Vooruitdenken, vangnet, veiligheid
-
Malou51 - Lid geworden op: 21 feb 2026, 09:42
Er gaat een wereld aan mogelijkheden open wanneer je je verdiept in ouder worden in je eigen huis.
Alleen… je moet de wegwijzers wel kennen.
Als generatiegenote zie ik het rondom mij gebeuren. We willen zelfstandig blijven, onze regie behouden, vooruitdenken. Maar waar begin je?
Voor mij draait het daarbij om drie eenvoudige principes — de 3 V’s:
Vooruitdenken – tijdig keuzes maken
Vangnet – weten op wie je kan terugvallen
Veiligheid – wonen in een huis dat met je meegroeit
Net zo vanzelfsprekend als de 3 A’s bij wonen (arts, apotheek, aankopen).
Ik ontdekte dat er een overvloed aan informatie bestaat over hulp, zorg, woningaanpassingen, premies en zorgvolmachten. Kortom: over alles wat helpt om de regie over je eigen toekomst in handen te houden.
Maar ze is versnipperd en moeilijk toegankelijk.
Daarom bundel ik alles overzichtelijk op ThuisOuderWorden.be — zodat wie vooruit wil denken niet langer hoeft te zoeken.
Alleen… je moet de wegwijzers wel kennen.
Als generatiegenote zie ik het rondom mij gebeuren. We willen zelfstandig blijven, onze regie behouden, vooruitdenken. Maar waar begin je?
Voor mij draait het daarbij om drie eenvoudige principes — de 3 V’s:
Net zo vanzelfsprekend als de 3 A’s bij wonen (arts, apotheek, aankopen).
Ik ontdekte dat er een overvloed aan informatie bestaat over hulp, zorg, woningaanpassingen, premies en zorgvolmachten. Kortom: over alles wat helpt om de regie over je eigen toekomst in handen te houden.
Maar ze is versnipperd en moeilijk toegankelijk.
Daarom bundel ik alles overzichtelijk op ThuisOuderWorden.be — zodat wie vooruit wil denken niet langer hoeft te zoeken.