1966-67 Westhoven Passendale stafcie Genie

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

erve
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:08
Locatie: heist-op-den-berg

27 dec 2007, 13:39

Eind okt. '66 tot eind juli '67 was ik bij de ste Cie Genie in Passendale (stafcie). Enkele namen die ik me nog herinner : Fons Verbist, Roland Bonami, Eddy Monsieur, Erkens, Van Noten (?). Frituur "Paps" en café "Texas" (beide vlak bij kazerne). Adjudant Capoen, chef Van Zutendale, korporaal Massa, kapitein Glas, (hogere rang) Schiettecatte.
Bijna dagelijks naar cinema in Brasseur-kazerne vlakbij (tussen beide kazernes stond er altijd een verkoper met allerhande prullaria); uitstappen met tram naar Keulen, Porz, Ensen. Te voet naar Vingst.
Ik heb er mooie herinneringen aan.
slimmer door communicatie!

C.E.
Lid geworden op: 22 nov 2004, 17:17
Locatie: De "stille" Kempen

27 dec 2007, 17:33

We moeten daar nog samen geweest zijn.Ben daar aangekomen juni '67.
Was radioöperator. :lol:
Mij nog bekend:Frituur "Paps" en café "Texas" (gesloten wegens onregelmatigheden :D ).
Van de andere namen herken ik enkel Massa,Schiettecatte.
Die marktkramer tussen de twee kazernes herinner ik mij ook nog.En in Brasseur heb ik nog radiowacht gedaan.Dat was dan een ganse week in een kamertje zitten wachten bij een radiopost tot er alarm kwam,wat ik nooit geweten heb. :roll:

redfox
Lid geworden op: 10 jun 2005, 22:07
Locatie: torhout

31 dec 2007, 19:19

ik was in het16 cie ,van september66 totjuni67,ik was de radiooperateur ,van het 16 de.
dat ken ik ook allemaal,de frietten ,de sigarette kopers,langs de baan,ik lag in de passendale,ben ook nog van wacht geweest in de brasseur,
tis 40 jaar geleden,vele groeten,, :wink: