Ik kan niet meer volgen ....

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

31 mar 2021, 00:32

Binnen 5 maanden word ik 70 en wacht op een uitnodiging om gevaccineerd te worden tegen het COVID-19 virus.
Hoewel het reeds ettelijke keren in het verleden door politici, virologen en statistici werd gezegd, lees ik opnieuw in de krant en hoor ik op TV dat de aankomende vaccin-leveringen NU een 'boost' (modewoord) zullen geven aan de vaccinatie-snelheid in ons land.
Vandaag lees ik dan weer in de krant 'Het Nieuwsblad' in koeien van letters: "Het is bijna aan de risico-patiënten".
En dat terwijl ikzelf (69 jaar en 7 maanden) nog niet weet wanneer, en nog geen uitnodiging heb gekregen om een spuitje te gaan halen.
Op de vaccinatie-teller van de Vlaamse Gemeenschap heb ik ondertussen ontdekt dat in 'mijn' gemeente, van de 959 mannen in de leeftijdscategorie (60-69) amper 25 een eerste prik hebben gekregen en 38 een tweede prik. Van de 1.005 vrouwen in diezelfde leeftijdscategorie zijn dat respectievelijk 37 en 63 gelukzaligen.
Zonder mijn rekenmachientje boven te halen weet ik dat het hier gaat om een uiterst laag percentage aan inentingen. Ik kan daar zelfs aan toevoegen dat mijn schoonouders, respectievelijk 92 en 91 jaar en wonend in diezelfde gemeente nog niet weten wanneer zij hun verlossend eerste spuitje zullen krijgen.
En dat alles terwijl we dus in de media lezen dat de jongere (beneden 65 jaar) risicopatiënten bijna aan de beurt komen ... Niet dat ik het deze groep mensen niet gun!!!!
Maar was niet eerder gezegd dat na de groep 85-plussers, de groep 65-plussers naar de vaccinatiecentra zouden uitgenodigd worden?
Met wat ik nu weet: mensen van 92 en 91 die nog onwetend zijn wanneer zij zullen gevaccineerd worden ... ikzelf (69) nog geen uitnodiging heb gezien EN de vaststelling dat nog geen 5% van 'de groep 60-69' binnen onze gemeente is ingeënt, kan ik alleen maar zeggen dat onze politici, onze virologen e.a. statistici er eigenlijk een boeltje van hebben gemaakt, een zootje waarin een kat haar spreekwoordelijke jongen niet meer terugvindt. Eigenlijk worden wij, de gewone man/vrouw in de straat zodanig met tegenstrijdige, onduidelijke of elkaar tegensprekende verklaringen om de oren gedraaid, dat wij totaal niet meer weten waar wij aan toe zijn inzake de vaccinatie(beurt).
Ik kan dus niet meer volgen ... en had graag vernomen wanneer wij, de groep 65-plussers nu precies aan de beurt zijn, zodat ik en vele anderen met mij enig houvast krijgen. Bestaat daarover enige duidelijkheid ?

Weet iemand met enige zekerheid te zeggen, nu blijkbaar een toevloed vaccins op ons zijn afgekomen (of zullen afkomen ?), wanneer de 65-plussers zich mogen klaarmaken om naar de vaccinatiecentra te trekken ? ... want ik weet het niet meer .... ik volg niet meer ...

Bedankt.
Willen is Kunnen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

31 mar 2021, 04:54

Je bent niet de enige die er niks meer van snapt , als je de vraag stelt aan de personen die in de vaccinatiecentra werken , zeggen ze zelf " We weten het niet", als ze vaccins toegestuurd krijgen is het mensen verwittigen , dan rekening houden met mensen die geen prik willen om dan direct de reservelijsten af te lopen om nog personen te vinden die een prik willen , om de dag na dien vast te stellen dat de nodige vaccins niet zullen geleverd worden enz., kort gezegd een warboel.
Wie daar van gans de verdeling hem van aantrekt weet het op de duur ook niet meer en schippert met de middelen die men heeft , en op TV maken ze Jan Modaal wijs dat ze de vaccinatie opdrijven, Grote Larie,
Nu zie je ook wat Europa in zijn geheel is compleet een zootje en het Verenigd Koninkrijk heeft dat ingezien en heeft het zwalpend schip verlaten.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

31 mar 2021, 07:08

Wacht dat toch rustig af Opjagen heeft geen zin en is slecht voor het hart Ik ben 75+ en ik heb ook nog niets gehoord of gezien maar het zal wel komen zeker?

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

31 mar 2021, 08:20

Hier kan je zien of je al een uitnodiging gekregen heeft,
Want als het een brief was die kan natuurlijk verloren gegaan zijn.
https://www.myhealthviewer.be/#/login
https://burgerprofiel.vlaanderen.be/

en hier kan je eventueel een melding van bijwerking lezen
https://famhp-vons.prd.pub.vascloud.be/nl/form/CVP

en zoals dafke zegt rustig afwachten en U niet opwinden
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

31 mar 2021, 09:58

Onze huisarts heeft eergisteren nog gezegd voor Antwerpen Park oost dat het gemakkelijk nog tot mei zal duren vooraleer de 70 plussers aan de bak komen. Cijfers en data en info die worden vrijgegeven kloppen totaal langs geen kanten. Huisarts is hoofd van de huisartsenwachtpost naast Monica Deurne (vroeger OLV Middelares ziekenhuis). Dus ik denk dat hij niet direct uit zijn nek slaat. Ten vroegste in mei zal er met J&J vaccinaties begonnen worden.

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

02 apr 2021, 03:31

Ik ben bijna 77 en mag op 9april eerste spuitje gaan halen.Phizer.
lieve groetjes,mamacalypso

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

03 apr 2021, 09:33

Waarom kunnen wij man en vrouw niet op de zelfde dag onze spuit krijgen

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

03 apr 2021, 12:05

Heel waarschijnlijk omdat jullie niet even oud zijn 8O
Wat ook meespeelt is dat als je op verschillende dagen gevaccineerd wordt je niet samen "ziek" zult zijn, de ene kan de andere dan een beetje troosten en verzorgen :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

03 apr 2021, 12:12

Prima Vera schreef:
31 mar 2021, 09:58
Onze huisarts heeft eergisteren nog gezegd voor Antwerpen Park oost dat het gemakkelijk nog tot mei zal duren vooraleer de 70 plussers aan de bak komen. Cijfers en data en info die worden vrijgegeven kloppen totaal langs geen kanten. Huisarts is hoofd van de huisartsenwachtpost naast Monica Deurne (vroeger OLV Middelares ziekenhuis). Dus ik denk dat hij niet direct uit zijn nek slaat. Ten vroegste in mei zal er met J&J vaccinaties begonnen worden.
Het is toch wel vreemd dat telkens wij voorbij Vaccinatiecentrum Noorderkempen komen, er daar totaal geen beweging is. Het ligt op onze gebruikelijke fietsroute en we zijn er deze week toch zo'n vier keer gepasseerd op verschillende tijdstippen. Ik vrees dat we nog lang gaan moeten wachten tot we ons vaccin krijgen. 65+ of niet, risicopatiënt of niet.

Wimo
Lid geworden op: 07 jul 2007, 15:44
Locatie: Muizen(Mechelen)+Spanje

03 apr 2021, 14:06

Eerste prik voor mij (ben bijna 74) op 15/04 en tweede op 08/07 is van Astra zene.
TOSHIBA C70_C_1C9 / 64 BITS / INTEL CORE I5 5200U / 8 GB DDR3 / INTEL HD GRAFPHICS 5500 WIN10 HOME versie 2004 / 500 GB SSD / FIREFOX / OUTLOOK.COM
HP ENVY 4520 AIO.
SMARTPFONE SAMSUNG GALAXY A03 Android 11

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 apr 2021, 14:17

MyriamC schreef:
03 apr 2021, 12:12
Prima Vera schreef:
31 mar 2021, 09:58
Onze huisarts heeft eergisteren nog gezegd voor Antwerpen Park oost dat het gemakkelijk nog tot mei zal duren vooraleer de 70 plussers aan de bak komen. Cijfers en data en info die worden vrijgegeven kloppen totaal langs geen kanten. Huisarts is hoofd van de huisartsenwachtpost naast Monica Deurne (vroeger OLV Middelares ziekenhuis). Dus ik denk dat hij niet direct uit zijn nek slaat. Ten vroegste in mei zal er met J&J vaccinaties begonnen worden.
Het is toch wel vreemd dat telkens wij voorbij Vaccinatiecentrum Noorderkempen komen, er daar totaal geen beweging is. Het ligt op onze gebruikelijke fietsroute en we zijn er deze week toch zo'n vier keer gepasseerd op verschillende tijdstippen. Ik vrees dat we nog lang gaan moeten wachten tot we ons vaccin krijgen. 65+ of niet, risicopatiënt of niet.
Idd, maar jij kan naar Brasschaat voor het vaccineren, wij moeten naar Antwerpen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

03 apr 2021, 14:36

Waarom er soms aan sommige vaccinatiecentra weinig beweging is?

geen vaccins = geen prikken


Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

03 apr 2021, 14:37

Prima Vera schreef:
03 apr 2021, 14:17
Idd, maar jij kan naar Brasschaat voor het vaccineren, wij moeten naar Antwerpen.
De vraag is alleen: wanneer?
Ik heb al wel gehoord dat Spoor Oost enorm goed georganiseerd is, veel beter dan Brasschaat.
Ik zou het niet erg vinden om naar Spoor Oost te moeten. Als wij pech hebben dat het slecht weer is op de dag dat wij moeten gaan, dan moeten we met de auto en moeten we helemaal rond via Hoogboom en de Mishagen. We zijn dan een pak langer onderweg dan met de fiets!

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

03 apr 2021, 14:39

E.T. schreef:
03 apr 2021, 14:36
Waarom er soms aan sommige vaccinatiecentra weinig beweging is?

geen vaccins = geen prikken
Dat had ik al begrepen. Maar ze blijven wel de mensen blazen wijsmaken, en daar kan ik niet goed tegen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 apr 2021, 16:56

MyriamC schreef:
03 apr 2021, 14:37
Prima Vera schreef:
03 apr 2021, 14:17
Idd, maar jij kan naar Brasschaat voor het vaccineren, wij moeten naar Antwerpen.
De vraag is alleen: wanneer?
Ik heb al wel gehoord dat Spoor Oost enorm goed georganiseerd is, veel beter dan Brasschaat.
Ik zou het niet erg vinden om naar Spoor Oost te moeten. Als wij pech hebben dat het slecht weer is op de dag dat wij moeten gaan, dan moeten we met de auto en moeten we helemaal rond via Hoogboom en de Mishagen. We zijn dan een pak langer onderweg dan met de fiets!
Het is gewoon allemaal een miserie. Als we niet met de auto kunnen, moeten we al vast minstens een bus én een tram nemen. Met de auto is het wel vlugger, als het verkeer iet of wat normaal is.