Alzheimer

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

mlvc9999
Lid geworden op: 10 mar 2010, 18:44
Locatie: Everberg

21 jul 2019, 15:38

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Laatst gewijzigd door mlvc9999 op 05 aug 2019, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

littlestar
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42

22 jul 2019, 13:56

Tja, de prijzen van rusthuizen zijn schandalig duur, daar mag je niet bij nadenken. Tel de uren die ze effectief met je vader bezig zijn en het kost heel veel per uur. Vooral demente personen hebben het zwaar te verduren, zij kunnen niet meer voor zichzelf opkomen. Je voorstel is nog niet zo slecht, maar één persoon kan niet de volledige taak op zich nemen, je zou dan best twee personen inschakelen.
Of een au-pair meisje of jongen zoeken die voor een jaar in het buitenland wil werken en dan inwonend een aantal taken op zich neemt. Dat bestaat al voor opvang van kinderen en wie weet kan via dit kanaal ook iets opgestart worden, zodat een echte rusthuisopname zo lang mogelijk kan uitgesteld worden.

Groetjes
Littlestar

mlvc9999
Lid geworden op: 10 mar 2010, 18:44
Locatie: Everberg

22 jul 2019, 21:17

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Laatst gewijzigd door mlvc9999 op 05 aug 2019, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 jul 2019, 22:20

voor zover je er iets aan hebt:

de diensten van thuiszorg
de diensten voor nachtoppas thuis=> via gezinsbond
poetsdienst

ach er is zoveel om op terug te vallen voor hulp thuis als je tegen al dat geloop en gedoe met afspraken die al dan niet nagekomen worden tegen kan...

vraag eens na bij je mutualiteit
bij de sociale dienst in jullie gemeente

ik denk als we zoiets willen opstellen dat we dat zelf zullen moeten doen ipv seniorennet

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

23 jul 2019, 07:31

mlvc9999,

het forum is al een mogelijkheid om ervaringen en gegevens uit te wisselen.

diensten tegen betaling mogen niet op het forum geplaatst worden.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 jul 2019, 11:09

Oei, redoppy, ik verwees naar bestaande diensten in mijn post.
Als het niet mag moet u maar ingrijpen.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

23 jul 2019, 14:13

Helena,

mijn opmerking is ook niet voor u bedoelt maar voor mlvc9999. :wink:
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

mlvc9999
Lid geworden op: 10 mar 2010, 18:44
Locatie: Everberg

24 jul 2019, 18:50

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Laatst gewijzigd door mlvc9999 op 05 aug 2019, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 jul 2019, 20:05

Neen, je bent niet de enige die naar een meer menselijke oplossing zoekt.
Het is inderdaad om onnozel van te worden als je van al die diensten afhangt.
Enkel gezinshulp is al een ramp bij mij.
Een mens kan niets meer regelen.
Ik snap niet dat daar geen multidisciplinaire dienst kan opgezet worden als er eten gebracht, thuisverpleging en poetsdienst en gezinshulp nodig is.
En het betert er niet op sinds ze het in hun hoofd gehaald hebben dat twee uurtjes hier en twee uurtjes daar volstaan om hulp te bieden.

Ik heb weet van iemand die met een PAB, maar ja, dat hebben jullie niet, een verpleegkundige uit Roemenië heeft aangenomen, tot ook dat geen oplossing meer was en tenslotte toch moest geopteerd worden voor opname.

En "geen vreemden in huis" dat is niet om rekening mee te houden. Sorry, het zullen altijd vreemden zijn...
Dat kan best meevallen.Ik denk aan mijn schoonouders zaliger die ook geen hulp wilden.
Tot ze hulp kregen en die mevrouw bijna deel van hun "gezinnetje" ging uitmaken...

Ik hoop voor jullie dat jullie er uit geraken op een of andere manier.