62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

echt woar
Lid geworden op: 28 aug 2007, 12:14

14 mar 2008, 20:36

En ik lees hier niets ..als we in minute waren ..full bezetting ...alle goten waren open ...ja ..

echt woar
Lid geworden op: 28 aug 2007, 12:14

14 mar 2008, 20:56

Was gewoon chauffeur eten ..maar ...hahaha -stopte of begon niet ...was ..ten dienste ...maar ,heb eigenlijk schitfe gedraaid van 16h uren .;en dan lezen op boevers kaske weer DVD vrij van dienst hahaha

Peetje Maurice
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Locatie: IN HET LAND VAN SWENTIBOLD

14 mar 2008, 20:58

De memories die "papafreddy" nu trouw neerschrijft op dit onderwerp blijven voor mij uiterst interessant.
Ik merk echter ook dat het leven van een KRO dikwijls eenzaam was, net zoals dat van een soldaat!
De KRO's hadden zelfs toegang tot de "jeugdclub", daar kon een gewone soldaat enkel van dromen.
Dikwijls voelde ik me er ook eenzaam, gelukkiglijk waren er de vriendelijke onderofficieren en officieren! En ja, de geur van de bomen in de wouden van Essentho deed veel deugd.
Talrijke reeën heb ik er gezien, zelfs af en toe eens een everzwijn. Prachtig die natuur daar in Essentho!
Het is vandaag juist 34 jaar geleden dat ik voor één week naar Leopoldsburg moest om aldaar schietoefeningen te gaan doen. Achteraf bekeken is dit ook heel goed meegevallen. De zogenaamde "vuurproef" zal ik niet zo snel vergeten, toen de kogels over onze hoofden aan het fluiten waren. We werden er naartoe gebracht met Magirussen. Dat ging enorm traag.
Toen we daar aankwamen was het eerste werk de 'stoof" aansteken, want het was er miezerig en fris. En stinken dat die rook deed, kolen waren er genoeg. Niemand die iets gezegd heeft over de CO uitwasemingen...

Ondertussen heeft onze goede vriend "echt woar" terug zijn intrede gedaan...niets van aantrekken vrienden!

Aan alle Hawkisten uit Essentho en Korbach wens ik een fijn weekend toe!

Vriendelijke groeten!

Der Peet :wink:
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)

echt woar
Lid geworden op: 28 aug 2007, 12:14

14 mar 2008, 21:06

Peet ..ben ik uitschot ..of niet ..Hawk gerechtigde ..,wat mijn vingers bewogen is ... ik kan er niet bij ..voor een radar staan om warmte te voelen ...ik ben de zot ..ahwel hahaha kan toch n iet hé ...

echt woar
Lid geworden op: 28 aug 2007, 12:14

14 mar 2008, 21:23

De reden ! is gewoon weet niet hoe het er bij jullie aan toe ging ,maar kan je wel zegge -in mijn opleiding was er wel al sprake ..;radars kunne ...geloof het of niet ..ben wel van Gent ... maar nooit stil gestaan waarom merelbeke daar een uni ...

echt woar
Lid geworden op: 28 aug 2007, 12:14

14 mar 2008, 22:05

Hoo Peet - We ginge naar Nieder of of weet ik véél ...in de Thenne ...of dha kiekekot ..nu .;als milicien da was nie goekoop ...jij schrijft en andere natuuur ..was mooi ..volledig akkoord ...maar tijdsgebrek was ...heb Korbach vele male Arolsen eten gedaan ;heb bomen gekapt Korbach voor bunkers ..;was sectie genie van Arolsen aanwezig ...gewoon die hadde een motorische zaag hahaha

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

14 mar 2008, 22:11

Ziehier mijn belevenissen op:

Zondag 14-03-1976

Goede morgen, ik ben terug, op deze zonnige zondag aan het schrijven nadat ik mijn dagelijks werk gedaan heb, bed opmaken, vegen etc.
Deze namiddag ging ik naar de knutsel club van de kinderen (beroeps) om hen wat te helpen, zo vul je terug je dag en moet je niet altijd in die bar hangen, want dat is het ergste, van kinderen hou ik, zeker als ze braaf zijn niet waar!
Die kinderclub eens duidelijk uit leggen. Je moet weten hier zijn beroepsmilitairen met hun gezin gehuisvest in een appartementswijk. Die knapen, kinderen, hebben niet veel voor handen, bijgevolg hebben ze een jeugdclub gesticht zoals de Scouts, nu zijn er ook opzichters nodig voor de kinderen, maar aangezien het hier nog over een jonge gemeenschap gaat, zijn die niet zo gemakkelijk te vinden, dus moet men beroep doen op buitenstaanders namelijk in ons geval miliciens.
Zo was de zondag terug voorbij.
Morgen, en dinsdag zal het niet zo plezant zijn want dan beginnen de manoeuvres (nationale Tac-Eval) en dat is niet om mee te lachen, natuurlijk als Off heb je meer verantwoordelijkheid, je moet het ganse zaakje in goede banen leidden of dit toch proberen.



MVGr.
PapaFreddy

echt woar
Lid geworden op: 28 aug 2007, 12:14

14 mar 2008, 22:19

Is een beetse raar ...afbeeldinge en ... ja hoor hier niet thuis ...jammer -gaste van 75 ..1 April ...tweede peleton ...

echt woar
Lid geworden op: 28 aug 2007, 12:14

14 mar 2008, 22:34

Aja ..gezien met welk ..prinske Harry schoot in ...

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

15 mar 2008, 19:53

Ziehier mijn belevenissen op:

Maandag 15-03-1976

Nationale manoeuvres, het was mistig
We bleven met onze installatie op onze vaste standplaats of site genoemd. Die dag moesten we alles camoufleren plus ons verdedigen tegen aanvallers, ik was natuurlijk de coördinator samen met onze vriend Hawk. ’s Avonds moest ik op site blijven, omdat ik van permanentie was, bijgevolg na zo een zware dag en met maar 5 uur rust was ik ’s anderendaags erg vermoeid.


Nog "een liefde is" voor de romantische zielen.

Afbeelding

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

16 mar 2008, 23:55

Ziehier mijn belevenissen op:

Dinsdag 16-03-1976

Nationale manoeuvres
Deze dag moesten we een verplaatsing uitvoeren naar een locatie in de natuur.
’s Voormiddag was dat reccee met mijn persoonlijke chauffeur en jeep. Oef, wat een weelde zeg. Het was geen te best weer, ik denk dat ik zondag te vroeg gekraaid heb met de lente.
En die voertuigen of hoe noemden we zo’n oude vehikels, ze zijn niet erg wind dicht, zodat je er paar pijnlijke oren en waarschijnlijk later in de week een verkoudheid van overhoudt.
s Namiddags moest de installatie volledig naar de andere stelling. Ik leidde de colonne toen met open jeep, nog plezanter door het weer.
Daar aangekomen begon het terug opnieuw, camoufleren en “Ability to Survive” uitvoeren, (Willem ken je dit nog?) tot grootte ergernis van de miliciens, waar ik voor niets tussen zit, af en toe is het toch wat lastig, want je weet dat de milicien het verkeerd voor heeft, maar toch, je bent in hun ogen ook maar een milicien, ik ben af en toe te goed, zodat ze proberen er misbruik van te maken.
’s Avonds rond 22HR terug op de peace site, die avond was ik toch blij dat ik mijn bed zag in de kazerne.



MVGr.
PapaFreddy

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

17 mar 2008, 22:24

Ziehier mijn belevenissen op:

Woensdag 17-03-1976

En nog altijd mistig
Deze voormiddag was ik vrij, omdat ik de maandagnacht van permanentie was, d.w.z. niks doen uitgezonderd weekblad lezen en slapen….!
s Namiddags terug naar de BOC.

Nog "een liefde is" voor de romantische zielen.

Afbeelding

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

18 mar 2008, 23:42

Ziehier mijn belevenissen op:

Donderdag 18-03-1976

Er ligt terug 8cm sneeuw.
.De donderdag voormiddag had ik ook nog een halve dag vrij, gevolg wat gaan lopen, want je weet nooit dat je later van tijd, door je vrouw ook moet lopen, altijd interessant om te oefenen….!
Ik heb in 12 min een afstand van 3300m afgelegd, bijgevolg ben ik opgenomen in de A kern atletiek, wat meebrengt dat ik waarschijnlijk op 1 mei mag gaan lopen te Soest en in Juni op het Heizelstadium te Brussel.
Ja, als je iets kan meemaken en waardoor je vrijaf krijgt, neem je het best maar mee, je bent altijd een ervaring rijker
Dat was nog niet alles van eigenaardigheden die dag.
Ik heb ook mijn wit hemd gewassen, nodig voor de 20 maart hé, ik moet zeggen, het is zelfs voor een eersteling wel meegevallen, strijken heb ik toch laten doen door een schooljuf.
Die ook af en toe in de Bar vertoeft.

Savonds zijn we gaan kijken naar een optreden van Paul Severs met zijn GoGo Girls en als gastvedette Liliane St. Pierre.
Tot onze verbazing was Ann Michel daar ook bij.
De show begon rond 20Hr en heeft geduurd tot 23hr30 met een pauze van een kwartier
De avond werd geopend met het orkest van Paul Severs “The Criminals” daarna kwam Zaki (Luc De Waele) enkele moppen tappen, vervolgens zagen we een optreden van onze geliefde Lilianne St. Pierre nadat ze 2 jaar inactief was geweest.
Hierna het eerste deel van de show van Paul Severs met zijn GoGo Girls, Paulette (zijn vrouw) en Lusette.
Nu effentjes uitblazen (pauze).
Hierna terug het orkest van Paul met daarna de BRT2 vedette, die onze Ann Michel blijkt te zijn, met als slot het 2de gedeelte van de show van Paul Severs, zo was het terug 23Hr30.
Ik moet zeggen, die Severs was toch niet meer helemaal nuchter als hij op de bühne stond.

Na hun optreden kwamen ze allemaal naar de Bar Off, zoals naar gewoonte, een potje pakken…. , ik ben daar gebleven tot rond 3 uur smorgens, af en toe een babbeltje slaan met Liliane St. Pierre en Ann Michel, Ladies First hé.
Ja, met die zangers praten, is toch iets anders hoor.
Ann Michel is rond 3Hr30 weggegaan samen met haar man, Willem, terug naar België, de andere met orkest inbegrepen zijn hier gebleven tot 5Hr in de morgen, toen sliep ik al, want ik moest de vrijdag de ganse dag “werken”.



Hieronder een foto van Ann Michel

Afbeelding

De foto van Liliane St. Pierre wil nie lukken om op het forum te krijgen, jammer!

MVGr.
PapaFreddy

Genieterke
Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Locatie: Maasmechelen

19 mar 2008, 00:44

Hallo papafreddy

De foto van Ann Michel is in BMP formaat en dat zal vermoedelijk ook deze zijn van Liliane. Het formaat BMP is over 't algemeen erg ruim in opslaggrootte, dit is naar alle waarschijnlijkheid de oorzaak, dat je de foto van Liliane niet op de website kunt plaatsen.

TIP!
Converteer de foto van Liliane van BMP naar JPG.
Er zal een compresseie gebeuren, die voor het uiterlijk van Liliane geen gevolgen zal hebben :roll: maar wel in opslaggewicht! :lol:

Met genieterige groeten
Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

19 mar 2008, 23:07

Ziehier mijn belevenissen op:

Vrijdag 19-03-1976

Vandaag ga ik ook de was doen, ik ben benieuwd hoe dat zal meevallen??? Afwachten, later meer nieuws hierover.
Wanneer je zo alleen ben, voel je toch aan dat een vrouw toch onmisbaar is voor bepaalde zaken te verwezenlijken, wat je nu zelf moet doen, waar je weinig over weet wegens je opvoeding op school en thuis. Ik denk vb. aan huishoudelijke zaken, wassen, gelukkig ben ik toch tevreden, nu zie ik dat maar pas in, vroeger was ik daar altijd ook kwaad voor tegen mijn ma, dat ik van die vrouwelijke werkjes moest meehelpen, maar nu is het toch interessant gebleken.
Oh ja, ziet u, bijna vergeten, die muzikale mis gaat waarschijnlijk door op 27 of 28 maart.
Maar vanavond zijn de wegen toch vrij van de sneeuwval van de voorbije dagen.

MVGr.
PapaFreddy