1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

spoor
Lid geworden op: 22 feb 2009, 19:12
Locatie: schepdaal

09 apr 2009, 19:16

in 73 heb ik de hawks gezien in willebadessen maar dat in de rechteronderhoek niet.dat is spijtig.ook nog nen goede pasen. :roll:
legerdienst

kd29
Lid geworden op: 29 sep 2007, 14:13

14 apr 2009, 21:53

Tijd voor een paar nieuwe foto's


De beroemde batterijkuis van de Bravo plezantste is als den Alfa, beneden juist gekuist had :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een paar namen


de Willems, Mestdag >>> chef kantine site, De Meulenaere, Icket,
Haijen, Callebaut


Tot de volgende reeks foto's
:P

Greetz Fco-ke 43A Bravo

kd29
Lid geworden op: 29 sep 2007, 14:13

16 apr 2009, 21:14

Hallo iedereen,


Efkens een paar detailfoto's van het embleem van den 43A gemaakt voor de geinteresseerden >>> kan je gebruiken als achtergrond voor je bureaublad op je pc of what ever

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Greetz Fco-ke 43A Bravo :roll: :wink:

Crew Chief
Lid geworden op: 02 mei 2008, 10:15
Locatie: Zonnebeke

21 apr 2009, 13:54

Yo de manne,

't is alweer een heel tijdje geleden dat ik nog eens op dit forum was. Gezien een onverwachte ontmoeting met enkele ex-Brakelaars toch even een klein verslag.
Een tweetal weken geleden vierde Eddy Gijbels zijn 50ste verjaardag en ik was ten zeerste verheugd zoveel bekende gezichten terug te zien. Van de partij waren Chris "de krik" Verveckken, Tino "bing" Demeulenaere, Guido Wouters en Brigitte Reniers, Luc Reiber (Kreta), Eddy Willockx, Guido Hanssens, Jimmy Ryckoort, Cheesy (Decaesemaecker) en ik vergeet er met zekerheid nog. Waarvoor mijn excuses.
Het was een fantastisch weerzien en al snel bleek de plaats te klein want we bleven maar koeien uit de gracht sleuren. Het doet toch steeds deugd om je oude "strijd"makkers terug te zien want zoals het in Brakel was, was het nergens.
De foto, ik ben de pagina vergeten, is inderdaad Preis (bijnaam High Power) en Prosperke. Prosperke noemde eigenlijk helemaal anders maar Bernabe maakte er een gewoonte van om elke nieuwe BV een bijnaam te geven die terstond door de ganse batterij werd overgenomen.
Claude Van Kut had de bijnaam Foef. Tijdens een internationale Tac Eval was Foef een van mijn crewmannen en wij moesten een decanning doen. De evaluator was een Nederlander en op een bepaalt ogenblik vraag ik " Foef geef mij eens .....". Dien Hollander vroeg direct " hoe heet ie"? Ik maak duidelijk dat Foef zijn bijnaam is en hij eigenlijk Van Kut heet. Die kerel ging dubbel en als ik er nog aan toevoegde dat zijn voornaam Claud was kwam hij niet meer bij. Die kerel moest dit onmiddellijk aan zijn collega gaan vertellen en ik was van mijn evaluator vanaf.
Volgende keer vertel ik nog een grappige anekdote.
Groetjes
Dominique
Pla

peetje40
Lid geworden op: 15 jul 2008, 15:39
Locatie: brecht

22 apr 2009, 16:09

Hoi FCO-ke,

Leuke foto's, ik herinner mij die gang nog alsof het gisteren was.
Van welk jaar zijn die foto's eigenlijk?
Ik deed mijn legerdienst daar in 1981.

Tot de volgende
mvg
Peter Wouters
kd29 schreef:Tijd voor een paar nieuwe foto's


De beroemde batterijkuis van de Bravo plezantste is als den Alfa, beneden juist gekuist had :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een paar namen


de Willems, Mestdag >>> chef kantine site, De Meulenaere, Icket,
Haijen, Callebaut


Tot de volgende reeks foto's
:P

Greetz Fco-ke 43A Bravo

kd29
Lid geworden op: 29 sep 2007, 14:13

25 apr 2009, 14:53

Yo Peetje, :D

De fotos van de batterijkuis zijn van 1977

Hier nog een paar anderen

Afbeelding

De aankomst op onze kamer

Afbeelding


Room 129

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Kamer naast de onze waar ze maar één LP draaide dag in dag uit >>> Ma Baker van Boney M

Afbeelding
Op verlof naar Belgie

Afbeelding

Break tijdens pattaten corvee

Is er iemand die zich herkend ...
Greetz... Fco-ke 43A Bravo 77 :D

Emteechauffeurke
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Locatie: Blaasveld op het Vlaamse boerenland

26 apr 2009, 16:42

Beste Kd29,

Wederom heel herkenbare fotos hoor !! Wat die hit van Boney M betreft...
deze werd ook bij ons voor zot gedraaid !! :lol: DE hit was destijds die Saturday Night Fever !! Amaai daar werden LPs en casettekkes van mee naar Belgie genomen !! 8)

GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!

mucki
Lid geworden op: 02 okt 2007, 20:21

03 mei 2009, 17:43

Wel wel die batterij kuis was echt wel een plezante gebeurtenis die ook al in mijn tijd (1971)voor plezier zorgde die van beneden vonden het minder plezant maar soms waren er echte water gevechten en weinig beroeps waren er dan te zien (bang om nat te worden ) denk ik foto s roepen mooie herinneringen op

Emteechauffeurke
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Locatie: Blaasveld op het Vlaamse boerenland

03 mei 2009, 18:31

mucki schreef:Wel wel die batterij kuis was echt wel een plezante gebeurtenis die ook al in mijn tijd (1971)voor plezier zorgde die van beneden vonden het minder plezant maar soms waren er echte water gevechten en weinig beroeps waren er dan te zien (bang om nat te worden ) denk ik foto s roepen mooie herinneringen op
Hallo Mucki!!

Ja ook bij mij heeft die batterijkuis mooie herinneringen!! :P :P Deze werd destijds...., meen ik op de zaterdagvoormiddag gehouden. Maar door tussenkomst van onze huishoudverantwoordelijke op de periodieke vergadering werd deze verplaatst naar de vrijdagnamiddag !! Om de zaterdag wat meer vrij te zijn ! Bij gevolg deden we eerst onze sportsloefkes aan om aan de bataljonscross te beginnen om nadien met enige moeite aan de kuis te beginnen! Dus qua bezigheid was de vrijdagnamiddag druk bezet !! Alleen voor dat zou je die dag stiekum hopen op een sitewacht !! :lol:

GRTZ,
EMTEEKEN :roll:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Delux
Lid geworden op: 06 mei 2009, 23:58

07 mei 2009, 00:23

Hey !

Een ganse avond met plezier dit forum doorbladerd...
Namen, fotos, grappige verhalen, droevige verhalen, ... kortom... blij dit stekje gevonden te hebben, waar ik regelmatig eens terug zal komen en bij gelegenheid eens oude fotos op dit forum zal smijten...

Een paar zullen mij nog wel kennen... dat van dat infirmeriepetje in de croque-oven herinner ik mij nog levendig :) (Hé Peter ;-))

Aangekomen in Mei 83 en gebleven tot einde 43A periode (jammer...)
Was begonnen bij het Pl TTR maar ondergebracht bij de Staf & Dst Bij in het TS Magazijn, maar na korte tijd mocht in al bij Suzy mee Planton MT kalenderkes etc gaan invullen... toen met Pol Vandaele als OOffr MT. Super tijd ! Na het op pensioen gaan van de Staf (echtgenoot van Mevr RAUS) mocht ik gaan werken bij de OSC waar ik instond voor allerhande drukwerken waaronder het BANDJE, Info, ...
Verder heb ik 's avonds ook ettelijke filmpjes geprojecteerd in de cinemazaal als vervanger van Joske Vets (hoe zou het met hem zjn ?)

Momenteel vertoef ik in Evere KKE en zit samen met Guido Fannes in dezelfde dienst : BFA-L (voor de nog aktieve Mil) voor de andere minder akieve Mil :wink: (maar niettemin een band hebben met 43A), de dienst die instaat voor de betalingen van de (grote) aankoopdossiers van Defensie.

BTW zal aanwezig zijn bij de reünie in Brakel op 21 Mei van dit jaar.
CU All

Greettzz

JEANRI
Lid geworden op: 10 nov 2007, 18:46

11 mei 2009, 15:23

ER IS OP ZATERDAG 27 JUNI 2009 EEN REUNIE TE WETTEREN VAN HET 43A BRAKEL DUITSLAND VOOR VERDERE INLICHTINGEN GELIEVE TE MAILEN NAAR JEANRI
OM TE GROETEN---------GROET

Emteechauffeurke
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Locatie: Blaasveld op het Vlaamse boerenland

12 mei 2009, 17:07

Hallookes allemaal !!

Graag even vermelden dat er op Facebook een groep geplaatst van Brakel 43 A! :wink:
En beste Lucien, hartelijk dank voor je telefoontje !! 8) Alvast tot wederhoren !! Bronnen vermelden dat er volgend jaar mogelijk een reunie is in Antwerpen. Wie kan dit ev. bevestigen?? :?:

GRTZ,
EMTEEKEN :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Hawk43A
Lid geworden op: 20 mei 2009, 23:28

21 mei 2009, 12:22

Dag allemaal,

eindelijk een forum waar ge de goei oude tijd nog eens kunt laten passeren. :lol: Ik was zelf in Brakel van '86 tot '94. :P
Eerst Milicien B6 en dan nog eens verlengt met drei maanden. Om dan als vrijwilliger te blijven, op de B batterij, onder de leiding van Kpt Peene.

danne
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:23
Locatie: grimbergen

22 mei 2009, 12:21

hello per toeval opgekomen hier toffe anekdotes ikzelf lag in 1976 in de b bat.op kamer 119 en was kantinee op de site myn baas toen was een lange magere korperaal chef en reed met een audi, ja onze broodjes hadden succes toen.myn opleiding van kannonier 20 mm bestond er grotendeels in het motortje aan de praat te krygen, dit om het kanon te kunnen laten ronddraaien. ook herinner ik my het sportbeest zo noemden wy hem toen echte naam alweer vergeten.deed on s in de vroege ochtend lopen en zwemmen ik kon toen niet zwemmen en moest direkt van de wiplank springen van hem ja ik leerde snel zwemmen met deze man spielbar ja dat weten we allemaal nog zeker hoef ik niets meer van te zeggen toffe tyd alhoewel ik graag afswaaide toenertyd.

dvanclee
Lid geworden op: 22 mei 2009, 17:05
Locatie: Waasmunster

22 mei 2009, 17:21

Ik heb mijn legerdienst gedaan in Brakel 43A in het jaar 1977, ik was er KROO en deed dienst als BOA op het BOC. Namen die ik mij nog herinner zijn Lt. kolonel Standaert, de RSM was toen Adjt. Chef Bourgeois, deze had tevens nog een broer bij ons op het BOC, de almoezenier was toen Padre Buyck ofzo iets, verder ken ik ook nog Adjt Van Loo (QM denk ik).

Op het BOC waren ook een zekere Cmdt Hoef, Adjt. KRO Derdeyn (op het einde van mijn legerdienst is deze Olt. geworden), Adjt. Bourgeois (broer van de RSM), Adjt. Lamoot, Adjt. Dierckx. Collega's KROO die ik mij nog herinner zijn onder andere Freddy Vercauteren uit Lokeren, Patrick Van De Sande uit de Limburg, mijn kamergenoot was Jean-Paul Derycke (zat niet op hat BOC).

Nog enkele namen die me vandaag te binnen schieten, OWM Pattijn, OWM Bockstaele ( later tijdens mijn dienst bevorderd tot Adjt) en een Gentenaar en in die tijd een liefhebber van het lied Ma Baker van Boney M. Verder nog enkele KROO's van mijn lichting waarvan ik de voornaam niet meer weet, Smits uit Antwerpen, een zeker Blommaerts en een zeker Baes, ook een Dirk De Vetter maar deze was van de lichting na ons maar was ook een Waaslander. De eerste maand in Brakel was hard labeur, ploeg op ploeg af omdat we toen maar met drie KROO's waren op den BOC en er was telkens een met verlof. Ik kan me nog herinneren dat we direkt op manouvres moesten en dat het het toen goed vroor, want s'morgens stonden de halve pinten vol ijs (die welke waren blijven staan),
Adjt. Lamoot deed toen de tap als ik me niet vergis. Toch waren het mooie tijden en ik betreur het zeker niet.


Dat is zowat hetgeen ik me tot hiertoe kan herinneren.

Groetjes,
Daniel of Danny en als bijnaam noemden ze me Putteke
Laatst gewijzigd door dvanclee op 23 mei 2009, 23:56, 4 keer totaal gewijzigd.