1961 Luchtbal

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

krieltje
Lid geworden op: 09 mei 2007, 16:58

07 jun 2007, 14:14

Ik heb mijn legerdienst in 1961 in antwerpen op de LUCHTBAL volbracht enlag op de 3' compagnie op kamer 114.
Zijn er soms op dit forum legermakkers van toen ??
Om eventueel Uw geheugen wat op te frissen hier enkele namen die ikzelf nog kan herrineren :
Heyvaert (beste maat)
Dewitte : telefonist
Van breda : oud para
Pletinkx :oud para
Pauwels : uit brasschaat
Janssens : turnhout
Marien : mechelse ?
De hert : mooie haren ( had schrik om helm te dragen) :lol: :lol:

Het zou me een plezier doen hierop reactie te krijgen !!

Groetjes

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

21 jun 2007, 21:28

Er is een website waar men legerkameraden kan opzoeken voor de periode 1951-19993.

WWW.NVMBB.TK

hopelijk is dit nuttig ??

Informatie bekomen via artikel in PLUS-MAGAZINE van JULI/AUGUSTUS
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

krieltje
Lid geworden op: 09 mei 2007, 16:58

21 jun 2007, 22:08

cdw : Bedankt voor de tip !

Ik zal het zeker uitpluizen

Groetjes :idea:

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

22 jun 2007, 05:27

Krieltje hou me op de hoogte of die organisatie werkt, want ik heb de informatie ook op mijn BLOG vermeld omdat dit een veel terugkomende vraag is van personen die oude legerkameraden zoeken.

geen reklame voor eigen blog aub, verwijderd door moderator
SUCCES
SDW
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

22 jun 2007, 15:35

ik heb de door SDW aangegeven site eens bekeken.Het is een site van een vereniging van ex-militairen.Ik vindt er nergens de mogelijkheid om op één of andere manier een ex-collega terug te zoeken.Deze website is dus niet hetgene SDW er zich van voorstelt.

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

22 jun 2007, 17:00

FLUPKE2,

Ik heb zelf geen gebruik gemaakt van de website, maar heb nu contact genomen met E-mail om de juiste toedracht te kennen.

In de PLUS-MAGAZINE staan er een aantal vermeldingen voor opzoekingen te doen en deze gaf een goede omschrijving ik plaats hier het resultaat wel.

Mijn BLOG vindt u onder het onderwerp LUCHTVAART en mijn voornaam SYLVAIN70

REGARDS
SDW
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
bakker

22 jun 2007, 19:10

SDW, ik lees in plus magazine alleen maar dat men een oproep kan plaatsen op verschillende websites - doe ook vermeld worden- om oude legervrienden terug te vinden.
Ik lees in het artikel nergens dat men er opzoekingen kan doen.
Waarschijnlijk is het enkel de bedoeling dat degene die je zoekt, of iemand die hem kent, de oproep leest en dat je op die manier mogelijk iemand kan vinden.Meer is het blijkbaar niet.
Eigenlijk is het maar hetzelfde als men hier een oproep zou doen om oude legermaten terug te vinden

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

25 jun 2007, 10:46

Beste Legervrienden,

De voormelde manieren, zijn de enigste die er bestaan om oude vrienden op te zoeken.
de rest verschuilt zich achter de wet op de privacy.

Evenmin de dienst van het Stamboek te Evere, geeft info over oud-militairen door.

Het beste is om op zoveel mogelijke sites, die betrekking hebben met het leger, en in bijzonder deze van je oude eenheid, oproepen te plaatsen. Het beste nog met oude foto's.

Het kost inderdaad wat tijd en moeite, maar positief resultaat is daarentegen de moeite waard.

De site die momenteel veel wordt bezocht is deze :
http://www.kamp-vogelsang.be./

De groeten
Luc
webmaster
http://groups.msn.com/Arnsberg-Kassel-A ... elkom.msnw

ps onze site is op drie jaar tijd uitgegroeid van niets tot een ledental van meer dan 300 oud-gedienden (lopende van de jaren 50 tot op heden), enkel en alleen door mekaar te zoeken en te vermelden.

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

10 jul 2007, 18:28

Via HR van het leger is het mogelijk namen te krijgen,eens gaan kijken op site www.mil.be en dan naar dienst HR.
Laatst gewijzigd door schanulekes op 12 jul 2007, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

10 jul 2007, 20:21

ik ben op mil.be gaan kijken ,maar vindt de dienst HR niet.
Waar ergens op de site kan ik die vinden???

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

10 jul 2007, 21:15

flupke2 schreef:ik ben op mil.be gaan kijken ,maar vindt de dienst HR niet.
Waar ergens op de site kan ik die vinden???
Je vindt het wel als je bovenaan rechts zoeken invult.

maar je moet je stamnummer en je rijksregisternummer invullen.

heb het geprobeerd met mijn stamnummer van 1968 doch geen resultaat.

Dat moet onze vriend hierboven eens verder uitleggen dan als hij vrienden van de lichting 1968 heeft gevonden?

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

10 jul 2007, 22:38

Heb daar een mail naar gestuurd met de vraag om alle namen van een lichting en heb ze allemaal gekregen.
Laatst gewijzigd door schanulekes op 12 jul 2007, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

11 jul 2007, 18:17

en als ze jouw die adressen toesturen begaan ze een zware inbreuk op de privacywetgeving.Indien ik zou te weten komen dat ze op deze manier mijn adres doorspelen aan anderen dan hadden ze onmiddellijk een klacht aan hun been.

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

11 jul 2007, 20:48

Is gewoon voor een reunie van de mensen waar we samen mee binnen gegaan zijn in 1968,en vermits ik zelf aan een beroeps geheim ben gebonden zie ik daar persoonlijk geen probleem in.
Maar ja sommige mensen maken daar altijd problemen over,zoals het plaatsen van cameras in de steden,als je niets te verbergen hebt dan zie ik daar ook geen probleem in,er is maar één probleem in onze samenleving en dat is dat mensen onverdragelijk worden,en willen leven achter hun twee meter hoge omheining rond hun huis,zoals u precies.

En wees gerust,niet iedereen krijgt die info,je moet eerst en vooral zelf van die groep zijn,dus je moet jezelf daar bekend maken wie je bent en waar je woont zodat ze dat kunnen controleren,onder de naam Flupke ga jij die niet krijgen.

Verder vind je de meeste adressen van die mensen in de Witte telefoon gids.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

11 jul 2007, 21:00

schanulekes schreef:Is gewoon voor een reunie van de mensen waar we samen mee binnen gegaan zijn in 1968,en vermits ik zelf aan een beroeps geheim ben gebonden zie ik daar persoonlijk geen probleem in.
Maar ja sommige mensen maken daar altijd problemen over,zoals het plaatsen van cameras in de steden,als je niets te verbergen hebt dan zie ik daar ook geen probleem in,er is maar één probleem in onze samenleving en dat is dat mensen onverdragelijk worden,en willen leven achter hun twee meter hoge omheining rond hun huis,zoals u precies.

Verder vind je de meeste adressen van die mensen in de Witte telefoon gids.
Wat dat te maken heeft met uw beroepsgeheim zie ik niet zo direkt .
Maar het feit is dat er een wetgeving bestaat die voor iedereen geldt.
En : ik heb niks te verbergen en ben ook niet onverdraagzaam en woon ook niet achter een twee meter hoge afsluiting.
Maar ik zou het niet op prijs stellen als mijn adres zomaar aan eender wie te grabbel wordt gegooid op simpele aanvraag(want hoe kan die dienst in Evere weten wat jij met die adressen van plan bent ??)
En of je de adressen terugvindt in de witte bladzijden van de telefoongids betwijfel ik .Van sommigen misschien wel,maar dan moet je al tenminste hun woonplaats kennen.En dan moeten ze ook nog eens een telefoonlijn bij Belgacom hebben en dat mag dan nog geen "privenummer" zijn .

Anderzijds apprecieer ik het wel dat je uw vroegere legerkameraden wil terugzien ,als gepensioneerd beroepsmilitair kan ik dat ook volledig begrijpen .