peesontsteking

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

lucskes
Lid geworden op: 07 jul 2022, 22:31

05 feb 2023, 19:55

Ik sukkel een goede maand met een peesontsteking binnenkant knie waarmee pees aan spier onderbeen is gehecht.Eerst Diclofenac 75 mg genomen maar slecht voor mijn maag. Daarna Ibuprofem 600 mg. daarna voltaren gel en Dan Flexofytol. Daarna koelen met ijs.Wie kent een middeltje uit grootmoeders tijd dat echt werkt zonder de bijwerkingen.
ik weet niet dat die bestaan maar er zijn wel mensen die hier verstand van hebben.Zoiets als gouden raad van tante Kaat .

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

14 feb 2023, 15:59

Ik had één week lang mijn ervaring gedeeld...
Maar ze werd niet gelezen en ik had ze dan maar verwijderd.
Spijtig want met een kinésiste die DICLOTOPIC 1 % gel gebruikte om in te masseren,
was de ontsteking na een 6-tal behandelingen verdwenen

lucskes
Lid geworden op: 07 jul 2022, 22:31

24 feb 2023, 07:51

Bedankt voor uw reactie .maar nog steeds geen beterschap.kan pas 14 maart mri laten nemen knie.dat dit zo lang moet duren om er onder te kunnen gaan dat begrijp ik nog steeds niet.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

24 feb 2023, 08:59

lucskes schreef:
24 feb 2023, 07:51
Bedankt voor uw reactie .maar nog steeds geen beterschap.kan pas 14 maart mri laten nemen knie.dat dit zo lang moet duren om er onder te kunnen gaan dat begrijp ik nog steeds niet.
Er is maar 1 middel dat voorlopig helpt tot dokter bezoek en dat is
Rust en ijs

En vraag dan aan de behandelende orthopedisch dokter of een brace voor U kan helpen, indien ja laat dit voorschrijven want een goede kost rond de 100€ per stuk en als het voorgeschreven is en je gaat dit kopen in een zorgwinkel krijg je 50% korting van de ziekenkas, niet voorgeschreven is dit maar 10%, was bij CM.

Onderstaande link is voor mij voorgeschreven voor mijn linkse en rechts knie zou normaal iets meer dan 200€ gekost hebben voor 2 stuks, met voorschrift was dit de helft, was 3 jaar geleden.
Ik doe deze aan als ik pijn heb, op knieën zitten in de hof werken, soms als ik ga fietsen enz…
Je mag ze niet constant gebruiken anders verlies je uw spieren.

Als je deze wil gaan kopen best bellen voor afspraak en liefst van zodra de winkel open is vroeg in de morgen, ook voor de afspraak thuis niet overbelasten om zwelling tegen te gaan.

Waarom:

Bovenbeen word opgemeten en moet goed passen,

Er zijn goedkopere maar das brol.

Deze heb ik al 3 jaar:
https://www.thuiszorgwinkel.be/nl/shop/ ... n-p3-links
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: