auto max.35km/u

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

gilberte1937
Lid geworden op: 19 mar 2015, 12:11

26 aug 2019, 14:56

Ik heb al op een chinese website , ik weet niet of ik de naam mag noemen maar zeer bekend. Daar worden elektrische auto's verkocht vanaf 1500€ tot veel meer. Voor 1500 is dit een klein autotje met zonnecel op het dak, en de batterij is altijd inbegrepen. Dan zit men beschut voor regen en wind en ook teveel zon. Er kunnen zogenaamd 3 personen in maar ik vermoed kinderen of op de achterbank legt men zijn boodschappen. Heeft iemand hiermee al ervaring.? Dit zou toch betaalbaar zijn voor mensen met een klein pensioen.
Het rijdt wel maar 35km per uur.

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

26 aug 2019, 22:20

importeren in belgie zal wel een probleem zijn denk ik
johan

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 aug 2019, 00:11

Is geen 'volkswagen' maar een 'golfwagen' 8O
Ga maar eens kijken in Knokke :wink:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

27 aug 2019, 07:31

Het is maar de vraag als dat ding zomaar in het verkeer mag in Belgie

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

27 aug 2019, 13:15

gilberte1937 schreef:
26 aug 2019, 14:56
Ik heb al op een chinese website , ik weet niet of ik de naam mag noemen maar zeer bekend. Daar worden elektrische auto's verkocht vanaf 1500€ tot veel meer. Voor 1500 is dit een klein autotje met zonnecel op het dak, en de batterij is altijd inbegrepen. Dan zit men beschut voor regen en wind en ook teveel zon. Er kunnen zogenaamd 3 personen in maar ik vermoed kinderen of op de achterbank legt men zijn boodschappen. Heeft iemand hiermee al ervaring.? Dit zou toch betaalbaar zijn voor mensen met een klein pensioen.
Het rijdt wel maar 35km per uur.
Je zou dat "ding" kopen via een chinese site.
Stel dat het zonder problemen zou kunnen geleverd worden ( wat ik al betwijfel ), dan stellen zich een aantal vragen:
- is dat type voertuig gehomologeerd in belgië, met andere woorden : mag je daar mee rijden op de openbare
weg?
- en wat als er een defect aan is, wie gaat dat repareren , wat met een eventueel beroep moeten doen op de
garantie ( als die er als is ) enzoverder ......??
Dus goed nadenken als je zo iets koopt, want dat goedkoop karretje zou uiteindelijk wel eens héél duur kunnen uitvallen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

28 aug 2019, 14:26

35 km/h lijkt én is inderdaad erg TRAAG... want het blijft sukkelen tussen 2 versnellingen in.
Maar in Brugge wordt in zowat alle straten 30 km/u opgelegd. :?
En...vaak is men dan meer met de snelheid bezig dan met het verkeer om zich heen.
Oplossing is dan op automatische snelheidscontrole overschakelen. :idea:

Natuurlijk zou men beter per fiets rijden.
Maar zit dan daar maar, als senior met alle bijkomende fysieke beperkingen,
overgeleverd aan regen en wind en/of de 32°C van deze derde hittegolf. :(

Maar wat "made in China" betreft, gaat dat mogelijk dezelfde weg op als destijds "made in Japan".
Daar werd ooit smalend over gepraat, maar kijk nu maar eens naar hun wagenpark wereldwijd. :idea:

Hobo

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

09 okt 2019, 10:58

Hobo schreef:
28 aug 2019, 14:26
35 km/h lijkt én is inderdaad erg TRAAG... want het blijft sukkelen tussen 2 versnellingen in.
Maar in Brugge wordt in zowat alle straten 30 km/u opgelegd. :?
En...vaak is men dan meer met de snelheid bezig dan met het verkeer om zich heen.
Oplossing is dan op automatische snelheidscontrole overschakelen. :idea:
In een zone dertig, als ik me er wil aan houden, zit ik inderdaad continu op de snelheidsmeter te kijken, de aandacht voor de andere weggebruikers vermindert daardoor!
Mijn cruisecontrol werkt alleszins niet bij dertig per uur.
Ik heb het al geprobeerd.
Ik denk dat die maar bij ongeveer veertig per uur in te schakelen is.

Een uitgebreide zone dertig is één grote zwendel.
Contra-productief, en vrijwel zonder maatschappelijk draagvlak!
Wel heel goed om de schatkist te vullen, als men besluit om er te gaan flitsen.
Ondank is 's werelds loon