1977/1978 mijnenveger M902-Van Haverbeke-MSO

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

sniper
Lid geworden op: 09 nov 2020, 16:44

10 nov 2020, 10:36

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingHallo, mijn naam Heyerick Adrien afkomstig van Deinze ik zoek ex collega's van uit mijn legerdienst begin 1969-1970 bij de Zeemacht als milicien (15 maanden). Opleiding in St- kruis- Brugge daarna Lombardsijde, opleiding dek matroos- ontmijner en daarna aan boord van de M902 Van Haverbeke als milicien, eerst als dek matroos, daarna steward officieren waarschijnlijk bij gebrek aan betere, dan tot het einde van mijn legerdienst steward mess onderofficieren. Volgende missies meegedaan manoeuvres Den helder, Plymouth, Brest, wacht aan het koninklijk paleis, droogdok in Antwerpen voor herstelling ( Belliard- Murdoch). Enkele namen herinner ik me nog vanuit de opleiding, Hertoge, Ockers, Sabbe, Van de Velde (omgekomen tijdens zijn legerdienst). En als ik me niet vergis was onze kapitein aan boord van de Van Haverbeke nl: Verstraeten of zo. Wie kan mij helpen.
Laatst gewijzigd door sniper op 27 nov 2020, 09:46, 10 keer totaal gewijzigd.

sniper
Lid geworden op: 09 nov 2020, 16:44

26 nov 2020, 11:45

Afbeelding Foto van het jaar 1969-1970, ik was aan boord van de M902 Van Haverbeke , matroos op wacht met de regenjas links, ergens tijdens een uitreiking van één of ander diploma of zo. Heyerick adrien matroos op de Van Haverbeke van midden 1969 tot 1970.
Laatst gewijzigd door sniper op 30 nov 2020, 10:47, 2 keer totaal gewijzigd.

tomongena42
Lid geworden op: 04 feb 2021, 14:55

04 feb 2021, 15:18

Hallo allen,

bij het opruimen van de zolder ben ik een doos met oude spullen tegengekomen waarin oa enkele oude souvenirs uit mijn tijd bij de zeemacht als militien.

Het enige wat mij rest zijn mijn kep en barret en enkele wazige foto's.

Ik was van 1/08/1990 tot 31/07/1991 dienstplichtig.
Ik herinner me nog dat het een zekere Lt. Frees was die ons tijdens de opleiding trainde.
De opleiding was in Brugge Sint-Kruis en nadien ben ik aan boord gegaan van de M902-Van Haverbeke.
Ik herinner me ook dat deze mijnenveger uit de vaart werd genomen in deze periode en werd vervangen door de zogeheten "Tupperware"-boten.
Als ik het goed voorheb was het commandant Bobbelaere (uit Gent) die toen de dienst uitmaakte.

Het zou fijn zijn mochten er personen zijn die in deze periode ook op de Van Haverbeke zaten of die in deze periode ook hun dienst deden bij de Zeemacht.

Vele groeten,
Tom
Afbeelding
AfbeeldingOngena

Sekke
Lid geworden op: 19 okt 2021, 17:30

19 okt 2021, 18:03

Beste vrienden van de J.E. Van Haverbeke,

Laat ik mij even voorstellen, ik ben Aertgeerts Marcel 1ste matroos stamnummer NO4511.
Ik was destijds een klein schakeltje in het grote geheel om jullie mooie schip van Boston in Amerika naar België te halen. Wij zijn vertrokken in de luchthaven van Zaventem in Brussel op, als ik het mij nog goed herinner, 24/11/1960 en met het schip terug toegekomen in Oostende op 02/05/1961. Met zeer grote tralala want oud koning en koningin Albert en Paola, destijds nog prins en prinses, waren de eerste die in België voet op het dek hebben gezet. Ik was toen juist van wacht en mocht op het fluitje blazen ge kent dat wel he!
Ik heb daar nog mooie foto's van en ik hoop ook met dit schrijven misschien nog een oude makker te horen of te zien. Daar ik de jongste was van heel de bemanning vrees ik dat de kans niet zo groot is he?
Ik word in maart 2022 80 jaar.

Aan allen nog veel geluk van,
1ste matroos Aertgeerts Marcel
Afbeelding