doktersvoorschriften

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

04 feb 2022, 15:58

Mijn huisdokter past dat ook toe en 's anderdaags staat hetgeen terugbetaald werd al op mijn bankrekening.
En intussen wordt ook mijn ID-kaart gebruikt, waar de dokter opzet wat wordt voorgeschreven,
en de apotheker kan dat vlot lezen. :wink:

H.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

04 feb 2022, 16:19

Prima Vera schreef:
04 feb 2022, 15:37
Waarom zou je het uitprinten? Elke apotheker kan het terugvinden via hun computer. Indien niet wil dat zegen dat de medicatie niet is voorgeschreven of reeds is meegegeven met de klant. Ga je naar www.voorschriftenopzak. zie je direct welke voorschriften er nog voorradig zijn.
Beter lezen! Het gaat hier niet om medicatie, het gaat hier over een betalingsbewijs van je consultatie. Daar heeft de apotheker niks mee te maken. En ja, ik moet dat uitprinten voor mijn verzekering want die zijn nog ouderwets en willen voorlopig alles nog op papier ontvangen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 feb 2022, 16:50

MyriamC schreef:
04 feb 2022, 16:19
Prima Vera schreef:
04 feb 2022, 15:37
Waarom zou je het uitprinten? Elke apotheker kan het terugvinden via hun computer. Indien niet wil dat zegen dat de medicatie niet is voorgeschreven of reeds is meegegeven met de klant. Ga je naar www.voorschriftenopzak. zie je direct welke voorschriften er nog voorradig zijn.
Beter lezen! Het gaat hier niet om medicatie, het gaat hier over een betalingsbewijs van je consultatie. Daar heeft de apotheker niks mee te maken. En ja, ik moet dat uitprinten voor mijn verzekering want die zijn nog ouderwets en willen voorlopig alles nog op papier ontvangen.
sorry! mijn neus is er bijna af.

En nee wij mogen zelfs niets meer naar onze verzekering opsturen, moet allemaal ingescand worden. En lees wat ik schreef over dat honorarium : wij krijgen ons bewijs rechtstreeks van de dokter zelf omwille van de derdebetalersregeling (tenslotte een huisarts geeft geen bewijsje van betaling voor medicatie). Ik had het zuiver over het uitprinten van medicatie, het stukje dat ik foutief begrepen had.
Laatst gewijzigd door Prima Vera op 04 feb 2022, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 feb 2022, 16:57

Hobo schreef:
04 feb 2022, 15:58
Mijn huisdokter past dat ook toe en 's anderdaags staat hetgeen terugbetaald werd al op mijn bankrekening.
En intussen wordt ook mijn ID-kaart gebruikt, waar de dokter opzet wat wordt voorgeschreven,
en de apotheker kan dat vlot lezen. :wink:

H.
Zelfs dat is er bij ons niet meer bij. Wij betalen enkel 4 eur, hoeven niets meer te ontvangen via mutualiteit.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

04 feb 2022, 20:07

Prima Vera schreef:
04 feb 2022, 16:50
wij krijgen ons bewijs rechtstreeks van de dokter zelf omwille van de derdebetalersregeling
Mijn huisarts geeft dat betalingsbewijs niet mee. Alles digitaal en zelf uit te printen via helena.care. Waar ik trouwens geen probleem mee heb.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

01 jun 2022, 11:05

En om te besluiten, kan je ook nog aan je apotheker vragen dat hij een lijstje uitprint van de medicatie die je nog tegoed hebt.

Vrij eenvoudig en je moet zelf niks opzoeken.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !