geen corona, geen ....

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 okt 2020, 10:06

hier ook spuit gewoon meegekregen van zodra ze beschikbaar was
apotheek had al goed op tijd gevraagd of er een moest gereserveerd.
dat is het voordeel va naar een apotheek te gaan waar geen massa personeel rondloopt...
waar de apothekeres je kent
al veertig jaar klant en dan zo varen dan ging ik toch op een ander in het vervolg...

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

19 okt 2020, 13:42

Ik ook risicopatient en geen spuiten voorradig.Apotheker ging mij bellen als ze binnen waren.
lieve groetjes,mamacalypso

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 okt 2020, 14:19

mamacalypso schreef:
19 okt 2020, 13:42
Ik ook risicopatient en geen spuiten voorradig.Apotheker ging mij bellen als ze binnen waren.
Had je ze dan niet laten reserveren?

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

20 okt 2020, 13:59

Prima Vera schreef:
19 okt 2020, 14:19
mamacalypso schreef:
19 okt 2020, 13:42
Ik ook risicopatient en geen spuiten voorradig.Apotheker ging mij bellen als ze binnen waren.
Had je ze dan niet laten reserveren?
Ik had de mijne gereserveerd. Heb nog nooit een griepspuit gehad, maar ben sinds mijn kanker ook risicopatiënt. Apotheker zou mij bellen als ze binnen waren. Nog niks gehoord.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 okt 2020, 14:23

Dan zou ik toch zelf nog eens bellen Myriam, 't is mss een vergeten iets van je apotheker.
Ik laat de griepspuit al meer dan 20 jaar zetten.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

20 okt 2020, 14:33

Ik moet er toevallig morgen zijn en was al van plan om ernaar te vragen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

20 okt 2020, 18:54

Juist op ATV nieuws
Geen griep vaccins meer
De apothekers doen een oproep aan alle gezonde 50 plussers om hun vaccin af te staan aan de risico patiënten en zorgverleners.

Welke gezonde 50 plusser gaat dit doen,
Gene 1ne denk ik
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

20 okt 2020, 19:14

Als ik als risicopatiënt op de wachtlijst kom bij de apotheker dan zal hij zeker geen spuit meegeven aan een 50 plusser Zover ken ik hem wel!

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

21 okt 2020, 08:13

Ik mag om medische reden GEEN griepvaccin krijgen. Dus ik ken er niets van.
Heb ik het hier nu verkeerd begrepen.
Het is alsof jullie naar de apotheker gaan, pikuurke zomaar meekrijgen en dan naar de huisarts gaan voor de inspuiting.
Moet men geen voorschrift hebben om dit te 'krijgen' bij de apotheker. Het is toch ook maar alleen de huisarts die uw medische achtergrond kent, niet de apotheker, om te beslissen wel of niet.

DUS HEEFT MEN EEN VOORSCHRIFT NODIG ????? JA OF NEEN.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 okt 2020, 08:27

doggy schreef:
21 okt 2020, 08:13
Ik mag om medische reden GEEN griepvaccin krijgen. Dus ik ken er niets van.
Heb ik het hier nu verkeerd begrepen.
Het is alsof jullie naar de apotheker gaan, pikuurke zomaar meekrijgen en dan naar de huisarts gaan voor de inspuiting.
Moet men geen voorschrift hebben om dit te 'krijgen' bij de apotheker. Het is toch ook maar alleen de huisarts die uw medische achtergrond kent, niet de apotheker, om te beslissen wel of niet.

DUS HEEFT MEN EEN VOORSCHRIFT NODIG ????? JA OF NEEN.
Je hebt altijd een medisch voorschrift nodig gehad tot de laatste maand. Eén of andere pipo (wss Vandenbroucke) heeft ineens beslist dat je niet meer naar de dokter moest voor een voorschrift. Als 50+ (of is het 55+) volstaat het om naar de apotheker te gaan en je griepspuit te verkrijgen. Ze moet nog wel door een dokter gezet worden.
Maar in principe kan je de griepspuit nu zo los verkrijgen op eenvoudige vraag.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

21 okt 2020, 08:42

Ik heb altijd de spuit meegekregen en naderhand het voorschrift gehad van de dokter De apotheker weet als gij een risicopatient bent want als hij uw paspoort leest weet hij dat Mijn dochter (verpleegkundige) mag die ook zetten sinds een paar jaar maar dan krijgt ge geen terugbetaling De spuit kost 16 euro

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 okt 2020, 08:45

Prima Vera schreef:
doggy schreef: ↑29 minuten geleden
Ik mag om medische reden GEEN griepvaccin krijgen. Dus ik ken er niets van.
Heb ik het hier nu verkeerd begrepen.
Het is alsof jullie naar de apotheker gaan, pikuurke zomaar meekrijgen en dan naar de huisarts gaan voor de inspuiting.
Moet men geen voorschrift hebben om dit te 'krijgen' bij de apotheker. Het is toch ook maar alleen de huisarts die uw medische achtergrond kent, niet de apotheker, om te beslissen wel of niet.

DUS HEEFT MEN EEN VOORSCHRIFT NODIG ????? JA OF NEEN.
Je hebt altijd een medisch voorschrift nodig gehad tot de laatste maand. Eén of andere pipo (wss Vandenbroucke) heeft ineens beslist dat je niet meer naar de dokter moest voor een voorschrift. Als 50+ (of is het 55+) volstaat het om naar de apotheker te gaan en je griepspuit te verkrijgen. Ze moet nog wel door een dokter gezet worden.
Maar in principe kan je de griepspuit nu zo los verkrijgen op eenvoudige vraag.
En zo is het inderdaad Prima Vera:
https://domusmedica.be/actueel/griepvac ... n%20zetten.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 okt 2020, 10:47

En het is de verantwoordelijkheid van de apotheker die hier een grote rol in speelt! Als je de berichten hier leest geven sommige apothekers maar weg ipv eerst de gereserveerde spuiten bij te houden. Dat ze de overschot dan uitdelen tot daar aan toe.
Ik vindt het ook een geweldig absurd gegeven, ze wisten al van den beginne dat er te weinig griepspuiten gingen zijn, dat er een tekort was. Gaan die pipo's van bovenaf ineens zeggen: geef ze maar weg.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 okt 2020, 11:46

Elk jaar vraagt de huisdokter of ik een griepspuit wil hebben.
Gewoonlijk bij gelegenheid als ik op consultatie ga voor voorschriften en nazicht bloeddruk en co.
Dan kan ik ze gaan halen bij de apotheker en laten zetten door de dokter.
Ik zou dat bij mezelf kunnen doen, maar ik heb liever dat de dokter dat doet.
Elk jaar ook vraagt de apotheker of ze een spuit voor mij moet reserveren.
Volgens mij is het de verantwoordelijkheid van de apotheker die zijn vaste klanten kent dat hij voor die mensen zorg draagt.
En volgens mij zijn de beleidsmakers in ons land, op enkelen na, de meest incompetente bende kleuters die er op de aardbol rondloopt, gelijk kiekens zonder kop.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 okt 2020, 11:48

Helena van Troje schreef:
21 okt 2020, 11:46
Elk jaar vraagt de huisdokter of ik een griepspuit wil hebben.
Gewoonlijk bij gelegenheid als ik op consultatie ga voor voorschriften en nazicht bloeddruk en co.
Dan kan ik ze gaan halen bij de apotheker en laten zetten door de dokter.
Ik zou dat bij mezelf kunnen doen, maar ik heb liever dat de dokter dat doet.
Elk jaar ook vraagt de apotheker of ze een spuit voor mij moet reserveren.
Volgens mij is het de verantwoordelijkheid van de apotheker die zijn vaste klanten kent dat hij voor die mensen zorg draagt.
En volgens mij zijn de beleidsmakers in ons land, op enkelen na, de meest incompetente bende kleuters die er op de aardbol rondloopt, gelijk kiekens zonder kop.
Volledig akkoord, zo gaat het er bij ons aan toe behalve dat onze huisdokter het niet meer vraagt of we het willen doen. Hij geeft gewoon de 2 voorschriften, punt uit.