Nieuwe lensen vervangen in ogen

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

26 aug 2021, 12:52

Heeft iemand ervaring met de vervanging van ooglenzen, mijn echtgenote heeft Cataract en moet dringend
worden geopereerd ! Wat zijn de neveneffecten en nadien met het zicht, ze zou wel een leesbril moeten behouden ! Iemand die ons iets meer kan vertellen ?

Polmar
Apple Imac Mojave

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

27 aug 2021, 23:22

Ik weet van een familielid (bejaard, vrouwelijk) dat ze dat heeft laten doen wegens cataract en daar erg tevreden van was.
Haar zicht was goed verbeterd.
De moeder (ook bejaarde) van een vriend van me had dat ook laten doen, en was daar idem tevreden van.
Ooglenzen vervangen is een routine-ingreep geworden.
Ik zou me er dus geen zorgen om maken, gewoon laten doen.
Ondank is 's werelds loon

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

29 aug 2021, 14:20

Niet om bang over te zijn. !
Is gewoon een routine operatie.
Ben 88 en heb nog geen bril nodig.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

Mebo870
Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Locatie: Laarne

12 dec 2021, 23:11

ik heb dat laten doen aan beide ogen (cataract) ik zag alles wazig, heel tevreden van
en na zo'n operatie (+/- 20 minuten) zien we ineens weer felle kleuren en de spinnenwebben thuis.
The key to happiness
Stay away from idiots

arizona
Lid geworden op: 12 jan 2007, 14:46

05 dec 2022, 11:43

Vorige week mijn twede oog gedaan...absoluut geen pijn en in een ééndag kliniek.Goed resultaat.Niet twijfelen.

ghila
Lid geworden op: 14 dec 2003, 17:59
Locatie: Dendermonde

24 dec 2022, 14:55

Ik heb dit ook laten doen, een vijftal jaren geleden. Ik heb wel gekozen om nog een bril te dragen omdat ik me daarmee zekerder voelde, na al die jaren brildragen. Ik was toen 67.
De operatie zelf is niks om bang te zijn. Ik kan nu wel vlugger tranen in de ogen hebben en geven de tranen een prikkelend gevoel = nog meer tranen.
Ik heb ook een vraag aan de anderen die nieuwe lenzen laten plaatsen hebben: ik heb wel de indruk dat ik na die jaren toch begin minder scherp te zien. Is dat bij jullie ook ?
Maar toch zou ik het vroeger laten doen hebben.
"Pluk de dag" maar... de mooiste momenten gewoon laten groeien !

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

24 dec 2022, 17:02

er zijn vermeldingen dat er voor een groot deel van de behandelde personen enkele jaren na een cataractoperatie er zich een secundair cataract (nastaar) vormt waardoor er veranderingen optreden en dit terug moet aangepast worden