Poetsen bij oudere mensen

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

06 mei 2019, 20:33

Flowerlady,

Mijn poetsvrouwen bleven 8j,6j, 4j. Nog enkele 2 of 3j naar gelang hun thuissituatie. Ze waren deel van de familie. Zonder hen zou ik mijn job als juriste niet kunnen doen hebben . De machine draaide op wieltjes. Mijn dames hadden eergevoel en voelden dat ze gerespecteerd waren.

BEN IK VERANDERD? ? Denk Het niet.

Vuilbakken verwijder en kuis ik zelf, 2 wc's ook, kattebakken ook, 2 LICHTE
stofzuigers met en zonder zakken ledig ik zelf. De Nilfisk ook. Parket boven (6 kamers) om de 2 dagen met vloerswiffer . Haartjes van de 6 katten met Swiffer opnemen is licht werk. Tapijtjes stofzuigen. Badkamer en wc om de 3 dagen stofzuigen en dweilen.

Beneden keuken elke dag stofzuigen, om de 2 dagen dweilen. Living, hall, bureau swifferen 2x week.

Terras elke dag 1/3 bladeren wegkuisen, magnolia bloemen enz.

Ik doe gewoon elke dag iets . Voel ik me goed, dan iets meer. Op mindere dagen, iets minder😉

Zou ik geen dienstencheques kunnen vragen voor mezelf 😅😅😆

Maar HOELANG kan ik dat nog? Vervuil ik dan als ik niet meer toekijk dat er ONDER de tapijten gekuist wordt????? Moeten hoeken dan niet meer gekuist worden, lusters ook niet?

Het probleem vandaag zijn de dienstencheques via de firma's. Zij moeten soms mensen aannemen die niet echt blij zijn met de job.... en verder aanvaarden sommige firma's gelijk wie. Zij hebben hun cheques en hun verdienste eraan en of de eindgebruiker krijgt wat hij mag verwachten, is niet aan de orde. ..

Ik kuis mee als de poetsvrouw komt en dat is voor sommigen AMBETANT ..

Stof afnemen met de Swiffer is echt niet zwaar voor mij en terwijl kunnen zij in de living parket dweilen en boven idem.

Ben 72 j en ik kuis een zelfde raam 2 keer vlugger... In sommige hun plaats zou ik me schamen. Bekoop het met spierpijn. Mijn vroegere poetsdames zorgden dat elke week een deel der ramen aan de beurt waren. Nooit moeten zeggen "dat raam is vuil"💡💡💡

Koekjes, koffie, sommigen zitten probleemloos 1 u te praten... Ik poog tegen iedereen vriendelijk te zijn, maar plantrekkers zijn niet welkom meer.
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

07 mei 2019, 11:12

Moest ik in uw geval zijn en alleen, ik verkocht dat grote huis dat prima onderhouden wordt 👍
En schafte me een comfortabel appartement aan, uiteraard veel kleiner, u zou dat nog makkelijk jaren zelf netjes kunnen houden.

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

07 mei 2019, 11:23

Dit is mijn thuis en die van de poezenkinderen. Ik blijf hier liefst tot mijn dood. Het appartement kunnen ouderen ook niet meer alleen onderhouden lees ik en hoor ik dagelijks. Propere poetsvrouwen, gat in de markt. Opleiden en streng rekruteren.

Dienstencheques gaan duurder worden hoor ik. Voor veel mensen in 10 euro per uur te duur en zeker als de kwaliteit er niet is.

Ging onlangs bij iemand op een flatje... en tussen de radiator elementen zat het vol spinnenwebben. Poetsvrouw was pas buiten.... bah
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 mei 2019, 15:53

Blijkbaar zijn er toch ondernemingen die werken met dienstencheque en meer aanbieden dan gewoon maar effekes een dweil natmaken
Afbeelding
Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

07 mei 2019, 16:40

Danny. schreef:
07 mei 2019, 15:53
Blijkbaar zijn er toch ondernemingen die werken met dienstencheque en meer aanbieden dan gewoon maar effekes een dweil natmaken
Afbeelding
Groetjes

Danny
Allicht en er zijn juweeltjes bij die dat ook allemaal met de glimlach en goed doen.
Alleen die juweeltjes worden regelmatig vervangen door karottentrekkers en ik ben ondertussen heel bedreven geworden in het dadelijk herkennen van zo iemand.
Vandaag ha dik zo een juweeltje over de vloer.
Al heb ik zelf het initiatief genomen voor wat ze te doen kreeg en alles al goed voorbereid. We hebben zelfs een extra activiteit ingelast...Maar, ik vrees dat ik dat mevrouwtje maar één keer ga krijgen....Enne dekkoffie kwam ná gedane arbeid!
Als ik de volgende zitting weer een ander krijg, dan pak ik het opnieuw zo aan. Ik hou de teugels strak in handen en blijf de regisseur van de werkzaamheden.....

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 mei 2019, 10:36

Hoe staat het met de hygiëne bij oudjes (met poezen), die zich van hun rijkelijk pensioen, geen 9 € per poetsuur kunnen veroorloven ? Of zouden er geen arme ouderen zijn in het rijke Vlaanderen ?
Ik zou nooit onder een tapijt stofzuigen, ofwel rol je die op, ofwel is je stofzuiger sterk genoeg om het stof uit het tapijt te halen. Ik zou ook niet verwachten dat een poetshulp de sleutelgaten van deuren stofvrij maakt. :mrgreen:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

08 mei 2019, 15:37

Kijk maar en trek uwe plan dat zeg ik tegen mijn poetsvrouw Ik heb wel altijd dezelfde En als ge gedaan hebt trek de voordeur achter u dicht Ik ga fietsen of wandelen Als ze vroeger stopt als het werk gedaan is daar heb ik geen problemen mee want ik ben niet thuis Ik heb een zeer goede band met haar Ze doet haar werk goed en meer moet dat niet zijn

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

08 mei 2019, 18:10

socrates schreef:
08 mei 2019, 10:36
Hoe staat het met de hygiëne bij oudjes (met poezen), die zich van hun rijkelijk pensioen, geen 9 € per poetsuur kunnen veroorloven ? Of zouden er geen arme ouderen zijn in het rijke Vlaanderen ?
Ik zou nooit onder een tapijt stofzuigen, ofwel rol je die op, ofwel is je stofzuiger sterk genoeg om het stof uit het tapijt te halen. Ik zou ook niet verwachten dat een poetshulp de sleutelgaten van deuren stofvrij maakt. :mrgreen:
Met 1 poes met lange haren (ragdoll), die alle dagen geborsteld wordt, valt de hygiëne nog mee.De poetsvrouw met buitenlandse identiteit betaal ik 11 Euro/uur. Daarvoor kuist ze eerst met de stofzuiger, dan met water rond alle meubels, herzet niks, doet ook de vensters en belt ondertussen enkele keren met haar familie, maar ja iedereen moet leven en ben al blij dat ze regelmatig komt. Dienstencheques zie ik niet meer zitten, heb die ooit gekocht en vond niemand die wou werken, de één hadt pijn in de rug, de andere was gevallen, en nog een derde vondt de straat niet, heb die cheques dus allemaal teruggestuurd naar Sodexco, geen geprul voor die paar euro.We nemen het tenslotte niet mee.

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

09 mei 2019, 08:27

Socrates, onder een eettafel ligt vaak een tapijt. Oprollen???? HAHAHAHAHA. Ze rollen nog geen klein carpet op .... Geen enkele stofzuiger haalt het stof van onder een tapijt. En dweilen? Er rond???? Parket zal er mooi uitzien na een tijd. Randen die je noot meer weg krijgt.

WAT BEDOEL JIJ MET RIJKE MENSEN EN POEZEN EN 9 euro? Poetshulp in het zwart ? Dat zal wat meer zijn dan 9 Euro hoor en de boete als de arbeidsinspectie komt...? Of wil jij illegalen aan het werk zetten? Die boete is nog paar keer hoger hoor. En wat als ze valt.....? Vroeger kon je aparte verzekering nemen, nu enkel als ze legaal werkt. FAmiliale komt niet tussen hoor.

ALs je bedoelt dat 9 euro te duur is voor mensen met laag inkomen, dan is er een sociaal tarief buiten de dienstencheques bij thuishulp enz. Maar het probleem dat de uitvoering van het werk niet overal deugt, blijft de kern van wat ik bedoel en waarom ik de topic begon💡💡💡

De bedoeling van dienstencheques was de stempelaars weg (sommigen poetsten naast de dop in het zwart) en zo dat poetsen wettelijk re regelen, actieve bevolking erbij, bijdragen aan de welvaart en de staat legt 12 of 13 euro bij .

Half Oostblok werkt hier nu als poetsvrouw en half Afrika ook, maar allemaal last van hun rug... De ene helft bekijkt je als uitbuitende kapitalist, de andere helft als uitbuitende koloniaal😟

Dany, wat firma's AANBIEDEN en wat hun personeel uitvoert is niet hetzelfde vrees ik.

Socrates. Daar waar de sleutel gaten met stofzuiger uitgezogen worden zal het wel erg net zijn en zwaar werk lijkt me dat niet 😂😅
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

09 mei 2019, 10:04

Hygiëne was voor de mensen van de 19de eeuw een levensreddend begrip. In deze tijd lijkt het mij dat sommigen gaan lijden aan smetvrees, een overdreven hygiëne zullen hedendaagse dokters niemand meer aanbevelen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

09 mei 2019, 18:46

Socrates, met bepaalde poetsdames zal het eerder vervuilen...

Ben benieuwd of mijn nieuwe volgende week opdaagt... ze deed het goed die eerste keer. Nu, nieuwe borstels vegen goed 😆
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

09 mei 2019, 19:48

kathuis schreef:
09 mei 2019, 18:46
Socrates, met bepaalde poetsdames zal het eerder vervuilen...

Ben benieuwd of mijn nieuwe volgende week opdaagt... ze deed het goed die eerste keer. Nu, nieuwe borstels vegen goed 😆
Vervuilen is een relatief begrip, tussen boer Charel en Tante Kaat zit er nog een groot gamma aan "properteit" :D
Laat het middel nooit het doel vervangen !

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

10 mei 2019, 08:30

Met een allergie aan stof- en papiermijt en na een zware operatie hiervoor, is het van levensbelang dat het poetsen het tante Kaat model benadert.

Moet men zich justfiëren om properteit te eisen soms?
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(
MaLoReg

10 mei 2019, 10:13

Ik heb mijn poetsvrouw al heel lang. Doet ze het goed? Ben ik uiterst tevreden?
Bah neen maar 't gaat. Ze is betrouwbaar en gewillig. Tot in de putjes staat helemaal
niet in haar alfabet maar langs de andere kant dan weer: ze zegt nooit af-is altijd op
tijd-neemt zelden pause en als ze een dringende telefoon moet doen (dan nog naar
het bedrijf) dan vraagt ze eerst toelating.
Ik zal maar houden wat ik heb, 'k doe het ermee en verder valt er niet te bluffen of
te klagen.

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

11 mei 2019, 10:22

MaLoReg, een beleefde is ook curiosum... Dat ras sterft ook uit.
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(