1967 Koksijde/Gavere/Tongeren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

NOENA
Lid geworden op: 16 jun 2005, 19:17
Locatie: Vlaams Brabant

15 jun 2006, 21:16

Zoek leger makkers lichting 1967 Koksijde en daarna radar opleiding in Gavere. Verder legerdienst in Tongeren.
DOE WEL EN ZIE NIET OM
Jempi

02 jul 2006, 10:30

Was van lichting 66 (opleiding te Chièvres) en nadien 2 maand Gavere (opleiding hulpradar-operator) en van 1/10/66 tot 31/8/67 te Tongeren (radarstation van Glons).

Wij zullen dus mekaar daar wel ontmoet hebben. Misschien soms zelfs in dezelfde shift gezeten ?

Jempi

NOENA
Lid geworden op: 16 jun 2005, 19:17
Locatie: Vlaams Brabant

02 jul 2006, 18:40

Ik ben begonnen op 01/02/1967 voor twee maanden in Koksijde, daarna twee maanden Gavere (Semmerzake) en dan acht maanden Tongeren (Werken in Glons als radar operateur)
DOE WEL EN ZIE NIET OM
blacky

02 jul 2006, 19:41

wat ik begrijp uit julli oproep is dat er gevraagt word naar leger maten lichting 67 ik ben van lichting 64 in chevre ben daarna naar gavere (semmerzake )gegaan daar ben ik dan(bijgetekent) gebleven tot sept 79 in den"ops" radar bunker, naar glons ben ik enkel gegaan wanneer de bunker in semmerzake gesloten werd voor onderhoud(max 14 dagen)
de lessen die julli kregen was dat nog van-hendrieks-vanwijnsbergehe-wassue(franstalig-ik weet niet meer of deze naam goed geschreven is)
kennen juli soms nog namen van mensen die gebleven zijn in semmerzake
groetjes

NOENA
Lid geworden op: 16 jun 2005, 19:17
Locatie: Vlaams Brabant

03 jul 2006, 22:23

Ik heb er maar juist mijn legerdienst gedaan en ken er persoonlijk geen beroepsmilitairen. Alleen een man van Zelem Roger Gelaes.
Ik heb hier nog wel enkele foto's van milicien's van mijn lichting , maar ik weet niet hoe ik die hier moet posten.
DOE WEL EN ZIE NIET OM

bela
Lid geworden op: 01 mar 2003, 13:57

23 jul 2006, 15:25

Laat ik nou, net als jempi zowat dezelfde legertijd hebben vervuld..en dus in Tongeren was gekazerneerd van augustus 1966 tot eind juni 1967...mooie tijd...de laatste drie maanden BVKT...boeffer, zeg maar...veel herinneringen aan die tijd...nachtvergunningen ..de vele cafétjes...de kameraadschap..de A en B Watch...de bunker in Glons..de 24 uren...Procul Harum en Scott Mckenzie stonden bij het demob aan de Top toen....Memories are made of this.

cocomike
Lid geworden op: 02 apr 2004, 15:44

22 sep 2006, 16:16

De periode 1966 ,1967 is juist de periode geweest dat men het oude systeem door dan voor die tijd een zeer modern systeem heeft vervangen. Ik was er zelf als controleur maar was meestal bedrijvig in de computerzaal. (Was trouwens bij de Luchtmacht van 1956 tot 1993).
Heb er heel wat miliciens gekend en moet zeggen deze mensen hebben er goed werk gedaan (het waren trouwens niet de eerste de beste).De meeste miliciens werkten toen achter de "TOTE" en in de track production.
Dat jullie je ook eens konden laten gaan was toch normaal. Ik hoop dat jullie er een mooie tijd aan gehad hebben. mike

NOENA
Lid geworden op: 16 jun 2005, 19:17
Locatie: Vlaams Brabant

22 sep 2006, 21:42

Ik weet nog goed onze laatste dag, de avond ervoor goed doorgezakt en in tongeren waren ze juist op een bouw werf bezig en deze was afgezet met van die dranhekkens. Wij natuurlijk daar tegen duwen, eerst met ne man of 3 en op het laatste bijna iedereen die afzwaaide de volgende dag.
De volgende dag blijven zitten in de eetzaal, ze zouden willen weten wie daar allemaal bijwas, der heeft gene enkele iets gezegd en dan hebben ze ons moeten laten gaan, heel goed van ons allemaal we wilden elkaar niet verraden.
DOE WEL EN ZIE NIET OM

Eddy67
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:09
Locatie: Waregem

02 feb 2007, 12:52

Ben op 1 december 1967 in koksijde binnen gegaan voor 2 maand en daarna naar Melsbroek , mooie tijd vind ge niet.

wolveman
Lid geworden op: 03 nov 2006, 22:01
Locatie: Herzele

02 jul 2007, 14:54


Hallo Mannekes van de Luchtmacht,

Ben 10 jaar bij den UDA geweest en ook een tijdje Politie Flight in Evere. Eerst een maand Koksijde, vandaar naar Melsbroek, en dan bij de Jef Cuppens in de Politie Flight, en vandaar dan een ganse tijd in Beauvechain om daarna terug te keren naar Melsbroek, (15de Wing). Was lid van de lijst "Last Tango", (humanitaire operaties), en heb tenslotte mijn tienjarige carrière beëindigd in de 20ste Wing te Evere.

Bekijk even mijn website: http://www.uda-vve.be en schrijfs eens iets leuks in mijn gastenboek. Ik ben ook nog op zoek naar collega's die onder de Cdt Servais gediend hebben bij de UDef FATaC in Congo, (1964-1965).

Happy Landings and God Speed!

Jean-Pierre Van Doorselaer
jpvd@uda-vve.be
Invincibiles et Recti - Fight to Win

dps
Lid geworden op: 04 dec 2007, 21:15

04 dec 2007, 21:25

Hello

Ik zat in de bunker in Semmerzake in 75.
Bij een kleine afdeling, bij Archie .
Wij moesten de vluchtgegevens in de computer invoeren.
Tezamen met een advocaat Kooyman .
Kent iemand die afdeling?

groeten
DPS
blacky

07 dec 2007, 21:58

dps
op welk verdiep was het dat u zat --arhie was adjedant (heb hem gekent maart zijn achter naam zal ik eens opzoeken---ik zat in den ops van 1964 tot sluiting van de ops 1979 met Vanbelle als baas en Jacobs beiden waren comd
ieder jaar komen wij oudgediende van de bunker ops nog tesamen te semmerzake bij "reinaert' vroeger had het een andere naam het is gelegen boven op de berg van daaruit kan je de bunker zien
ken je soms nog ander mensen meer van die tijd
zeggen de namen decock- mestdagh-pieters-hubrecht(puene)-jansens-arhie had ook een zoon die in de bunker werkte als ik mij niet vergis )wille-rocky-demey-wuyts(bijgenaamt depuppe was maj en baas van de tcc
ja er waren er zo veel heb je soms foto's van toen ; ik zal eens zoeken ik denk dat ik wel nog foto's van in en buiten de bunker heb
dan had je nog nellisen maj- comd cousyns
hopelijk zeg je dat iets
ja ik kan blijven schrijven en zal maar stoppen
nog de groeten
blacky

radio-operateurke
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Locatie: 9051

31 dec 2007, 18:04

Hallo vrienden van de air-force, kan er mij iemand aan een muts luchtmacht maatje 57 of 58 helpen?? Indien ja, neem contact op met mij op raf.steurbaut@hotmail.com aub. Prettig eindejaar en spetterend begin 2008.

trottervero
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:34
Locatie: wevelgem

01 jun 2008, 11:40

Hallo
Ik ben de dochter van Herbert Janssens. Mijn vader wordt binnenkort (in juni) 70 en het zou leuk zijn mochten jullie hem verrassen met een kaartje of een telefoontje, een bezoekje...
Ik denk dat jullie hem 'de beire' noemden. Misschien heeft iemand adressen van zijn "legermaten'... Ik denk dat ik de namen die Blacky noemt wel herken. MIjn vader heeft een hele lijst met namen, maar er staat geen adres op.
Weet iemand waar ik een adressenlijst kan vinden?
Dit weerzien of "weerhoren" zou leuk kunnen zijn hé?
blacky

02 jun 2008, 12:04

hallo trottervero
ik ben in semmersake geweest van1964 tot 1979
heb u vader daar zeer goed gekent wij zaten in de zelfde ploeg ben nog naar corsica geweest met hem ;doe hem vele groeten hopelijk zien wij elkaar eens terug ,ben ook nog bij u thuis geweest in Gent ik denk rond de jaren 72 voor wij naar corsica vertrokken
wat adressen betreft zal ik u een adres geven waar je waarschijnlijk meer adressen zal kunnen krijgen dit zal ik proberen u door te sturen op u prive adres
hopelijk hoor ik nog meer van u of van de 'berre'
groetje
blacky