1954 KRO artillerie Brasschaat - Helchteren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

mico
Lid geworden op: 24 okt 2005, 11:05
Locatie: Doornik

19 mei 2006, 15:02

Beste ex-soldaatjes,
Zou er iemand op het net surfen die in 1954 aan een KRO-artillerie-opleiding begon in Brasschaat. Ik ben daarna in Helchteren terecht gekomen om de nieuwe recruten te leren (ver)schieten.Ik heb dan een jaar bijgetekend als MT-officier in het voertuigenpark in Brasschaat. Ik volgde ook de sportschool in Eupen om daarna de functie van sportofficier uit te oefenen...een heerlijke job, de gehele dag in trainingpak!
Mijn naam is Roland Hoste.
Hoop doet leven!
Lang leve de grote seniorenfamilie!

kevervw
Lid geworden op: 16 dec 2003, 23:48
Locatie: Diest

26 aug 2006, 16:49

Beste mico,

Ik ben begonnen in de school voor KRO veldartillerie in Brasschaat mijn stamnummer was 54/00393 en ben ingetreden(wat een woord) februari 1954 bij de 25 ponders, maar ik was gebuisd en na drie maanden mocht ik het afbollen (mijn handen waren niet groot genoeg om een geweer vast te houden " dixit CSM" ik heb wel bankskes geschuurd en bedje steeds mooi opgemaakt met plankskes tussen de lakens. Ik heb nog een fotoke van mijn kameraden toen. kijk maar eens op mijn website http://www.augustreynders.be/militair. Uw naam zegt mij niets meer maar op mijn website weet U direct wie ik ben toen en nu. Veel succes en veel groeten van de kevervw

mico
Lid geworden op: 24 okt 2005, 11:05
Locatie: Doornik

03 dec 2006, 10:35

Beste Gust,
In de eerste plaats hartelijk gefeliciteerd met jouw eigen site. Prachtig gemaakt, dat kan ik echt nog niet. Ik heb ervan genoten!.
Wat de legerdienst betreft, ik denk niet dat ik op de foto sta in het Klein Kasteeltje. Ook in Brasschaat ben ik later langs gekomen: einde 1954 bij de 155 mm kanonnen.
Je ziet er ook nog erg goed uit. Hou het zo en nog vele gezonde en gelukkige jaren gewenst.
Ik heb niet vroeger gereageerd omdat ik eventjes in het hospitaal ben terecht gekomen voor een heupprotese. Geplaatst op 12 september (dus straks drie maanden) en ik kan nog steeds niet lopen zonder stok. Het is eerder een probleem van evenwicht dan van pijn. Maar dat komt wel in orde!
In elk geval bedankt voor de reactie en misschien tot later!
Roland
Lang leve de grote seniorenfamilie!