1970/71 essentho mess

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

woefje
Lid geworden op: 08 nov 2004, 21:07

19 mar 2007, 15:04

Legerdienst in Essentho jaar 1970 & 1971 werkte als barman in mess off
Graag zou ik kontakt hebben met cm van die priode

peceloog
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 18 jul 2004, 15:58
Locatie: Groen Hoboken

20 mar 2007, 12:16

ben een pickerboy van de stafbatterij geweest in die periode.
Een paar namen die ik nog herinneren kan:
Claude Dan(n)eel(s), Raymond Bierbeek....
Surf veilig, surf DEFENSIEF

woefje
Lid geworden op: 08 nov 2004, 21:07

20 mar 2007, 13:25

dank voor u antwoord maar van de staf battry kan ik niemand ik was in de c battry en namen die mij bijgebleven zijn jos de wael uit deerlijk en luc of mark cynave ook van harelbeke of omstreken ze werken beiden bij bekaert dat .

RAYMOND DE BIE
Lid geworden op: 07 aug 2007, 13:37
Locatie: mechelen

17 dec 2007, 16:34

Beste woefke, lees nu uw oproep. Was in Essentho eveneens in 1970 tot en met januari 1971. Mijn naam is Raymond De Bie en was in de D batterij olv. kapitein Semeese. Wie ik mij nog herinner die ook in de mess gewerkt heeft was Andre Dufour uit de omgeving van Brussel. Voor zijn legerdienst heeft hij gewerkt bij Suzy wafels bij de wereldberoemde Sylvain Tack.

woefje
Lid geworden op: 08 nov 2004, 21:07

17 dec 2007, 21:44

Raymond dank voor u antwoord ,de persoon die u vernoemd Andre Dufour die kan ik zeker thuis brengen hij sliep namelijk in het zelfde stapelbed van mij, ik van boven hij onderaan.
Hij was in de mess onderoff ik was bij de off veel verschil was er niet
het eten kwam allemaal uit de zelfde pot, zowel voor de ooff en off en miliciens allen uit de zelfde keuken.
Van het eten hadden we geen klagen en de kantine viel ook wel mee,
maar de streek zelf was zielig geen uitgaan mogelijk het korstebij was niedermarsberg en in het weekend kon je mee met de bus en dat was het. In het dorp zelf was er weinig tebeleven, maar wij waren daar toch om ons land te verdedigen nietwaar, en niet om uit te gaan?
Ik hoop dat er nog mensen reageren op mijn oproep zodat ik mijn gewezen colega's eens op de pc krijg.
Raymond nogmaals bedankt voor u bericht en ik hoop u later nog eens terug te mogen ontvangen

Beste groeten uit Aalst

:) :) :) :)

RAYMOND DE BIE
Lid geworden op: 07 aug 2007, 13:37
Locatie: mechelen

18 dec 2007, 09:33

Helaba Woefje, even een kleine rechtzetting over het uitgaansleven in Essentho. Jij spreekt alleen maar over Niedermarsberg, ben je Virginia niet vergeten in Essentho city op dat hoekje, deze was voor ons het dichts bij de kazerne. Ik ben dikwijls al waggelend terug naar de kazerne gegaan. Enkele jaren later beb ik nog eens teruggeweest en dan was dit cafeetje uitgebrand. Herinner jij je ook nog het frituurtje schuin over de kazerne bij Anton?

woefje
Lid geworden op: 08 nov 2004, 21:07

18 dec 2007, 18:38

hallo raymond ik herinner me dat nog zeer goed alleen ben ik er zelf maar een paar keer geweest, wat die frituur betreft weet ik ook nog ,Anton die kwam bij ons ook achter de afval van de keuken voor aan de varkens te voederen. Ik ben ook een paar keer in dat hotel voor de blokken van de beroeps zwaar uitgehaald,maar de cafébaas zag ons niet graag komen waarom weet ik niet?!
We waren nogthans brave jongens en dronken onze glazen helemaal leeg
tot op de bodem dus!!!!!!
Maar om eerlijk te zijn gingen we daar niet veel uit hadden weinig vrije tijd in de mess & bar waren meestal van dienst.
Tot later nog eens

paul

vivke
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22

19 dec 2007, 13:24

RAYMOND DE BIE schreef:Helaba Woefje, even een kleine rechtzetting over het uitgaansleven in Essentho. Jij spreekt alleen maar over Niedermarsberg, ben je Virginia niet vergeten in Essentho city op dat hoekje, deze was voor ons het dichts bij de kazerne. Ik ben dikwijls al waggelend terug naar de kazerne gegaan. Enkele jaren later beb ik nog eens teruggeweest en dan was dit cafeetje uitgebrand. Herinner jij je ook nog het frituurtje schuin over de kazerne bij Anton?
Ik heb dat frituurke nooit geweten, stond er in 1976 niet meer.
My dog is my live

Peetje Maurice
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Locatie: IN HET LAND VAN SWENTIBOLD

22 dec 2007, 10:53

RAYMOND DE BIE schreef: Ik ben dikwijls al waggelend terug naar de kazerne gegaan.
Dat is nu echt eens iets om fier op te zijn! :oops:

Drankmisbruik was ook in mijn tijd in Essentho een groot probleem. En "mannen" die de bar bedienden van de onderofficieren en officieren die heb ik nooit als echte Hawkisten beschouwd.

Mvg

Der Peet :lol:
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)

woefje
Lid geworden op: 08 nov 2004, 21:07

15 jan 2008, 22:32

Peetje, sorry maar de mannen die de bar bedienden hebben daar zelf niet voor gekozen ik had liever op het veld gestaan maar jammer genoeg
hebben andere personen daar over beslist. Maar om eerlijk te zijn voel ik mij niet minder dan u en andere soldaten. Wij hadden onze taak en jij de uwe maar ik minacht u niet om u taak

mvg woefje

evarist61
Lid geworden op: 22 jan 2008, 20:00

22 jan 2008, 20:06

Woefje, natuurlijk hoor jij er ook bij.Wie durft daar nu aan twijfelen?
Ik was in Essentho van 1/8/73 tot 30/4/74. Ik was chauffeur op de MT.

woefje
Lid geworden op: 08 nov 2004, 21:07

22 jan 2008, 21:03

Hallo, dank voor u antwoord .
Ook was ik normaal chauffeur 2 maand opleiding gehad in Turhout voor ik naar Essentho ben gegaan.
Heb wel in Essntho mijn rijbewijs voor zwaar vervoer gehaald, dat mij in mijn later leven goed van pas is gekomen.
Ik hen namelijk 31 jaar lang trucker geweest in binnen en buitenland , zo zie je maar waar het leger goed nog goed voor was.
Barman was wel geen slechte job maar had toch liever in het veld gestaan
(op enkele alarms na en 1 keer op site wachtgelopen) was het voor mij zo wat alles dat ik meegedaan heb.

Evarist de groeten van mij


Woefje

Peetje Maurice
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Locatie: IN HET LAND VAN SWENTIBOLD

22 jan 2008, 21:26

woefje schreef:Barman was wel geen slechte job maar had toch liever in het veld gestaan
Ik vraag me af waarom de beroeps zoiets zelf niet deden. Er deden veel verhalen de ronde over de drankorgieën die plaats hadden zowel in de bar van de onderofficieren als die van de officieren.
Nu weet ik niet of die verhalen juist zijn, want ik ben nooit barman geweest. Mochten ze dan toch waar geweest zijn, dan vind ik dat bedenkelijk voor sommige onderofficieren en officieren...die de dag daarna stonden te brullen en te tieren tegen de miliciens.
Miliciens waren alleen maar pottenkijkers, men had ze daar beter buitengehouden zodanig dat er geen commentaar werd gegeven op sommige baldadigheden die door onderofficieren en officieren werden begaan. Let wel, men mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, er waren ook nog "normale" bij.

Mvg

Der Peet :wink:
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

22 jan 2008, 22:38

Peetje Maurice schreef: Miliciens waren alleen maar pottenkijkers, men had ze daar beter buitengehouden zodanig dat er geen commentaar werd gegeven op sommige baldadigheden die door onderofficieren en officieren werden begaan. Let wel, men mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, er waren ook nog "normale" bij.

Mvg

Der Peet :wink:
Peet let op uw woorden hé, om baldadigheden en of orgieen te doen moest je niet in het leger zijn, je moest eens weten wat er nu nog gebeurdt je zou je oegen uitkijken, zoiets weet ik van goed ingelichte bron.
Ik heb een familielid die in de jaren '80 en '90 DJ was bij zo'n fuiven ergens in de stille ardennen of henegouwen op een verlaten kasteel of boerderij.
Genoeg hierover, als je mijn memoires leest zal je wel 't een en ander wijzer worden en in essentho liep het zo niet uit de hand ten op zichte ander aktieve eenheden vb. para's toen maar er zijn er nog van die plaatsen.
Hoe er aan toeging in de Bar Offcr, hoe we een milicien zijn maag hebben leegepomp na het drinken van een fles Whisky in een tijdspanne van 1uur.
Gelukkig waren er 2 KRO's, den Doc en ik, rap en allert genoeg, om op te merken dat er iets verkeerd liep met onze barman en hebben we gevat ingegrepen anders was die kerel er waarschijlijk toen niet meer!!!
Als er te vieren en drinken was, gebeurde dit altijd op een vrijdag, zodat de beroeps dan konden uitslapen, wij deden dan wel het werk!!!!
Of na een maneuver van 3 à 4 dagen, een Tac-Eval, vb de Sprint!!!
En eigenlijk waarom bestaat deze forum eigenlijk, we hebben toch een grote forum over essentho, waarom niet alles bundelen?????
MVGr.
PapaFreddy

mucki
Lid geworden op: 02 okt 2007, 20:21

27 jan 2008, 16:58

Als ik dat hier zo lees was het 62 a maar een triestige boel dan was het in 43 a toch leuker om uit te gaan