Legerdienst Siegen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

27 jan 2006, 18:23

Bibi,

Ik ekn die namen niet meer zo maar ik weet alleen dat er eensergent Kiekens noemde en dat de 8 van stanley stad bij ons in den blok lagen,ze zijn gevangen genomen gewest door de congolezen,er is een boek over geschreven die te koop is.Ook den Bill met zijn grote muile (mond)


Ebo
Hoe heb jij die foto daarop gekregen,als ik bewerken open kan ik niet kopiëren en plakken die staan niet opgelicht.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

27 jan 2006, 18:50

Ik was van 1 november 1961 tot 1 augustus 1962 bij 2A op de Wellersberg. Ik was chauffeur-operateur van kapitein Boven (S4) en moest nogal dikwijls naar Vogelsang waar de kapitein moest scheidsrechteren. Voor de rest was het veel kuisen aan de auto's. Op mijn kamer lag een "De Vijlder", of zoiets, die heel goed trompet kon spelen. Heerlijk was het toen hij 's avonds "Il Silenzio" speelde. Dat kon je op de hele Wellersberg horen en het deed je wat. Die "De Vijlder" had een donkere bril op, was van de kanten van Eeklo en mocht later de klaroen spelen, je weet wel: "Komt de ballekes, ballekes halen..." en "Dé facteur, dé facteur..." en "De kolonel moe schijten, de kolonel moe schijten, geef hem papier, geef hem papier, de kolonel is hier...". Verder was er op mijn kamer ook een boerenzoon van de kanten van Deinze, Hervé Sergeant. Hij had dikwijls boel als 'm zijne naam gevraagd werd: "Uw naam, soldaat!"... "Sergeant!"...."Sergeant wie?" "Sergeant, sergeant!"...
Ik moest af en toe wacht kloppen in het hoofdkwartier op de Heidenberg bij kolonel Leeuwerk.
In de zomer mocht ik 's zondags met een vliegclub uit Geisweid zweefvliegen (was toen al mijn hobby) op het oefenterrein van Trupbach, waar een kleine landingsstrip was voor verkenningsvliegtuigen. Bij die mannen kon ik ook heel wat sloffen sigaretten kwijt zodat ik een beetje financiële speelruimte had want mijn soldij was toen 10 frank per dag!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

28 jan 2006, 11:31

Fokke,

Van namen weet ik niet veel meer maar wel dat we ook uitgingen ginder beneden (niet richting stad) maar links Trubach !!! in de enige cafe waar we in de week s'morgens passeerden omte joggen.

Als BV hadden we een zeer goede tijd en mochten we op ons eigen een beetje doen wat we wilden,alleen gaan eten in de refter enz.
Ik heb fot's van makkers op de halftrack maar weet hun naam niet meer.
De enkele die ik nog weet heb ik al ontmoet zoals Emiel De Witte dat ze hem noemden.

Ik spreek nu van de carpaten alleen,ik reed met mijn eigen moto daar rond en sigaretten kochten wij op van de niet rokers om verder te verkopen,wat een tijd die niet meer weer komt.

ebo
Lid geworden op: 27 okt 2004, 18:15
Locatie: Temse

29 jan 2006, 14:29

Willy, ik heb u een privè mail gestuurd.
mbt. foto´s plaatsen
Doe wat ge gaarne doet....als het mogelijk is.

BIBIEKE
Lid geworden op: 26 jun 2005, 22:13
Locatie: Nijlen

30 jan 2006, 21:46

HALLO AAN ALLE EX SIEGENAARS,ik was bij de CARPATTEN als verkenner,1964-65, inderdaad een schone tijd,soms wel hard,(9 maanden
opleiding)was altijd niet van de poes,heb er veel geleerd,veel vrienden gemaakt,ben benieuwd of er nog oud verkenners hier tussen zitten,de gtoetjes aan alle CARPATTEN,BEVRIJDERS,ART.,ATK,EN al de mannen
die ooit korte of lange tijd SIEGEN als tweede thuis hebben gehad,
groetjes
BIBIEKE

pappiewa
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:32

31 jan 2006, 22:51

Nu eens een goedendag van een veteraan uit een steunkompagnie.Ja,ik was ook in Siegen gekazerneerd en wel bij de zware mortieren - 1e Cie.Mo 4''2. Dat was in 1952,onze eenheid was gelegerd bij het 2e Linie in de kazerne Sint Margarieta-Houthem.De eerste acht maanden van mijn legerdienst in 1951 bracht ik door in Brugge bij de 10e Cie Mo.en daarna naar Siegen voor dertien maand.Ik herinner me nog heel goed de RSM van het tweede linie, een zwaarwichtig man en dat letterlijk en figuurlijk.Als we 21 maand geklopt hadden besliste de regering eensklaps de legerdienst terug te brengen van 24 naar 21 maand. We hadden nog een week soldaat te spelen om die 21 maand vol te maken.Maar we kregen die laatste week verlof en twee dagen erna, hup, de DVT op, richting vaderland.Van een verrassing gesproken,die kon tellen. Met een sneltreinvaart terug burger. Nog de beste groeten aan allen die in Siegen waren.

Nicalo
Lid geworden op: 25 jan 2006, 18:02

25 feb 2006, 13:48

Ik was in Siegen de Carabiniers 2° Cie van 9 juni 1966 tot 26 mei 1967.
Wie ook?

etje
Lid geworden op: 07 feb 2006, 10:22
Locatie: Sint-Niklaas

15 mar 2006, 23:42

Heb in Siegen gewoond van '59 tot '64 mijn vader was namelijk beroepsmilitair bij het bataljon Bevrijding bij de Cie Verkenners en hij is in '60 naar Congo geweest en in '62 naar Burundi.
Toen ik zelf in het leger moest heb ik gevraagd om in Siegen mijn dienstplicht te kunnen vervullen en het was me gelukt. En ben toen terecht gekomen bij de Carabiniers 2° Cie dat was in '73 lichting september, maar de laatste maanden van mijn legertijd zijn we dan naar Leopolsburg overgekomen, en eerlijk gezegd was ik liever in Siegen gebleven.

spanky
Lid geworden op: 06 jan 2005, 18:50
Locatie: 2180 Ekeren

16 mar 2006, 17:24

ook ik hebeen reuze tijd doorgebracht in Siegen namelijk bij de 2 de artillerie dienstenbatterij van 67 tot 68 eerst drie maanden turnhout als opleiding chauffeur en dan de rest naar Siegen wij waren onderandere met twaalf van Antwerpen ten tijde speelde men de film de 12 ploerten ni dat wij zo stout of bandieten waren maar dat kwam goed uit zo, en namen als het plat dak komen nu ook allemaal terug bij het lezen hier . ooit heb ik tijdens de bataljons feesten aldaar het rekord gezwommen over de 100 m rugslag dacht ik samen met Wilfried van aken die later furore maakte in de 10 winterspelen in brasschaat . Wij kregen onderandere enkele weken op voorhand de kans om samen te gaan trainen ik rugslag en hij craw. IK heb samen gewerkt met een o/off (waar ik regelmatig ging babysitten ) om zo de chauffeurs hun km te laten doen en zo het brevet van goeie chauffeur te halen (en dat waren er veel zenne ); ook goede herinneringen aan de kampen en café's in Elsenborn waar wij dus altijd als eerst moesten zijn voor de tanks aankwamen . Tot daar de herinneringen straks komen er misschien n og meer boven

alvast de groetjes van Spanky

PS. Namen als den Harry van linkeroever en de juul nen halve holander en ook nog iemand van heist op de berg zat er ook nog bij
woonplaats( noord) rand van Antwerpen 2030 desktop
windows 10
RAM 2,00DDR2 @403 MHZ
PCI DATA 32 BIT
laptop lenovo
intel core I3.380M@2,53 GHZ

nonkeldi
Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
Locatie: aan de leie tussen het groen

16 mar 2006, 17:37

hallo nicalo,

hier ne oude karpat, binnengegaan begin sept 1966, 1 week turnhout, en dan richting siegen tot 29 aug. 1967 (3° cie ).

Wie weet hebben we nog nie samen aan de toog gestaan in de kantine.
Ik was er loper van de compagnie, radio-operator en reserve bediende CSM,met als off. kpt. Pacquay, lt. sys, en sergeanten lemmens ( een kleurling)
beyens en vercamps of zoiets, en niet te vergeten chef degrote, die had nog bij de para's gediend, maar was wegens gedrag??? overgeplaatst naar de karpatten en plezant was iets anders met de dienen. CSM was chef moermans, de lemmens was een grote boksliefhebber en hij gaf nooit ballen, maar als we van hem straf kregen dan mochten we een avondje meegaan met hem als sparringpartner in de ring (was eens iets anders hé) er waren nog een paar KRO's en KROO's
maar die ben ik vergeten,

groetjes nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32

BIBIEKE
Lid geworden op: 26 jun 2005, 22:13
Locatie: Nijlen

16 mar 2006, 22:35

Hoi Nonkeldie,het doet deugd nog eens wat over Siegen te horen,zoals eerder gezegd ik was er als verkenner van Mei 1964 tot end April 65,
toen was DE PARA, SGT DE GROOTE een van onze sergeanten,heb hem tot over een paar jaar nog regelmatig teruggezien,(nog altijd even zot)
en Jean Moerman was toen onze chef,(reuze goeie kerel)ook nog regelmatig teruggezien,zou nu op het domein van Prins Karel ronleidingen geven,sgt Michel Paulissen mischien ook nog gekend?
Toffe tijd,nu na zoele jaren toch zeker
Hoort nog wel eens van mij,groeten aan al de ex siegenaars,en zeker aan de karpatten
bibieke

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

17 mar 2006, 11:50

Ik was bij de carpaten tussen 1958-1961 als BV (geen bekende Vlaming) maar beroepsvrijwilliger.
In het magazijn van voertuigen,heel vanachter aan de garage waar de voertuigen werden onderhouden met Sergeant Dupont Andre en de mekaniekers Louis,Sels,Etienne Everaert enz nog anderen die ik de naam vergeten ben.Ook Louis Maes van het wapenmagazijn en alle chauffeurs,wie kent er nog namen.


Ik heb ook foto's van vroegere vrienden maar ken hun naam niet misschien als ik die eens op seniorennet zet zou je dan weten wie het zijn ?.

Ik ben aangesloten aan de Carapat (tijdschrift) waar er informatie in staat van alle activiteiten.
U kunt ook lid worden !

dummy
Lid geworden op: 13 dec 2004, 14:07
Locatie: Vlaams-Brabant

17 mar 2006, 19:03

Hallo ex-miliciens,

Ik ben begin 68 van Leopoldsburg naar Siegen getransfereerd.Wij namen onze intrek in de Prins-Boudewijnkazerne in de blok rechtover de garages van de fulltracs.
Ik ben er chauffeur geweest van een fulltrack. Alle dagen onderhoud van deze rupsvoertuigen,God weet waarom.
In dit tijd waren de russen Praag binnengevallen. En waren we in de kazerne in alarm toestand. Parvi sed Magni was onze lijfspreuk,maar de schrik zat er toch een beetje in.
In deze kazerne hadden we ook een prachtige orkestje, nl.The Carpats.
Ik vraag me eigenlijk af, wat daar later van geworden is.Ze waren in alle geval wreed goed.
Mocht er iemand zijn die hier meer van weet,graag zijn reactie.Eén van mijn kamergenoten (Denderleeuw) zat samen met mij in de selectie van de voetbalploeg van de kazerne.
Kent er iemand nog sergeant Dewit en serg.Appelthans. Van mijn kamer ken ik alleen nog Van Nuffelen,Ballegeer,Journé(gentenaar), een lange van Denderleeuw en een kleine van Brussel.De gezichten ken ik nog wel allemaal, maar de meeste namen na 38 jaar komen er niet meer uit. Reageer eens als er een lichtje gaat branden.
In 1970 ben ik terug mijn kamp gaan doen op dezelfde plek.Maar het was er niet meer zo onderhouden.Tot hier mijn relaas.
Groet van bruine muts
Tuurke
Laatst gewijzigd door dummy op 19 mar 2006, 09:57, 2 keer totaal gewijzigd.

baltimoor
Lid geworden op: 28 jan 2004, 22:57
Locatie: edegem

17 mar 2006, 22:58

Ik heb ook mijn legerdienst in Siegen gedaan.Klas '61.Afgezwaaid oktober 62.Het 6de lanciers (tanks) bestond uit het B-eskadron en de Staf en diensten.Het A-eskadron lag in Althenrath en het C-eskadron in Kassel.
Ik herinner me dat ' Rony de Temmerman'bij ons op de kamer lag.Hij speelde facteur.Is later bekend geworden als de zanger "RONNY TEMMER"
Herinner me ook nog Cdt De Vlaminck en chef Sempels (was van de kanten van Leuven)Ook mijn kameraad Roger Floru.
ja waar is de tijd.................. :) :) :)

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

18 mar 2006, 18:55

hallo,
Zitten er dan geen karpatten van de klas 53, allen die reageren zijn nog jonge mennekes.
groetjes