1969/70 Arolsen 14° cie Genie

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

hymer001
Lid geworden op: 06 okt 2005, 14:00
Locatie: torhout

18 dec 2007, 17:09

noach schreef:
Afbeelding

Nog eens proberen om een foto te plaatsen
Gelukt, naar ik meen.
Van L naar R: Meirhaeghe, Vanneste,Sadonis,Ikzelf, Bijloos, Dujardin, Lateir, Revijn.
Iemand u bekend?
Grtjs,
Noach
spijtig nee ik ken er niemand van alhoewel ik twijfel van meirhaege en bijloos.maar ben niet zeker ga ook nog eens proberen voor ene te sturen
gr hymer001

noach
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:22
Locatie: zaffelare

18 dec 2007, 17:29

Afbeelding

Hallo,
Deze foto is van wat later dat jaar, ongeveer 2°helft 1970.
Het zou kunnen dat u er iemand van herkent.
Noach

Energie deskundige
Lid geworden op: 07 aug 2007, 11:24

13 jan 2008, 17:40

Heb met belangstelling de discussies gelezen.
Ikzelf was ook bij de 14 cie Genie als KRO in 1970-71.

Op de groepsfoto sta ik op de eerste rij en ben de eerste van links. Naast mij staat Hugo Bellon, ook Adj KRO op dat ogenblik. Anderen herken ik jammer genoeg niet meer.

Moest u zich herkennen, ik heb nog andere foto's die misschen voor u interessant kunnen zijn.

Mvg,
Jean-Paul Sourbron

Energie deskundige
Lid geworden op: 07 aug 2007, 11:24

13 jan 2008, 17:46

Dit is de groepsfoto die ik bedoel. Ik ben niet de eerste maar de derde van links op de eerste rij.
Afbeelding

Misschien zegt dit u nog iets. Foto genomen tijdens een bezoek aan het Ijzeren Gordijn op 12 februari (Valentijn) 1971. Van de Valentijnsmeisjes hadden we mimosa gegreken. Afbeelding
Laatst gewijzigd door Energie deskundige op 14 jan 2008, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

hymer001
Lid geworden op: 06 okt 2005, 14:00
Locatie: torhout

13 jan 2008, 20:45

Energie deskundige schreef:Dit is de groepsfoto die ik bedoel. Ik ben niet de eerste maar de derde van links op de eerste rij.
Afbeelding
hallo dit is wel intersant hoor.op de foto sta ik gans boven rechts. :idea:ik denk dat de tweede van links gans boven achter zijn term geeft moeten kloppen.zoals ik al zei ik weet er niet zoveel meer van.jou herinner ik ook niet en toch staan we op de zelfde foto.er begint nu en dan toch een lichtje te branden. de tweede van links was die geen koperaal en was die niet van brugge(st andries)?

noach
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:22
Locatie: zaffelare

15 jan 2008, 17:11

Hallo,
Noach hier nog eens, zojuist schiet me iets binnen over adj. Bellon,kleine met baardje, kon héél goed doorzakken dat weet ik nog goed.
Hier en daar komen gezichten op de groepsfoto me bekend voor.
Ook weet ik nog dat ik ten tijde van Bellon al in mijn superdagen zat, allee meen ik toch.
'k Zal een dezer dagen nog wat foto's plaatsen.
Grtjs,
Noach

ps: Bijlage foto van mezelf uit die lang vervlogen tijd.
[quoAfbeeldingte][/quote]

Bellenelle
Lid geworden op: 17 jan 2008, 00:03
Locatie: Mol

17 jan 2008, 00:22

Ik ben 32jaar bij het 6Gn Bn geweest,waar ik gestart ben in 1966.
Veel mensen ken ik niet van het 14Gn maar inderdaad De Carels is er ooit RSM geweest(was een zwaar geval :D )wil je echter contacten zoeken,of foto's bekijken van mensen die vroeger gediend hebben in het 14 Gn ga dan zeker naar volgende website zien http://www.kamp-vogelsang.be/
Ik weet ook nog dat er in de 1é cie de CSM 1SM De Mey was

Groetjes
Een oude Geniak
Intresse voor alles wat er met een pc kan gedaan worden.

polux
Lid geworden op: 19 okt 2005, 20:37
Locatie: ASSE

17 jan 2008, 01:35

Juli 1968
Na een weekje in Turnhout, naar Arolsen met de DVT
Bij het 14de Genie kreeg ik mijn opleiding tot half augustus om dan mijn eenheid in Westhoven, 1e genie Staf cie te vervoegen, net op het ogenblik dat er groot alarm was voor de Praagse Lente (inval van Rusland in Tchechoslovakije) en mijn eerste verlof werd al eens uitgesteld.
Ik moet wel efkens zoeken maar ik heb nog wel enkele foto"s liggen en wie weet doet dit een deurtje open voor mensen die zich hier herkennen

dju waar liggen die fotoskes weer ?

groetjes en tot +
polux
met twee handen kan men bergen verzetten

Genieterke
Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Locatie: Maasmechelen

17 jan 2008, 17:46

Zowel Jacky Carels als Odilon De Mey heb ik gekend bij het 3 Genie Bataljon 1Cie MOFAB Amfiebiebruggenbouw.
Jacky Carels heb ik meerdere malen ontmoet in 2007 tijdens verschillende reünies en verkeerd in een uizonderlijke goede conditie!
Odilon De Mey heeft jammer genoeg niet veel kunnen genieten van zijn opruststelling. Hij is d.d. 10-12-2004 overleden.
Ter ere en nagedachtenis van deze fantastische kerel en fijne mens dat hij was, plaats ik hier een foto van hem als Vlotcommandant van zes MOFAB's.

Het Genieterke :P
Afbeelding
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

libert
Lid geworden op: 24 jan 2008, 21:48
Locatie: testelt

27 jan 2008, 13:23

noach schreef:Ik ben eind 69 tot eind 70 gelegerd geweest in Arolsen, bij 14° cie genie.
Peloton EQT.
Graag zou ik in kontakt komen met nog anderen die deze termijn bij de Genie geweest zijn.
hallo
ik ben ook in de lichting geweest van 70/71per toeval op deze site gekomen.ik was niet in uw peleton ik was in het derde peleton onder lt van de abeelle.ik ben niet zeker maar de foto is van het 2peleton daar herken ik er van gezicht nog van.op de 2rij derde van links is verlinden uit veerle op de derde rij pauwels uiterst links uitik ben begijnendijk dat was vroeger mijn kamaraad veel pinten met gedronken.pauwels bauwens en ik waren in de pelotonskelder waar de mikpunt 50 en ander matriaal was.
ik weet ook dat er geen friet was en daarom moesten wij naar het dorp friet met een spiegelei of worst (is dat geen komplot geweest dat de machienne kappot is geweest?)in het derde peleton was. schapmans .van de borre heeft na zijn klas moeten doen.die ander met naam kan ik niet meer.ik ben naar vogelzang lombardzijde leopolsburg westhoven geweest om te gaan schieten met m50 die tijd kan ik mij nog goed herinneren.ik was er niet graag bij maar achteraf was het een mooie tijd

libert

waldolala
Lid geworden op: 13 mar 2008, 10:10
Locatie: lochristi

13 mar 2008, 10:58

toevallig gevonden, zeer interresant;
aan noach, ik ben die sgt van ryckeghem van destijds en woon vlakbij in uw omgeving

doet me plezier om oude bekende te zien; spijtig van odilon de mey,maar ook franssens r is reeds overleden.
aan genieterke, kun je me in kontakt brengen met carels, zwaar geval maar toffe gast,is afkomstig van gent.
heb onlangs kontakt gehad met lt van belle van destijds.
ikzelf was in arolsen van 64 tot 79 en heb dan t leger verlaten.