zenuwen ontsteking

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

t962459
Lid geworden op: 04 jan 2007, 15:35

26 sep 2020, 20:09

hallo ik heb aan de armen ontsteking uiteinde zenuwen geeft iemand dat gehad ik heb medicatie gekregen wat zijn u ervaringen duurt heel lang bij mij en da brand bedankt

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

26 sep 2020, 20:58

Heb je hier ook al gevraagd :roll:

viewtopic.php?f=58&t=211225&p=4845873&s ... 0#p4845873

Misschien eens antwoorden ?
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

t962459
Lid geworden op: 04 jan 2007, 15:35

27 sep 2020, 10:38

ja was een bericht van mij nu weet ik dat het ontsteking is van uiteinde zenuwen , armen graag of iemand dat ook al gehad geeft heb medicatie gekregen maar betert niet veel

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

27 sep 2020, 20:48

Inderdaad... lijkt verdacht veel op ZONA ofte gordelroos...

HIER :arrow: https://www.uzleuven.be/nl/zona

kan u heel wat nuttige info raadplegen. :idea:

Snelle beterschap gewenst!

H.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

04 okt 2020, 08:27

Een zona zal het zeker niet zijn hé
Hij heeft medicatie gekregen dus is hij naar de dokter geweest en die zal dat wel gezien hebben of het een zona is.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

littlestar
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42

04 okt 2020, 10:14

Ik ben een van de gelukkigen die twee jaar geleden een dijk van een zona of gordelroos heb gekregen. Op drie plaatsen pijnscheuten die je kan vergelijken met tandpijnscheuten. Pijnrapport 9/10. Eentje naar mijn hoofd (de vervelendste), eentje naar mijn arm en eentje naar mijn rug. In volle hittegolf lag ik strijk.
Ben ook te laat naar de dokter gegaan, die heeft nog medicatie voorgeschreven maar die moet je innemen de eerste drie dagen en ik zat al vijf dagen verder. Ik heb ze niet ingenomen, het is viraal en daar helpt niet veel tegen.Ik heb mij gewoon laten uitzieken zonder medicatie. Wel iets genomen om te kunnen slapen want de pijn is enorm en pijnstillers hielpen niet bij mij. Wat wel hielp was warmte. Mijn haren zaten volledig in de knoop van het product om de blaasjes te verzorgen die nadien doorbraken. Ik heb toen een warm bad genomen van pure ellende. De hoofdpijn werd meteen meer dan gehalveerd, wat een opluchting. Ondanks de hittegolf heb ik ganse dagen met kersenpitjes gelegen om de pijn te verzachten en ben er volledig vanaf geraakt. Ik heb het opgelopen na een emotionele shock, het is erg stressgevoelig. Jammer dat er geen knop aan/uit staat voor stress, dat zou heel wat problemen oplossen. Bij mij was er eerst ook niet veel te zien van die zona, maar de pijn maakte veel duidelijk. Hopelijk heb je iets aan mijn reactie, met warmte kan je niets verkeerd doen. Het is het proberen waard.

Groetjes
Littlestar

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

04 okt 2020, 10:57

Ik heb ooit het BEGIN van zona gehad. Het echte begin en onmiddellijk enorme pijn en ook onmiddellijk de huisarts doen komen. Medicatie en na enkele dagen veel minder pijn en genezen.
Achteraf heeft de dokter gezegd dat zona dodelijk is.
Mijn linker elleboog is ook heel gevoelig voor zenuwontstekingen. Geen 'tenniselleboog' zoals men dat noemt. In het begin zware medicatie en Voltaren Emulgel 2%. Toen ik stopte met de medicatie en de voltaren iedere keer terug die zenuwontstekingen.
Wat moet ik doen : voltaren emulgel 1 x per dag aan de elleboog blijven aanbrengen. Geen dag vergeten of ik voel het terug komen.
Ik hoop dat men u kan helpen.

t962459
Lid geworden op: 04 jan 2007, 15:35

06 okt 2020, 11:48

bedankt voor jullie reacties ben bij de kinie moeten gaan voor stootjes laten doen nog niet veel beter grt