1961 Luchtbal

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

12 jul 2007, 08:32

Dus als gewezen militair moet je toch begrijpen wat dat betekend om je vrienden van toen te kunnen terug zien na 38 jaar.
En zoals gezegd niet iedereen zal die info krijgen wat ik ook normaal vind,de meeste die dat willen doen krijgen die info niet wegens inderdaad privaat of beroeps geheim hoe ze het ook bij het leger willen noemen.
Je moet zoals gezegd zelf uit die groep zijn en dat ook kunnen bewijzen.

En dat die wetgeving geldt voor iedereen dat is toch om te lachen zeker,als ex militiar moet je toch weten dat er voor sommige personen burger of militair geen geheimen zijn,wat niet wil zeggen dat je ze mag misbruiken voor slechte redenen,wat hier zeker het geval niet is.

En de enige mogelijkheid om aan die adressen te geraken is langs de militaire weg,zelfs hier op het forum is er na 1 jaar maar één reaktie op gekomen van iemand van mijn lichting die precies het zelfde wil doen als ik,van de andere horen we niets.

Genieterke
Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Locatie: Maasmechelen

12 jul 2007, 13:53

Een reünie na zovele jaren is een fantastische en onvergetelijke gebeurtenis waar je nog lang met plezier op terugblikt.

Ik heb er al verschillende mogen meemaken en weet wat het is!

Het moeilijkst is inderdaad adressen verzamelen en ja de privacywetgeving... je kan er niet omheen, maar iemand met ietwat fatsoen zal de persoonlijke leefomgeving van een ander respecteren indien deze er een punt van maakt.
Verder moet je daar niet veel woorden meer aan vuil maken.

Wij hebben op een goed halfjaar tijd, van de 92 personen die ooit in onze compagnie waren, via het internet en email een 30 personen opgespoord.
Dit vooral te wijten door een kettingreactie, doordat de één nog altijd contact onderhield met een ander. Een tweede groep van 30 personen hebben we per telefoon kunnen bereiken, via onderlinge telefoonnummers uitwisseling.
Wij hebben inmiddels vastgesteld dat een 15 personen (met zekerheid) overleden zijn, ook dit is een weliswaar onprettig gegeven.
Rest ons nog een 15 tal personen op te sporen.

Je kan een poging ondernemen via de 'Witte Gids' door daar hun namen in te voeren en deze lijst gaan afbellen. Het resultaat zal niet 100% zijn maar het is toch een mogelijkheid om aan adressen te geraken.

Mijn advies: Blijf alert op verschillende forums en breng een bezoekje aan de talrijke goed draaiende website's van ex-militairen.

Ik wens jullie alvast veel succes bij de verdere opsporingsacties
en vergeet niet ... een reünie is een verbluffende aangelegenheid!

Met kameraadschappelijke groeten
Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

12 jul 2007, 18:10

Wel zo denk ik er ook over,ik zou in alle geval die mensen nog eens willen ontmoeten,maar da enige makkelijke weg is via de archiefen van het leger en hopelijk gaat dat lukken,want via witte gids kom je met één naam uit op een paar tientallen namen.
En hier is het inderdaag juist de bedoeling die mensen eens terug bij elkaar te brengen en als het mogelijk is zelfs in de kazerne van 11 genie zelf te Burcht en dan misschien nog op 1 april de dag dat we binnen gingen.

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

12 jul 2007, 18:40

Ik vraag me soms ook wel eens af waar de personen zijn gebleven waarmede ik in 1954 de LUCHTMACHT als milicieen vervoegde.

Ik vervoegde op 01 OCTOBER 1954 de kazerne GERUZET te ETTERBEEK als kandidaat MP.

De dag nadien vervoegde wij de kazerne PANQSUIN te tervuren bij de LANDMACHT en nadien kazene L'EMPEREUR voor de opleiding tot MP
waar we tevens in quarantaine waren wegens PARATYPHUS.

Nadien vervoegde ik HET MUNIEDEPOT te MEERDAAL en later werdt BV waarna ik als MP van de LUCHTMACHT te FONTAINEBLEAU(FRANCE) MELSBROEK,EVERE en BEAUVECHAIN heb gelegen om nadien mijn opleiding tot PILOOT LT/AVN te doen en de LANDMACHT te vervoegen om in 1978 de BURGERLUCHTVAART te vervoegen waar ik tot op heden nog aktief ben.

Wie was er met mij op 01 OKTOBER 1954 ???

een E-mailtje is steeds welkom.

SYLVAIN_D_@YAHOO.FR
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

Craetbos
Lid geworden op: 21 feb 2006, 15:29
Locatie: Brussel

13 jul 2007, 09:49

Beste Flupke

naar ik lees zoekt u eveneens naar een mogelijkheid om ... gegevens van oud militairen te bekomen. Maar of u dat doet om oud vrienden terug te vinden dat betwijfel ik. Ik heb de indruk dat het u te doen is om die dienst lam te leggen, want moest u weten dat men u adres doorgeeft dan hadden ze aanstonds een klacht aan hun been.
Dat u op uw privacy staat ok maar laat die mensen die zoeken ook het geluk hebben om mekaar terug te zien.
Negeer dit onderwerp en leef gelukkig.
Craetbos

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

13 jul 2007, 14:27

Dat vind ik ook Creatbos,wij willen dat zeker niet doen met slechte bedoelingen,en die privacy dingen worden inderdaad door sommige mensen wat overdreven.
Wat en wie is nog privacy als je weet dat ze vanop 12 km hoogte kunnen zien wat je aan het eten bent op je terras,en dat ze iedereen met een gsm kunnen volgen waar je bent.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

14 jul 2007, 18:38

ik ben niet op zoek naar ex-collegas.Van degenen met wie ik contact wenste te behouden heb ik alle gegevens.
En ik heb er ook niks op tegen dat anderen contact zoeken en dat ook verkrijgen met hun ex-legermakkers.Het enige dat ik fout vindt is dat een officiele dienst zijn voeten veegt aan de wet op de privacy.De persoonlijke gegevens van iemand mogen enkel doorgegeven worden aan derden (uitgezonderd aan bevoegde diensten) MET INSTEMMING van de betrokken persoon.Dus als iemand van jullie adresgegevens opvraagt aan een bepaalde dienst ,en indien die dienst over die gegevens beschikt,dan zijn er 2 mogelijkheden:
1)de betrokken dienst wil het simpel houden en antwoord de aanvrager dat deze gegevens niet mogen verstrekt worden
2)de betrokken dienst vraagt aan de "gezochte" persoon of zij zijn adresgegevens mogen doorgeven aan de aanvrager .Pas na schriftelijke toestemming van de betrokkene mogen de gegevens worden doorgegeven.
Met mijn opmerking dat ik ze zou aanklagen wilde ik erop wijzen dat ELKE dienst deze procedure moet volgen.Indien ze mij aanschrijven met de vraag of ze mijn adres mogen doorspelen aan een bepaald persoon,dan zal ik ze al dan niet toestemming geven(afhankelijk van de aanvrager)
Geven ze mijn gegevens toch door zonder mijn toestemming ,dan ... Iedereen gelijk voor de wet he
En voor wie op zoek is naar ex-kameraden : veel geluk met uw zoektocht.

Craetbos
Lid geworden op: 21 feb 2006, 15:29
Locatie: Brussel

15 jul 2007, 10:17

Flupke

gelijk hebt u "iedereen gelijk voor de wet". Maar wat lees ik alle dagen niettegenstaande onze politiekers de eed afleggen van gehoorzaamheid aan de grondwet en en de wetten van het Belgische volk.
Taalwetgeving Brusselse ziekenhuizen geen toepassing!
Splitsing Halle-Vilvoorde geen toepassing!
Controle op de belastingen geen toepssing!
En zo kan ik nog lang doorgaan.

Dus de wet gelijk voor ...wie?
Maar ja ik begrijp u en ergens hebt u gelijk en groot gelijk het is de wet en die moet zeker van toepassing zijn op de kleine man.
Mijne ouwe bompa zaliger zij altijd " zij die de wet maken maken die voor een ander want zij zetten zich daarboven" Nog een fijne zondag Creatbos

Exjager
Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06

15 jul 2007, 16:46

Politieke toestanden doen hier niks ter zake wat betreft het zoeken naar Legervrienden. Voor de mensen die nog druk op zoek zijn, even het volgenden :
sommige gemeentediensten geven geen adressen vrij van hun inwoners, maar zijn soms wel bereid om uw bericht door te sturen naar de betrokken persoon, deze is dan vrij te reageren op uw bericht. Je kan deze werkwijze eventueel zelf voorstellen, meestal is men wel zo meegaand om dit te doen!
Succes aan allen.
Groeten

PAUL60
Lid geworden op: 17 apr 2006, 11:00
Locatie: GENK

23 jul 2007, 13:31

Ik heb mijn legerdiens gedaan als milicien in hasselt.
Van september 1966 tot september 1967.
Bij de C companie,artelerie bataljon.
Zijn er noch mensen op seniorennet die op dat ogenblik in hasselt lagen.

Paul60.
Windows 10 home 64bit
Intel Core i5

kuiperke
Lid geworden op: 30 jan 2008, 07:45
Locatie: merksem

02 feb 2008, 22:25

1968-1969

17 ra c battery
Bps 14
Altenrath overgeplaatst delbruck

SM Christiaens franqois refectorist
Stam no 68/31539 cadi
Bps 8 bsd dan naar


Bps 3 (2a) ook in de refter
Staf en dienste by
Bsd Siegen