behandeling tegen snurken

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Kladdenberg
Lid geworden op: 23 aug 2021, 22:22

19 jan 2022, 21:52

Heeft er iemand ervaring zelf of bij bekenden over een behandeling tegen snurken waarbij onder plaatselijke verdoving met een laser een stukje van het weke verhemelte wordt weggebrand.
De behandeling gebeurt in meerdere sessie en wordt Laser-UPPP genoemd.
Mvgr,

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

03 feb 2022, 22:00

Hebt u om te beginnen al laten onderzoeken of het snurken het gevolg kan zijn van obstructieve slaapapneu?
Dikwijls gaat dat samen en wanneer dat het geval is, is het beter de oorzaak te remediëren dan het gevolg, het snurken.

één van de mogelijke oplossingen voor slaapapneu is een operatie in de keel.
Maar daar gaat men niet licht over. Eerst wordt naar andere oplossingen gezocht.
De arts kan nagaan of de bouw van de keelholte problematisch is, en of een operatie wel de aangewezen oplossing is.

Soms zie je reclame voor een soort kinbanden die de mond dichthouden, zodat je niet gaat snurken.
Dat is do-it-yourself rommel volgens mij, die het probleem niet aanpakt, maar enkel het gevolg.
En die daardoor het probleem wel eens erger kan maken (door het niet te behandelen)
Ondank is 's werelds loon

Kladdenberg
Lid geworden op: 23 aug 2021, 22:22

04 feb 2022, 22:27

Ik heb al 2 maal in de slaapkliniek verbleven en de apneu is niet ernstig genoeg om een beademingstoestel te hebben bij het slapen.
Daarom werd beslist om een laserbehandeling aan het weke gehemelte te doen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 feb 2022, 14:08

Bedankt voor de follow up.

Wees content dat ge niet met een CPAP moet slapen, want dat is allesbehalve prettig!

Ik hoop dat de laserbehandeling een goed resultaat geeft en geen nadelen.
Ondank is 's werelds loon