1973-74 Essento op BOC site

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

johnnyvef3
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:12
Locatie: Borgloon

29 jan 2007, 23:29

Is er iemand die legerdienst deed te Essento in het jaar 1973-1974 op de BOC site ????? Gelieve iets te laten weten grtz

nota van de moderator: titel aangepast om het zoeken en vinden van deze oproep te vergemakkelijken :wink:

Peetje Maurice
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Locatie: IN HET LAND VAN SWENTIBOLD

03 feb 2007, 11:18

johnnyvef3 schreef:Is er iemand die legerdienst deed te Essento in het jaar 1973-1974 op de BOC site ????? Gelieve iets te laten weten grtz

nota van de moderator: titel aangepast om het zoeken en vinden van deze oproep te vergemakkelijken :wink:
Misschien een heel dwaze en ook domme vraag, maar ik was in Essenho vanaf de 19de april 1974 tot en met de 18de december 1974. als "vuurleider" in de C batterij en ik weet nu nog niet waar die site van de BOC gevestigd was...
Kan je even preciseren johnnyvef3?
Grtz
Peetje :wink:

johnnyvef3
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:12
Locatie: Borgloon

11 feb 2007, 21:14

Beste Peetje de BOC site bevond zich even buiten Essenth voorbij de sporthal links en dan het 1é of 2é wegje rechts op , waar nu een van de vele windmolens staat.DE cantine staat er nog en doet dienst als lokaal voor de carnavalvereniging van Essentho .Verder is niet veel meer van terug te zien van die goeie oude tijd op BOC met Cdt Titeca als de big chief. groetjes nog Johnny.

Peetje Maurice
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Locatie: IN HET LAND VAN SWENTIBOLD

11 feb 2007, 21:40

johnnyvef3 schreef:Beste Peetje de BOC site bevond zich even buiten Essenth voorbij de sporthal links en dan het 1é of 2é wegje rechts op , waar nu een van de vele windmolens staat.DE cantine staat er nog en doet dienst als lokaal voor de carnavalvereniging van Essentho .Verder is niet veel meer van terug te zien van die goeie oude tijd op BOC met Cdt Titeca als de big chief. groetjes nog Johnny.
Met dank aan johnnyvef3 voor de informatie. Jammer, ik ben er nooit geweest...ik zou eens graag gezien hebben wat men daar zo allemaal deed. De BOC was voor ons vuurleiders van groot belang voor de talrijke testen die we moesten doen, ik herinner me dat we er veel beroep op moesten doen tijdens een Tac Eval oefening.
Ik veronderstel dat ook een doodgewone "line check",(how do you read me....over) via de BOC moest passeren. Toch raar dat wij zo'n belangrijk onderdeel zelfs nooit hebben (mogen) bezoeken...
Mvg
De Peet :wink:

De jongste
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:34
Locatie: Westerlo

16 feb 2007, 21:53

johnnyvef3 schreef:Is er iemand die legerdienst deed te Essento in het jaar 1973-1974 op de BOC site ????? Gelieve iets te laten weten grtz

nota van de moderator: titel aangepast om het zoeken en vinden van deze oproep te vergemakkelijken :wink:
Hoi,

Zat je eerst ook in Lombardzijde van Augustus 1973? Herinner me dat er enkele van onze kamer naar Essento of Korbach vertrokken.

Greoten,
Frans
Hoe slecht het ook was, legerdienst was ergens goed voor!

johnnyvef3
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:12
Locatie: Borgloon

06 mar 2007, 22:59

Neen Frans ik heb opleinding gehad in Turnhout en daarna naar Essentho als aggregaat operator en chauffeur