1971-72Soest, Cie HK, Kazerne Ben Adam

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

gerd49
Lid geworden op: 09 apr 2005, 14:35
Locatie: 8380 Dudzele

12 apr 2006, 17:59

Hallo,

Ben op zoek naar de makkers van de TTR, die eind 1971, tot eind 1972
hun legerdienst in bovenvernoemde kazerne hebben volbracht.
Gezien de aard van de dienst kunnen dit radio-, telex- lijnleggers en mensen van andere diensten zijn.
De toenmalige peletonscommandant was Willy De Grote (net als ik van Brugge)
Enkele namen die ik herinner, Charles (met baard) van Hasselt, Robert (diamantslijper) van Antwerpen, Luc van (of rond) Pittem speelde trommel als ik mij goed herinner, Roefke van Hoboken en al die mensen die hem hebben gekend, want die kun je niet vergeten.
Dan nog Jan (denk ik) die vertaler Russies was en in die functie een tijdje dicht tegen het OOstblok op maneuver is meegeweest,
En ja, dan was er nog Frank, uit Gent, je weet wel die de paarden van de kozakken liet kakken. Deze is de enige die ik weet wonen.
Ikzelf ben Gérard, reed met een Unimog, waar de telefoonlijnen werden omgezet in radiosignalen (de fug),en ook ik droeg (en draag nog) een baard. Ik deed die job samen met soldaat bv Martin Meirlan.
Tijdens de laatste afzwaaien hebben wij gezworen elkaar niet uit het oog te verliezen, maar dat is toch vlug gebeurt, herkent U zich in een van die mensen laat dan iets weten, wie weet komen we elkaar dan nog eens tegen.
Groetjes Gérard

jackie12
Lid geworden op: 11 jan 2005, 17:09
Locatie: groot Ieper

15 apr 2006, 19:06

Beste Gerd 49

Mijn naam is Jackie Liefhooghe uit Zillebeke bij Ieper.
Ik was van vanaf juli '72 tot eind april '73 lijnlegger bij de 4e ps inf bde comp HK in den Adam te Soest.
Willy De Grote was ook mijn peletonscommandant , de kapitein was eerst een zekere Landuydt en later een Dewael (uit kortrijk).
Inderdaad Roefke heb ik gekend (hij sliep op onze kamer 97),en ook een Frank (die van de kozakken)
Ik herinner mij nog volgende namen Vertenten,Tassent, Pennez, Devos, Meuleman,balcaen en Salien.
Ik heb sederd al die jaren niemand meer terug gezien.
Dat maneuver tegen het Oostblok heb ik ook meegemaakt.
Zo dat is wat ik mij nog herinner.


Groetjes,
jackie

nachtuil
Lid geworden op: 06 jul 2003, 02:33
Locatie: zwijndrecht

22 jun 2006, 00:05

Hee, daar ben ik ook geweest, van Maart tot December 1973. Met grote tegenzin daarom herinner ik mij niet veel meer. Ik was centralist, en deed ook het onderhoud van de generators. Ik zet mijn naam niet graag op het forum en ik had daar trouwens toch geen vrienden. Ik zat op een kamer met vier, waarvan er twee nachtdienst hadden, en versleet mijn vrije tijd in café de zwarte raaf.

Liwy
Lid geworden op: 24 feb 2006, 15:15
Locatie: Deinze

10 jul 2006, 16:19

Ik heb van begin januari tot september 1971 bij den TTR in het HK van Soest verbleven. Ik herinner me nog Lt De Grote, oLt Vernack en cmd Landuyt maar de opgenoemde namen uitvorige berichten zeggen mij niet veel. Ik :Willy De Vreese, was dan KROO bij de lijnleggers, en heb ook verschillende maneuvers mee gemaakt. Met 3 KROO's zijn we daar begin 71 toegekomen, sgt De Waele zat bij de magazijnier, en sgt Slegers hielp op het bureau van de Lt. Mijn sectie bestond uit 3 man waarvan iemand uit Sinaai, maar namen schieten mij nu niet te binnen. Ik heb heel veel mooie herinneringen aan die tijd, het stadje Soest, de mönesee, de uitstappen naar Monchau en sportdagen met de plaatselijke bevolking. Het doet wel goed eens iets gekends terug te vinden, maar om mensen uit die tijd op dit forum te vinden moet je veel geluk hebben. Niet iedereen van die tijd heeft Pc en internet, dan moeten ze nog op het Seniorennet kijken en dan nog in dit forum eens rondneuzen. Maar die zoekt die vindt (soms). :D

tjolder
Lid geworden op: 08 nov 2004, 15:37
Locatie: Heule (West-Vlaanderen)

18 jul 2006, 00:56

hallo vrienden van Kwartier adam
Ik was in kwartier adam van maart 71 tot december 71 in het 4ATK heb daar nog de bar gemaakt in de kelder ,ik was er radio operateur-chafeur en anders was ik onderhoudsman -timmerman ik heb daar geen enkele foto meer van ,onze chef was Adj Walraedt uit ieper ergens en ik reed met een unimogske en soms met een M.A.N. als er zijn die daar foto's van hebben graag hoor, ook voetbalden we daar met een ploeg met ondermeer een Mus,Galiaert,Vanparys delcrout en nog andere maar namen ?? oeie das wat anders
Als je steeds naar de grond kijkt weet je niet hoe groot de lucht wel is!
als je van t'huis vertrekt laat nooit na te zeggen ik heb je lief!
een mens is pas mens als hij/zij mens is