1970/71 essentho mess

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Peetje Maurice
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Locatie: IN HET LAND VAN SWENTIBOLD

27 jan 2008, 18:16

mucki schreef:Als ik dat hier zo lees was het 62 a maar een triestige boel dan was het in 43 a toch leuker om uit te gaan
Kan zijn, maar het leger is toch meer dan uitgaan! Brakel was (is) een grotere gemeente en daar was heel wat meer te beleven.

Dat uitgaan werd door sommigen ruimschoots gecompenseed door in de kantiene te zuipen als koeien.
Ik had dat allemaal niet nodig, af en toe een natje en een droogje, dat wel, maar ik heb me nooit in een duitse discotheek gewaagd om er meisjes te gaan versieren waarvan men op voorhand wist dat het toch niets kon worden.. Ik had daar helemaal geen behoefte aan. Het leger hoeft daarom niet saai te zijn omdat men niet kon uitgaan.

Mvg

Der Peet :wink:
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)

Genieterke
Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Locatie: Maasmechelen

27 jan 2008, 18:30

Er zijn heel wat Belgen met een Duitse getrouwd en nu nog steeds in Duitsland woonachtig zijn en dat zijn niet allemaal beroepsmensen.

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

woefje
Lid geworden op: 08 nov 2004, 21:07

30 jan 2008, 13:29

Dat het leger meer was dan uitgaan is wel juist, maar dan aan de andere kant zitten daar allemaal jonge knapen van 18 a19 jaar bijeen gedurende een aantal maanden . Voor sommige misschien de eerste keer dat ze op eigen benen stonden,laat staan dat er al drank in hun prille jaren bij was.
Dus kunt ge u inbeelden als ze enkele glazen ophadden het er soms nogal cru aan toeging, maar om dan te zeggen dat het alcollikkers zijn vind ik wat overdreven, het was meer uit fustratie van een verloren jaar .
Voor de één een verloren jaar en voor de ander een prachtig jaar,ik kom er voor uit ik heb van geen enkele dag genoten tijdens mijn dienstjaar dat trouwens een eeuwigheid geduurd heeft,ben binnengegaan 1maart 1970 en gelukkig afgezwaaid op 23 februari 1971 de mooiste dag van mijn soldatenbestaan. En na mijn legerdienst geen dronkaard geworden zoals sommige denken maar een hard werkend man .