Bezoek Kassel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

TJINNE
Lid geworden op: 23 dec 2005, 12:33
Locatie: BREDENE

09 okt 2007, 12:57

Hoi allemaal, :wink: Ik heb in de Plusmagazine gelezen dat er wel eens busreizen gedaan worden naar vroegere Belgische kazernes in Duitsland onderandere naar Kassel en dat zou ik wel eens willen meemaken ik heb daar in 59 dienst gedaan in de Gete 6e Genie A compagnie wordt dit nog gedaan of is dit al voorbij :cry:

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

16 okt 2007, 12:15

TJINNE schreef:Hoi allemaal, :wink: Ik heb in de Plusmagazine gelezen dat er wel eens busreizen gedaan worden naar vroegere Belgische kazernes in Duitsland onderandere naar Kassel en dat zou ik wel eens willen meemaken ik heb daar in 59 dienst gedaan in de Gete 6e Genie A compagnie wordt dit nog gedaan of is dit al voorbij :cry:

@ TJINNE
Spijtig doch in Kassel staat geen enkele kazerne meer recht.

Dichtsbijzijnde reizen worden gedaan door en voor oudgedienden van 1JP uit Arolsen, met steeds de mogelijkheid om bezoeken te doen aan nabijgelegen plaatsen.
Zie hiervoor foto's over onze laatste reis met pinksteren 2007 op volgende link

http://groups.msn.com/Arnsberg-Kassel-A ... elkom.msnw

MVG
Boemer (Luc)
medebeheerde website 1JP

TJINNE
Lid geworden op: 23 dec 2005, 12:33
Locatie: BREDENE

16 okt 2007, 14:27

Hoi Boemer 8) Bedankt voor de site ik heb er van genoten,ik ben in 1975 eens naar Kassel geweest met mijn wagen en de Gete bestond nog want er zaten duitse soldaten in en je mocht geen fotos trekken :oops: en aan het station van Wilhemshohe vond ik bijna de weg niet meer omdat alles er doorklieft was van nieuwe straten enzomeer ,ik heb ook de Hercules bezocht ,vroeger begon om 15h water van de trappen te lopen maar ik was er te vroeg en heb niet gewacht :x ,jammer dat ze er niet meer heengaan ,en de andere kazerne De Noordvaart was in de Frankfurterstrasse gelegen maar die heb ik niet gevonden :? een mens kan ook niet alles meer onthouden hé,als, je uit De Gete kwam en je ging linksweg had je er een cafeetje bij Kaiser en nog verder was het Belgisch dorp en nog verderop had je het munitiedepot .
Ik denk van zelf eens te gaan ,ergens een camping zoeken in de omgeving en dan heb ik alle tijd om alles uit te zoeken :wink: nogmaals bedankt en tot nog eens , Tjinne

Bereke
Lid geworden op: 03 nov 2007, 19:51
Locatie: Erps-Kwerps

04 nov 2007, 11:16

Hallo Tjinne,

Indien je interesse hebt om Kassel te bezoeken is er een mogelijkheid om mee te gaan langs onze vereniging (Vrienden Patrimonium6é Genie)
deze vereniging heeft zijn maandelijkse bjeenkomsten iedere 4é donderdag van de maand in de kazerne van het 11é Genie te burcht. Om
te kunnen deelnemen aan deze bijeenkomsten moet men wel lid worden
wat maar een paar Euro's per jaar kost. Indien interesse geef maar een seintje aan mij. De kazerne staat er nog en er zijn zelfs gebouwen bijge-
komen alleen de garages zijn weg en in de kantien heeft iedereen toegang
en ge kunt er zelfs eten.

PS. De busreis wordt wel ingericht door een lid en niet door de vereniging.

Tel. 02/7572585 Gsm 0477 195279
E-Mail albert.verdeye@telenet.be
Groetjes,
Albert.
Ik zoek mijn vroegere strijdmakkers van de 67é Kie Genie uit Kassel BRD 1960-64.

André
Lid geworden op: 02 nov 2005, 10:50
Locatie: Belsele

06 nov 2007, 18:48

Beste vrienden,
Menige van de strijdmakkers van het 6e Genie die gekazerneerd waren in de Noordvaart of Gete zijn op zoek naar hun kameraden van toen. Weinigen weten dat er een vriendenkring bestaat. Zij die het wel weten laten na de stap naar de vriendenkring van het 6e genie te zetten. Deze vriendenkring telt momenteel meer dan 500 leden waarvan er maandelijks een 40 tal aanwezig zijn op de bijeenkomst. Je aansluiten is nochtans eenvoudig en kost amper 6,20 € per jaar, daarvoor heb je de mogelijkheid om maandelijks de 4e donderdag van de maand samen te komen in de 11e genie kazerne te Burcht bij Antwerpen. De 11e genie zijn de opvolgers van het toenmalige ontbonden 6e Genie bataljon en zij ontvangen ons met veel respect in een gezellige kantine. Het aan de kantine in het zelfde gebouw ingericht museum aangaande het 6e genie bataljon is altijd toegankelijk. Vele foto’s zijn te bezichtigen en je kan de archieven raadplegen van het 6e Genie bataljon, van jou eenheid, wat je zoal mispeuterde of welke onderscheidingen of benoemingen die je verwierf, kortom alles over je persoon kan je vinden in de archieven, zo ook van je toenmalige strijdmakkers, officieren en onderofficieren. In de kantine die open is tussen 14 en 19 uur worden met gelijkgezinden en vroegere makkers herinneringen naar harte opgehaald. De aanwezigen zijn van diversie lichtingen miliciens van lichting 1952 tot lichtingen uit de jaren 60. Ook op rust gestelde of ex beroepsmilitairen behoren tot de vriendenkring. Verschillende leden hebben hun partner mee en ook de dames voelen er zich thuis. De prijzen van de dranken zijn legerkantine prijzen waar je niet armer van word. Het is er gezellig en je bent er welgekomen.

Voor meer inlichtingen contacteer otte.andere@gmail.com

Wie ben ik - Mijn legerdienst: http://blog.seniorennet.be/andre2/
Bij het 67e Gevechtsgenie: http://6genie.fateback.com/AOtte.htm
André Otté