Moeilijk stappen

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

09 jun 2021, 20:04

Ik wordt een dagje ouder en nu begint het stappen moeilijk te gaan . Herkent iemand dat . Zou daar nog iets aan te doen zijn om het stappen te verbeteren . Regelmatig ( ver ) stappen is geprobeerd maar gaaat niet meer .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 jun 2021, 08:29

Noriem schreef:
09 jun 2021, 20:04
Ik wordt een dagje ouder en nu begint het stappen moeilijk te gaan . Herkent iemand dat . Zou daar nog iets aan te doen zijn om het stappen te verbeteren . Regelmatig ( ver ) stappen is geprobeerd maar gaaat niet meer .
@Noriem,
Mijn antwoord is geen belediging maar mijn moeder gebruikte een rollator, stappen ging vlotter en ze kon ook nog gaan zitten.
Mijn moeder had de loophulp Vermeiren 286B
Staat nu op zolder voor eventueel gebruik in de toekomst.

Kijk dat deze kan toegeplooid worden voor eventueel in de auto

https://www.thuiszorgwinkel.be/nl/shop/ ... loophulpen
succes
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

10 jun 2021, 09:29

Als ik ga stappen dan zet ik de "handrem" op Ik kan gerust een paar uren wandelen(kuieren). Als ik doorstap ben ik op 200 meter zonder adem en met deze warmte is het voor mij onmogelijk om te wandelen. Fietsen gaat goed (elektrisch) Ik heb niets aan mijn benen maar ik zit heel snel met te weinig zuurstof. Ook als ik thuis iets doe heb ik dat.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

10 jun 2021, 11:47

benq schreef:
10 jun 2021, 08:29
Noriem schreef:
09 jun 2021, 20:04
Ik wordt een dagje ouder en nu begint het stappen moeilijk te gaan . Herkent iemand dat . Zou daar nog iets aan te doen zijn om het stappen te verbeteren . Regelmatig ( ver ) stappen is geprobeerd maar gaaat niet meer .
@Noriem,
Mijn antwoord is geen belediging maar mijn moeder gebruikte een rollator, stappen ging vlotter en ze kon ook nog gaan zitten.
Mijn moeder had de loophulp Vermeiren 286B
Staat nu op zolder voor eventueel gebruik in de toekomst.

Kijk dat deze kan toegeplooid worden voor eventueel in de auto

https://www.thuiszorgwinkel.be/nl/shop/ ... loophulpen
succes
Geachte ,
Ik ben in het bezit van een rollator en een wandelstok . De wandelstok gebruik ik , maar de rollator nog niet . Maar zou de medische wereld daar nog iets kunnen aan doen . Ik heb nu een afspraak gemaakt bij een neuroloog ( moet 3 maand wachten voor een raadpleging ) .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 jun 2021, 19:24

@noriem, tja man het is lang wachten voor de dokter, is niet normaal meer, maar deze corona tijd het is overal wachten.
probeer intussen die rollator eens, niet te ver maar in jullie buurt en je kan daar even op uitrusten.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

10 jun 2021, 21:12

benq schreef:
10 jun 2021, 19:24
@noriem, tja man het is lang wachten voor de dokter, is niet normaal meer, maar deze corona tijd het is overal wachten.
probeer intussen die rollator eens, niet te ver maar in jullie buurt en je kan daar even op uitrusten.
Geachte ,
Mijn " omgeving " behoud mij om daaraan te beginnen . Eens men daar aan toegeeft kan je nog moeilijk terug !!!! Dagelijks fiets ik in huis op een klein velotje uit de thuiswinkel. Het verslecht niet maar heb weinig winst .
Ben zinnens van voorlopig dagelijks verder te doen met het klein velotje .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 jun 2021, 14:26

ik laat u weten ik gebruik al jaren een rollator als ik ver moet gaan .Binnen in huis ga ik zo omdat ik me gemakkelijk kan vasthouden als het nodig is .Als ik korte afstanden doe of mee ga voor boodschappen gebruik ik een kruk .Heb ondervonden dat ik meer steun heb met kruk dan wandelstok .Nochthans was ik maar amper 60 jaar als ik op deze manier ging .Begrijp niet goed als je het hulpmiddel staan heb dat het niet zo gebruiken voor lange afstanden .Ik doe het op alle manieren .Ik neem zelf het openbaar vervoer (bus) met de rollator .In begin is het een aanpassing om met rollator te gaan vooral hoe je een stoep op of af stap maar wat een gemak is het om lange afstanden af te leggen .Je kunt daarmee even uitrusten maar voordat je gaat zitten moeten de handremmen gezet worden .Kortom ondanks ik nog niet oud ben ,ben ik blij dat ik zo me kan behelpen met rollator,kruk of gewoon in huis zonder hulpmiddel .Dit laat ik maar gewoon weten dat je u gerust op allerlei manieren kunt verplaatsen en het is geen gewennig eenmaal je een rollator gebruik dat je u op geen ander manierkunt verplaatsen nog een fijn weekend groetje

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

12 jun 2021, 15:45

Bekske schreef:
12 jun 2021, 14:26
ik laat u weten ik gebruik al jaren een rollator als ik ver moet gaan .Binnen in huis ga ik zo omdat ik me gemakkelijk kan vasthouden als het nodig is .Als ik korte afstanden doe of mee ga voor boodschappen gebruik ik een kruk .Heb ondervonden dat ik meer steun heb met kruk dan wandelstok .Nochthans was ik maar amper 60 jaar als ik op deze manier ging .Begrijp niet goed als je het hulpmiddel staan heb dat het niet zo gebruiken voor lange afstanden .Ik doe het op alle manieren .Ik neem zelf het openbaar vervoer (bus) met de rollator .In begin is het een aanpassing om met rollator te gaan vooral hoe je een stoep op of af stap maar wat een gemak is het om lange afstanden af te leggen .Je kunt daarmee even uitrusten maar voordat je gaat zitten moeten de handremmen gezet worden .Kortom ondanks ik nog niet oud ben ,ben ik blij dat ik zo me kan behelpen met rollator,kruk of gewoon in huis zonder hulpmiddel .Dit laat ik maar gewoon weten dat je u gerust op allerlei manieren kunt verplaatsen en het is geen gewennig eenmaal je een rollator gebruik dat je u op geen ander manierkunt verplaatsen nog een fijn weekend groetje
@Bekske, ik had dit ook al voorgesteld aan Noriem, hij heeft het staan maar wil het niet gebruiken of proberen,
Mijn moeder was in het begin ook moeilijk te overtuigen maar na lang aandringen had ze toch de stap gezet, resultaat “verdorie had ik het maar eerder gedaan, nu weet ik wat ik gemist heb”.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 jun 2021, 18:07

ik weet hier uit de buurt dat ze de fier zijn om met een rollator te gaan .Die zeiden zelfs tegen mij ben je niet verlegen om er mee op straat te komen .Heb hen toen gezegd het is mijn leven en ik wil buiten komen hoe moeilijk lastig het ook is .In begin is het even wennen want je moet weten hoe ermee om te gaan .Maar ik gebruik een kruk voor als het niet ver is .Waarom het niet gebruiken als je het op zo manierkunt doen .Ik ben nog niet oud maar toch ben ik blij dat ik de knoop heb omgehakt met de gebruiken .Ieder voor zich moet het voor hen zelf beslissen maar ik kan alleen zeggen en aanraden gebruik het als je niet anders kunt .Nopgmaals als je erop wilt zitten zet dan de remmen dicht zodat het niet meer kan bollen voordat je zit .En nu gaik weer even op stap met de rollator ondanks sommige buren ermee lachen .Waarschijnlijk zal het zijn omdat ik nog niet zo oud ben maar niemand hoef mij te zeggen wat mag of niet groetje

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

15 jun 2021, 18:04

Bekske schreef:
12 jun 2021, 18:07
ik weet hier uit de buurt dat ze de fier zijn om met een rollator te gaan .Die zeiden zelfs tegen mij ben je niet verlegen om er mee op straat te komen .Heb hen toen gezegd het is mijn leven en ik wil buiten komen hoe moeilijk lastig het ook is .In begin is het even wennen want je moet weten hoe ermee om te gaan .Maar ik gebruik een kruk voor als het niet ver is .Waarom het niet gebruiken als je het op zo manierkunt doen .Ik ben nog niet oud maar toch ben ik blij dat ik de knoop heb omgehakt met de gebruiken .Ieder voor zich moet het voor hen zelf beslissen maar ik kan alleen zeggen en aanraden gebruik het als je niet anders kunt .Nopgmaals als je erop wilt zitten zet dan de remmen dicht zodat het niet meer kan bollen voordat je zit .En nu gaik weer even op stap met de rollator ondanks sommige buren ermee lachen .Waarschijnlijk zal het zijn omdat ik nog niet zo oud ben maar niemand hoef mij te zeggen wat mag of niet groetje
Geachten ,
Hartelijke dank voor jullie " Hart onder de riem " . Ik ga jullie influistering volgen . Ik laat nog van mij horen .
Nogmaals dank .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

17 jun 2021, 08:06

Noriem schreef:
15 jun 2021, 18:04
Bekske schreef:
12 jun 2021, 18:07
ik weet hier uit de buurt dat ze de fier zijn om met een rollator te gaan .Die zeiden zelfs tegen mij ben je niet verlegen om er mee op straat te komen .Heb hen toen gezegd het is mijn leven en ik wil buiten komen hoe moeilijk lastig het ook is .In begin is het even wennen want je moet weten hoe ermee om te gaan .Maar ik gebruik een kruk voor als het niet ver is .Waarom het niet gebruiken als je het op zo manierkunt doen .Ik ben nog niet oud maar toch ben ik blij dat ik de knoop heb omgehakt met de gebruiken .Ieder voor zich moet het voor hen zelf beslissen maar ik kan alleen zeggen en aanraden gebruik het als je niet anders kunt .Nopgmaals als je erop wilt zitten zet dan de remmen dicht zodat het niet meer kan bollen voordat je zit .En nu gaik weer even op stap met de rollator ondanks sommige buren ermee lachen .Waarschijnlijk zal het zijn omdat ik nog niet zo oud ben maar niemand hoef mij te zeggen wat mag of niet groetje
Geachten ,
Hartelijke dank voor jullie " Hart onder de riem " . Ik ga jullie influistering volgen . Ik laat nog van mij horen .
Nogmaals dank .
Ik wil je niet afjagen maar al geprobeerd?
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 jun 2021, 15:09

Ik stap ook moeilijk na een hersen infarct.
Oefen op aanraden kinesist op 2 dikke boeken van ongeveer 10 cm totaal; op en af stappen met één been en dan het ander. Versterkt enorm. Eventueel u vast houden aan een stoel

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

18 jun 2021, 15:57

benq schreef:
17 jun 2021, 08:06
Noriem schreef:
15 jun 2021, 18:04
Bekske schreef:
12 jun 2021, 18:07
ik weet hier uit de buurt dat ze de fier zijn om met een rollator te gaan .Die zeiden zelfs tegen mij ben je niet verlegen om er mee op straat te komen .Heb hen toen gezegd het is mijn leven en ik wil buiten komen hoe moeilijk lastig het ook is .In begin is het even wennen want je moet weten hoe ermee om te gaan .Maar ik gebruik een kruk voor als het niet ver is .Waarom het niet gebruiken als je het op zo manierkunt doen .Ik ben nog niet oud maar toch ben ik blij dat ik de knoop heb omgehakt met de gebruiken .Ieder voor zich moet het voor hen zelf beslissen maar ik kan alleen zeggen en aanraden gebruik het als je niet anders kunt .Nopgmaals als je erop wilt zitten zet dan de remmen dicht zodat het niet meer kan bollen voordat je zit .En nu gaik weer even op stap met de rollator ondanks sommige buren ermee lachen .Waarschijnlijk zal het zijn omdat ik nog niet zo oud ben maar niemand hoef mij te zeggen wat mag of niet groetje
Geachten ,
Hartelijke dank voor jullie " Hart onder de riem " . Ik ga jullie influistering volgen . Ik laat nog van mij horen .
Nogmaals dank .
Ik wil je niet afjagen maar al geprobeerd?
Ja , met wandelstok ,maar probeer zoveel mogelijk nog steeds zonder !!!
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

18 jun 2021, 15:58

voorn schreef:
17 jun 2021, 15:09
Ik stap ook moeilijk na een hersen infarct.
Oefen op aanraden kinesist op 2 dikke boeken van ongeveer 10 cm totaal; op en af stappen met één been en dan het ander. Versterkt enorm. Eventueel u vast houden aan een stoel
Dank U voor de informatie .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 jun 2021, 18:39

Ik stap20 keer per voet 3 maal per dag momenteel