Chronische blaastonstekingen

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

29 aug 2020, 10:13

Regelmatig keren blaasontstekingen terug . Ik ben allergisch tegen antibiotica , want bij het nemen van antibiotica vb. Monuril , moet ik er steeds medrol + cetirezine bij nemen tegen Quincke Oedeem .
Vanaf begin dit jaar neem ik Uri Cran Comfort en Tamsulosine 0,4 mg maar de blaastonstekingen blijven terugkeren .
Ik ga daarvoor bij de huisdokter en heb nu een afspraak met een uroloog .
Maar ik vraag of er bij sommigen ervaring is daarmee en wat die ervaring daar kan bij helpen .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

29 aug 2020, 14:56

Noriem schreef:
29 aug 2020, 10:13
Regelmatig keren blaasontstekingen terug . Ik ben allergisch tegen antibiotica , want bij het nemen van antibiotica vb. Monuril , moet ik er steeds medrol + cetirezine bij nemen tegen Quincke Oedeem .
Vanaf begin dit jaar neem ik Uri Cran Comfort en Tamsulosine 0,4 mg maar de blaastonstekingen blijven terugkeren .
Ik ga daarvoor bij de huisdokter en heb nu een afspraak met een uroloog .
Maar ik vraag of er bij sommigen ervaring is daarmee en wat die ervaring daar kan bij helpen .
Tamsulosine 0,4 mg moet ik innemen van mijn uroloog voor mijn prostaat,
dus ik snap niet dat dit werkt tegen een blaasontsteking, vraag dit eens aan uw uroloog en laat dan iets weten a.u.b.

nog een fijn weekend
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

29 aug 2020, 15:45

[

Tamsulosine 0,4 mg moet ik innemen van mijn uroloog voor mijn prostaat,
dus ik snap niet dat dit werkt tegen een blaasontsteking, vraag dit eens aan uw uroloog en laat dan iets weten a.u.b.

Geachte ,
Ja ik herinner mij dat het voor de prostaat was , maar ik dacht dat het ook te zien had met een blaastonsteking , daar ik toen ik dat gekregen heb van mijn uroloog in de kliniek lag voor een blaasontsteking .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

29 aug 2020, 15:52

Noriem schreef:
29 aug 2020, 15:45
[

Tamsulosine 0,4 mg moet ik innemen van mijn uroloog voor mijn prostaat,
dus ik snap niet dat dit werkt tegen een blaasontsteking, vraag dit eens aan uw uroloog en laat dan iets weten a.u.b.

Geachte ,
Ja, U hebt gelijk , ik herinner mij dat het voor de prostaat was , maar ik dacht dat het ook te zien had met een blaastonsteking , daar toen ik dat gekregen heb van de uroloog ik de kliniek mocht verlaten waar ik was opgenomen voor een zware blaasontsteking .
Ik zoek echter ervaring met blaasontsteking waarbij antibiotica niet gebruikt wordt omdat ik allergisch ben aan antibiotica. Ik gebruik nu als alternatief Uri Cran Comfort reeds enkele maanden , maar tot nu toe heb ik daar nog geen resultaat mee .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

30 aug 2020, 10:03

heb veel jaren gesukkeld met pijnlijke blaasontstekingen, verschillende urologen geraadpleegd, niets hielp, geen antibiotica, geen andere medicatie, tot ik bij een prof urologie terechtkwam die vondt wat het kon zijn, intersystiële cystitis, is een hardnekkige blaasontsteking zonder bacterien, die dikwijls terugkomt, reageert niet op medicatie, irriteert nog meer. mannen kunnen het evengoed krijgen als vrouwen. Behandeling : in kliniek, met de laser wordt een dun laagje van binnenkant blaas weggebrand waardoor er een nieuw gezond laagje ontstaat; pijnloos door verdoving met rugprikje.
Kan er niets dan goed over zeggen

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

30 aug 2020, 10:59

Janna schreef:
30 aug 2020, 10:03
heb veel jaren gesukkeld met pijnlijke blaasontstekingen, verschillende urologen geraadpleegd, niets hielp, geen antibiotica, geen andere medicatie, tot ik bij een prof urologie terechtkwam die vondt wat het kon zijn, intersystiële cystitis, is een hardnekkige blaasontsteking zonder bacterien, die dikwijls terugkomt, reageert niet op medicatie, irriteert nog meer. mannen kunnen het evengoed krijgen als vrouwen. Behandeling : in kliniek, met de laser wordt een dun laagje van binnenkant blaas weggebrand waardoor er een nieuw gezond laagje ontstaat; pijnloos door verdoving met rugprikje.
Kan er niets dan goed over zeggen
Geachte ,
Hartelijke dank voor de informatie .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

tjue
Lid geworden op: 23 feb 2013, 12:25
Locatie: wuustwezel

06 sep 2020, 11:19

mijn echtgenote heeft van de huisarts'' furi dantine,, voorgeschreven gekregen, waarvan ze s'avonds 1 pilletje moest nemen, sedert dien nooit nog een blaasonsteking.
kijk af en toe achteruit,zo zie je hoe ver je al geraakt bent....