1959 Vanhaverbeke Congo marine

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

dune
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:48
Locatie: wenduine

18 aug 2007, 21:29

wie was aan boord van de vanhaverbeke of de debrouwerin1959naar congo mijn echtgenoot was bij de verbinding afvaart naar congo
jullie waren er bij de rellen groetjes

mijn echtgenoot gaf instructie in st kruis was telegrafist adjudant zijn naam assez frans was ook in kazerne bootsman dan de debrouwer vanhaverbeke en verschillende mijn vegers hij is nog in leven maar zwaar ziek sinds enkele jarenhij ging op pensioenop zijn 49. jhij deed congo en zo had hij dubbele pensioen jaren hij is nu 79.j was jij ook beroeps?ik denk dat zijn huidige ziekte ook wat te maken heeft met die cogo reizen maar weet het nietgroetjes zijn echtgenote
DUNE

robcody
Lid geworden op: 30 jan 2003, 11:57
Locatie: 8890 Dadizele (W-VL)

19 aug 2007, 12:22

Beste dunne,
Nee een echte BV was ik niet, wel een BVKT zoals de meesten van mijn lichting bij de marine. Namen zijn mij voor het grootste deel ontglipt, het is ook al 44 jaar geleden. Wij kwamen terug in St.Kruis na een opleiding chauffeur in Heverlee voor de korte basisopleiding van radiooperateur, vooraleer wij naar onze eenheid gestuurd werden wat in mijn geval de kazerne te Oostende was. Wel deed ik af en toe de bevoorrading van de schepen en reed in opdracht van de "menage" Oosteroever en af en toe afhalen van munitie ter bevoorrading van de schepen. Ook ben ik een tijdje chauffeur geweest van de ontmijningsdienst op de Cedra. Alsook was onze dienst soms het vervoer van en voor de wacht op .47 te Bredene en Fort Napoleon. Andere opdrachten waren afhalen vlees en brood te Brugge, wachtdienst voor Dokter van dienst alsook voor Officier van wacht. Zoals u ziet waren onze weken dus wel dekelijk goed gevuld en schoof de tijd goed vooruit. Het was er aangenaam en gezellig werken onder een goede vriendschappelijke sfeer onder BV's en BVKT's. Een tijd met niets dan mooie herinneringen in goede en kwade dagen.