Diabetes type II

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 sep 2023, 22:20

Ben jij diabeet?
Jammer genoeg wel ... al dik een kwart eeuw type II.

Door een geregeld leven ben ik (voorlopig) mogen stoppen met insuline spuiten.

Als ik al m´n pillen (negen) regelmatig neem is m´n suiker, cholesterol, bloeddruk, hart enzo redelijk goed.

Ga ik honderd worden? Dat betwijfel ik maar voorlopig mag ik niet klagen.

Wat ik wel weet is dat nachtelijke hypo´s niet gewenst zijn EN het voorkomen ervan door een suikerBOM verre van optimaal is.

Gulden raad, voorkom een nachtelijk dipje door om een uur of 22.00/23.00 één (en geen drie!) Sultana koekje te nuttigen met een kop warme (halfvolle) melk.

HYPO? Type insuline en aantal eenheden moeten worden aangepast ... NIET andersom!

Topic starter kloeg ook over z´n bierbuik ... enkel regelmatig stappen (6x wekelijks) en dagelijkse) aangepaste bewegingsoefeningen kunnen daar wat aan doen ... op de weegschaal je buik intrekken helpt enkel om de cijfers te kunnen zien :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 sep 2023, 08:02

Ik heb dezelfde pillen.
Maar traagwerkende insuline ; genoeg voor ganse dag.
Mijn suiker is dan altijd rond de 120 mg.s'morgens nuchter
Eet ik een koekje of boterham s"avonds stijgt die naar 130-140mg
Een hypo wijst op een te veel insuline.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

20 sep 2023, 20:30

Beste mensen, er zit veel wijsheid en ondervinding in jullie reacties. Ik ga trachten de hoofdlijnen van de verschillende meningen samen te voegen, te stoppen met blikjes fruitcoctail en met men dokter over die uni diamicron praten. (Hij is nu in verlof, trouwens ik ook volgende week voor een weekje zee) En ja, ik ben 73 en op pensioen. Ik spuit ook traag werkende insuline (Toejeo, 78Ie/dag 's avonds). Bedankt voor al jullie raad!

Hallo iedereen, nog even een rechtzetting. Wanneer ik 's nachts of 's morgensvroeg een hypo heb dan is men waarde zo tussen de 55 en 60. Hoe het komt dat ik in men beginberichtje de waarden "4 en de 7à8" vermeld is me een raadsel! Sorry!
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...