val op stuit/staartbeen, fout kinesist

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Leontientje
Lid geworden op: 28 mei 2017, 17:01
Locatie: Brugge

29 dec 2019, 17:28

Ik moest 2 weken geleden voor het laatst naar kinesist voor mijn nek.
Hij gaf me stoeltje op wielen om op te gaan zitten. Vorige keren was het vaste stoel.
Ik wou na zijn aanwijzen gaan zitten en hop, stoel vloog weg en ik met smak op de grond.
Dan heb ik al 9 jaar pijn aan stuit, dus ik mocht er zeker niet op vallen. Altijd zo voorzichtig
geweest. Die man werkt in zorgsector en zou moeten weten dat je geen stoeltje op wielen
geeft aan de mensen. Anders doet hij het nooit zei hij. Maar ik zit er wel mee. Ik kan er niet
op liggen of zitten, kan niet bukken. Eigenlijk constant heel erge pijn en excuses van zijn kant
konden er niet van af. Dus nu begint het : huisarts, foto's laten maken enz... enz...
Maar ik weet al 9 jaar dat je daar niet zomaar van af komt. Precies of hele achterwerk in brand staat.
Ice

03 jan 2020, 14:57

Die man werkt in zorgsector en zou moeten weten dat je geen stoeltje op wielen
geeft aan de mensen.
Kunnen zieke mensen niet blijven zitten op een stoel met wieltjes? 8O
Merkwaardige redenering voor iemand die altijd zo voorzichtig moet zijn om dan zelf op de stoel te gaan zitten en er dan vanaf valt omdat er wieltjes onder staan..
Je kunt daarvoor niet wijzen naar de kinesist of de stoel met wieltjes en zijn excuses zal je probleem niet oplossen... :roll:
Beterschap gewenst.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

03 jan 2020, 15:48

Enkel als het stoeltje maar vier wieltjes had zou hij echt in de fout zijn :|

Leontientje
Lid geworden op: 28 mei 2017, 17:01
Locatie: Brugge

06 apr 2020, 18:29

Wat komen jullie toch met vreemde reactie af !
Daar wordt een mens ook niet vrolijk van hé.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

07 apr 2020, 08:12

Ice schreef:
03 jan 2020, 14:57
Kunnen zieke mensen niet blijven zitten op een stoel met wieltjes?
Foei Ice, dat is niet netjes
Je kent de mobiliteit van Leontientje niet.
Dus die uitspraak trekt op niets.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
Ice

07 apr 2020, 11:19

Beter lezen, benq!

Leontientje stelt:
"Die man werkt in zorgsector en zou moeten weten dat je geen stoeltje op wielen
geeft aan de mensen."

Waarop ik de vraag stel of zieke mensen niet kunnen blijven zitten op een stoel met wieltjes - een perfect normale vraag of niet? Mág ik dat niet vragen?
Kunnen zieke mensen niet blijven zitten omdat ze ziek zijn of omdat er wieltjes onder de stoel zitten?

Mijn antwoord was overigens dat Leontientje er een merkwaardige redenering op na houdt voor iemand die zegt altijd zo voorzichtig te moeten zijn maar dan wel zelf op de stoel gaat zitten en er dan vanaf valt omdat er deze keer wieltjes onder staan..

Daar bedoel ik mee dat Leontientje niet naar de kinesist of de stoel met wieltjes moet wijzen omdat ze toch zelf op die stoel met wieltjes ging zitten?
Als je er dan vanaf valt, dan kun je niet wijzen naar de kinesist of naar de stoel met wieltjes want je bent er toch zelf op gaan zitten?
Ze had ook een stoel zonder wieltjes kunnen vragen maar ze verwachtte toch ook niet dat ze zou vallen? Dat was dus een spijtig ongelukje.

@Leontientje: wat vindt je dan zo vreemd aan de reacties?
Als je van de trap valt, dan geef je de trap toch ook niet de schuld?

Hopelijk ben je intussen genezen.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

07 apr 2020, 14:40

Je hoeft daarvoor niet oud te zijn om last te hebben met bureelstoelen op wielen.

Je wilt je neerzetten en die stoel rolt gewoon weg naar achter, als je ertegen wil gaan zitten en jij valt op de poep. Dus je moet de leuning van de bureaustoel vastnemen zodat je niet valt, en als de stoel zonder leuning is, niet gaan opzitten. Bureaustoelen zijn in dat opzicht gevaarlijk. Ik heb er meerdere zien achteruit bollen en de mensen vielen.

En je geeft nooit een bureaustoel los van een bureel aan een ouder persoon, omdat die sowieso al minder stabiel zijn en zeker vlug uit hun evenwicht.
Dat staartbeen is nu ontstoken. Voltaren padge plakken en dafalgan 1 gr innemen. max om de 6 uur.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

09 apr 2020, 12:57

https://www.ikwilkoopjes.nl/products/ge ... -zitkussen

MIRACLE GEL ORTHOPEDISCH ZITKUSSEN
Afbeelding

Zou dat toch eens proberen Leontientje , druk zal veel verminderen .

Normaal is beste oplossing in hangmat , dat is om druk te verminderen .
Mijn zus heeft ook haar voor gehad door van roltrap te vallen in Inno
en dat hebben ze haar aangeraden dokters. Heeft wel heel poos geduurd , en nu hoor ik haar
niet veel meer klagen .