1968 Turnhout - Hasselt

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

harley.d
Lid geworden op: 27 nov 2007, 22:07
Locatie: genk

27 nov 2007, 22:34

mijn naam is walter polak en reageer op memlings bericht
in dienst 2 jan. 1968 in turhout kazerne majoor blairon
9 jan. 1968 in hasselt 73A
23 jan. 1969 afzwaai met 31A samen met
soldaat simons om 10uur
hoplijk kan je dit verder helpen met je zoektocht
groetjes walter
fijn van seniorenet

Memling
Lid geworden op: 05 sep 2004, 13:37
Locatie: Schildershuis

28 nov 2007, 09:03

Beste Walter
Ondertussen heb ik al een privé mailtje naar je gestuurd.
Ik ben in Turnhout binnen gegaan einde juli (waarschijnlijk 30-31) daar zijn we ongeveer 1 week geweest en werden dan naar Hasselt verplaatst omdat we aangeduid waren voor 73A. We hebben onze opleiding in Hasselt gekregen en onze dienst verder afgewerkt in Hasselt. Uiteindelijk ben ik afgezwaaid einde juni 1968.
Ik was prioritair en moest slechts één jaar legerdienst doen in België.
Ik herinner me dat ook de mensen van Bevrijding, die hun ding deden in Zonhoven, ook in Hasselt lagen, onderandere Leon Dolmans, was wel een klas voor mij.
Ik ben bij de Staf Batterij geweest en de Adjudant was geloof ik Kestens en de Batterij Commandant was Kapitein Colson (maakte promotie tijdens mijn verblijf in Hasselt). De volgende mensen waren in de Staf Batterij: Capuyns (Brussel), Van steenbergen (Beerse), Hugo Celis (Alken), Biesmans, Roger Jans (Munsterbilzen), F. Fajs (Houthalen), Willy Thoelen (Heusden), Taets (Maaseik), Vandebroek (Waterschei) en Frans Swartelee, André Witters (beiden van Alken) waren in de C Batterij.
Ge ziet ik herrinner me nog enkele namen alhoewel het nu toch al bijna 40 jaar geleden is.
Groetjes :)

harley.d
Lid geworden op: 27 nov 2007, 22:07
Locatie: genk

07 dec 2007, 16:44

als je mij een mail doet laat ik 2fotos geworden
van 73A op een foto staat frans swartele
de fotos zijn gemaakt in keulen
waar 73A de cross piron gewonnen heeft
els.mengels@telenet.be
groetjes walter
fijn van seniorenet

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

09 dec 2007, 13:05

Dit antwoord hoort in een andere topic, kan je even melden in welke zodat we eerst niet alles moeten overlezen om te weten te komen waar dit antwoord en reacties bijhoren aub :idea:

Tilly, mag liefst privé doorgegeven worden :wink:

harley.d
Lid geworden op: 27 nov 2007, 22:07
Locatie: genk

03 jan 2008, 19:04

waar zitten de mannen van hasselt
van 73A
fijn van seniorenet