was indrdaad de chef en daaronder hadden we Lt Werelds beter gekend als makak en van reussel. Mijn chef was toen Lt Caethofs of zo. Heel veel goede herionneringen aan de miliiëns en ook aan BV's oa Van Thielen en Isidoor die voor de geweren zorgde

    Wieke65
    Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:05
    Locatie: West Vlaanderen

    07 aug 2021, 17:19

    Siegen 1964, al 57 jaar geleden, 1ste Cie ATK, alsof het gisteren was, ik heb daar ooit een blog over gemaakt onder Siegen1964 op dit seniorennet. Mooi souvenier.
    Al wat ik zelf doe is goed genoeg.