62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

29 mar 2008, 00:33

Ziehier mijn belevenissen op:

Zondag 28-03-1976

Vanmorgen afgelost om 9uur en de rest van de dag vrij van dienst.

MVGr.
PapaFreddy[/quote]
Gast

29 mar 2008, 00:52

Heel boeiend Fred, en met alle respect hoor, maar aan dit hebben we weinig, als BOA, gold dit voor mij ook om de drie dagen. Bij nader inzien was dit wel een klotejob. 24u (-2u) aan een stuk die telefoontesten om de 2 uur. "How do you read me ?....Loud and clear". Een geluk dat ik mijn vrije dagen sportief invulde of ik zou afgezwaaid zijn als een gezellige (?) dikkerd. Lombardsijde was eigenlijk beter, daar kon je je nog eens afpeigeren op de para-piste, kuilen graven in het zand rond de watertoren en naar jullie schieten met losse flodders...remember.
Gr Willem

Peetje Maurice
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Locatie: IN HET LAND VAN SWENTIBOLD

29 mar 2008, 10:36

Hawk schreef:Heel boeiend Fred, en met alle respect hoor, maar aan dit hebben we weinig, als BOA, gold dit voor mij ook om de drie dagen. Bij nader inzien was dit wel een klotejob. 24u (-2u) aan een stuk die telefoontesten om de 2 uur. "How do you read me ?....Loud and clear".
Ja, dat was nu dé taak van de milicien! De zogenaamde "line check". Er was nog een andere test, die enkel mocht worden uitgevoerd door de BOA van dienst, ik kan me de naam van die test niet meer herinneren. Maar ik weet nog wel dat ook ik die test af en toe voor mijn rekening nam. (Als de BOA absoluut niet wakker te krijgen was).
"I read you strength zoveel" die "strength" was altijd goed. Die had als ik me niet vergis, twintig minuten voor het uur plaats, zulu tijd wel te verstaan.
Een klotejob die ik zoveel heb moeten doen in de BCC. Voor de meeste miliciens was dat geen "klotejob", de uren in de BCC werden opgevuld met het lezen van allerlei lectuur. Vele miliciens, maar ook KROO's vielen gewoonweg in slaap...is me nooit overkomen.

Mvg.

Der Peet :wink:
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

29 mar 2008, 20:59

Ziehier mijn belevenissen op:

Maandag 29-03-1976

Vanavond om 24Hr30 de bus genomen naar Warburg, om daar de DVT te nemen richting Brussel

MVGr.
PapaFreddy

Lex
Lid geworden op: 27 dec 2006, 17:08
Locatie: Hemiksem

29 mar 2008, 22:21

Hallo

Echt waor,zo te zien ook van lichting 75,ik denk niet dat ik persoon ben van dat voorval met die willy,maar wellicht kennen wij elkaar toch,mijn kamer was bovenaan de trap de eerste deur rechts,enkele van mijn kamergenoten waren toen,Dillen,Trysteen,Peeters later naar 43,De Breuk,sorry voor eventuele naamspelling fouten,wat de damens betreft die zijn wel binnengekomen in het jaar 75 hoor want wij hebben toen de d blok moeten delen met manen van de c blok ,bekende van de mt waren
De weirt, Leurs en later Bob Neyt.
Groetjes Lex
Gast

29 mar 2008, 23:11

Peetje, mij wakker maken moest nooit iemand doen. Boeken lezen was mijn ding niet, het enige wat ik wel eens deed was schaken met kpt Francois. Soms wandelde ik de kleine site eens rond, de wachtpost wakker maken, eens tot bij de ganzen gaan, en bij heldere hemel wat sterrenkijken. Ik hield vooral van actie, daarom was ik ook superblij dat ik de drie TacEvals mocht meemaken. Moest ik nog herbeginnen, zou ik zeker een eenheid gevraagd hebben met veel veldwerk. Er was wel één geval waar ik slaap van kreeg, begeleider zijn in die verdomde Bedfords, sjonge van dat slakkengangetje viel ik soms wel in slaap.
Gr Willem

Peetje Maurice
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Locatie: IN HET LAND VAN SWENTIBOLD

30 mar 2008, 10:43

Ik krijg volgende mededeling van de moderator:

"Beste Peetje Maurice,

Je topic LEGERDIENST 62 A HAWK TE LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH is veel te zwaar aan het worden.
Als je wil sluit ik het morgen en dan kan je terug een nieuwe openen over hetzelfde onderwerp.
Vriendelijke groeten,
Mod. Swakke
"einde citaat
Ik stel voor in te gaan op de vraag van de moderator en vanaf morgen te starten met LEGERDIENST 62 A HAWK TE LOMBARDSIJDE - ESSENTHO - KORBACH DEEL 2, tenzij jullie iets anders willen uiteraard.
Trouwens de topic mag door iedereen gestart worden natuurlijk!

Mvg

Der Peet :wink:
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)

swakke
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 04 aug 2002, 00:29
Locatie: Mechelen

30 mar 2008, 16:56

Beste mensen,

Zoals ik geschreven heb aan Peetje Maurice is deze topic veel te zwaar geworden, maar liefst 1408 postings.
Daarom wordt hij afgesloten en kan dan Peetje Maurice dezelfde topic openen deel 2.
Bedankt voor het begrip.
Prettige zondag.
Mod. Swakke