Steeds terugkerende likdoorn (eksteroog)

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

ninekev
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:21
Locatie: Oudenaarde

04 mei 2019, 13:36

Ik sukkel al jaren met een likdoorn op dezelfde plaats, tussen mijn kleine teen,
heb die al verschillende keren laten verwijderen door pedicure, nu bij podoloog geweest,
maar na een paar weken is de pijn er terug.

Ook al pleisters geprobeerd, en noem maar op.

Mijn dochter heeft hetzelfde probleem.

Wat kunnen wij hieraan doen, wij kunnen toch niet om de 2 à 3 weken naar de pedicure?

Groetjes
Nineke

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

04 mei 2019, 14:48

Jawel kan of moet wel..... om de 3 weken.
En hier of daar iets terug krijgen dat kent men niet. Ofwel moet ge superdik zijn, zodat ge uw voeten niet ziet of te veel aan suiker (maar dat is niet van de ziekenbonden).
Informeer toch maar eens. Ge zult zien dat ik gelijk heb.
Oei, ik lieg : Bond Moyson, 3,15 euro per keer en 4 x op een gans jaar, dus ik moet nog merci zeggen voor 12,60 euro. Een schande. Zijn er betere ?
MaLoReg

04 mei 2019, 16:21

Hier 't zelfde, das een lopende rekening en alhoewel ik al jaren bij (een goeie)
podoloog loop (zeker geen pedicure) komen de problemen steeds terug en
zou ik om goed te zijn iedere twee weken moeten gaan (ik ga nu een kleine
25 dagen zoiets). 'k Heb mij steunzolen laten aansmeren: 185 euro astemblieft!!
en daar trek ik niks van terug en idd 4 x p/jr moogt ge een briefje van de prestaties
binnenbregen voor terugtrekking ziekenkas. Ik betaal voor iedere behandeling 30,-
euro (een bom geld).

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

05 mei 2019, 10:35

misschien gaat iedereen lachen met mij maar ik doe het volgende. Ik heb geen likdoorn of zo maar heb wel last van kalknagels en andere kleine probleempjes aan tenen. Ik doe op een reinigingsdoekje appelazijn, goed doordrengt en leg dit op de plaatsen van het probleem. Ik laat het een half uurtje weken. Het is niet weg van de eerste keer maar moet geduld hebben. Ik had de vraag ook gesteld aan de podoloog een tijd geleden en deze vond het ok. Het moet niet, maar probeer het eens.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

05 mei 2019, 10:44

Bij Kruidvat vindt men hoesjes ( € 8 ) ( die men afsnijdt voor de lengte van de betreffende teen ) en over de teen schuift. De pijn van de eksteroog is weg.

internet zoekterm: kruidvat over de tenen schuiven

en daar:: Scholl ( 3de geval )

Ik gebruik dat van voor 2010 en doe het enkel af om het te wassen onder de kraan.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

05 mei 2019, 17:28

mijn dochter heeft vele jaren geleden in Pellenberg haar steeds terugkerende likdoorns aan binnenkant van de kleine tenen laten opereren : als ze ze laten verwijderen had door een medische pedicure ,waren ze er na minder dan 1 week terug ;
Orthopediste voor voeten heeft dan aan de beide voeten een kleine operatie gedaan ,een beentje verwijderd aan de teen ,dat de oorzaak was van dit ambetante euvel ,en heeft nooit meer een likdoorn gehad !!!
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

05 mei 2019, 18:11

Veel jaren geleden heb ik dit ook gehad op mijn kleine teen.

De huisarts heeft dit volledig uitgesneden en is nooit meer terug gekomen !

Deze huis arts was toen ook chirurg voor kleine operaties in de kliniek.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

ninekev
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:21
Locatie: Oudenaarde

09 mei 2019, 13:20

Het is nu nog geen veertien dagen geleden, en de pijn is er terug.
Moet wel zeggen dat de ene schoen bij de anderen een verschil uitmaakt. Ik heb twee paar sneakers die ik nu geregeld aandoe, de ene een goedkopere versie en de andere is een merkschoen, en ze zijn even breed, dus lig het zeker niet aan, die goedkopere sneaker geeft mij pijn en de andere weinig.
Hebben jullie ook dat probleem ?