Scootmobiel

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

04 okt 2020, 15:07

Hier op seniorennet is er blijkbaar weinig of zelfs niets te vinden over het bezit of gebruik van een scootmobiel. :?: Toch wil ik het wagen en hoop op een reactie van alle gebruikers.
:idea: Ik had graag hun goede en minder goede ervaringen leren kennen.
:D Ik zelf ben gebruiker van een “Carpo 4 Limited Edition van Vermeiren” :D
:D Mijn echtgenote heeft een “Shoprider” :D
Doe voor goed en kijk niet om

RyanR
Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Locatie: Brabant

07 aug 2023, 20:01

Vreemd dat niemand reageert. Ikzelf ben heel tevreden met een alternatief, een heb driewieler fiets van Van Raam.
Ik heb een beschadigde motoriek sinds ik een beenbreuk heb gehad. Ben nog te goed om een scootmobiel te rijden. Een driewiel fiets is beter.
Overigens zie je bij de scootmobiels de bomen in het bos niet meer. Keus te over.
In Nederland liep het goed, totdat de overheid besloot om de vaste afspraken over de aankoop van scootmobielen op te schorten. Toen zijn er heel wat producenten afgehaakt, en nu is het dus een zootje.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

08 aug 2023, 11:51


RyanR
Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Locatie: Brabant

10 aug 2023, 20:22

Wel, een fietsdriewieler is een goed alternatief voor de scootmobiel, op een fiets driewieler met aandrijving kan je een snelheid halen van 25km/h. Dat is een goed alternatief voor een auto. Driewielers zijn relatief duur. Daarom is het zaak dat je ze kan aanvragen via instanties zoals het OCMW in België, en via de gemeentes in Nederland.