niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 mei 2020, 17:31

de onkreukbaren
ik heb het gezien , en t'was goed

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 mei 2020, 18:45

Kapitein Zeppos was indertijd (1964-68) inderdaad een jeugdreeks VOOR de jeugd van toen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

18 mei 2020, 18:52

Als men nu een jeugd serie zouden maken is dat vrij simpel,
Jeugd scenario:
Drugs
Alcohol
Lachgas
Stelen
Luiwammes
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 mei 2020, 19:28

maar denq toch, dat is wel niet positief hé

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 mei 2020, 20:03

MichelN schreef:
18 mei 2020, 15:36
Heu, Zeppos was een JEUGD feuilleton, hoe je dat kan vergelijken met de eerste Vlaamse soap is mij een raadsel. De BRT had toen, niet ten onrechte, een uitstekende reputatie op dat gebied (jeugdfeuilletons) of was je toen ook al zo verzuurd?
Als je mij op dat vlak verzuurd noemt, awel ja, die reputatie van de BRT kon mij al vanaf het begin gestolen worden. Nog niet zolang geleden zaten de opa's en oma's, met hun kleinkinderen op de schoot, ook nog naar animatie voor kinderen te kijken, zelfs tot 1 uur 's nachts. En waarschijnlijk doen ze dat nog, met een DVD of een bandopname. Zou mij niets verwonderen.

MichelN schreef: Ik neem aan dat je dan gisteravond De Palma's The Intouchables met een all star cast (Costner, Connery, De Niro et al) niet gemist hebt?
Dat heb ik vroeger al gezien. Gisteravond dus niet.
Ik heb destijds ook de serie gevolgd.
Ja, was goed, maar voor mij niet goed genoeg om 2 keer naar te kijken.

Smaken verschillen nu eenmaal he MichelN, laat het dan!
Jij uw goesting, en ik de mijne.

Op vier en Q2 geven ze nogal dikwijls, veel te dikwijls, van die Amerikaanse actiefilms.
Meestal zo donker als wat, lichtbesparing waarschijnlijk!?
Ze schieten op elkaar, en je kan zelfs niet zien wie wie is, en wie tegen wie, een oorlogje voert.
En daarbij komt nog dat ze van gierende banden en wild glijdende wagens houden, dat noemen sommigen dan het hoogtepunt van het verhaal. Een verhaal dat er zelfs geen is, want de inhoud is ver te zoeken.
Daar, kan ik echt wel zuur van worden!

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

18 mei 2020, 20:29

De toenmalige BRT was echt wel goed in het maken van jeugdseries, ze hadden er toen ook een groot budget voor. Nu met het enorme aanbod voor de jeugd wordt dat overbodig en sowieso is er geen groot budget meer voor . Om van de hedendaagse jeugd series te kunnen genieten moet je jeugdig zijn ofwel je kunnen inleven in de leefsfeer van een huidige tiener, niet zo makkelijk voor ons. De wereld is anders nu , daar kunnen de tieners weinig aan doen, dat is eerder onze erfenis.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 mei 2020, 21:27

Daar kunnen wij ook niets aan doen!

Feit is, dat tieners nu 's avonds op straat lopen, of in een discotheek zitten, en dat wij 's avonds naar kinderfilmpjes zitten te kijken, omdat er niets anders is. Enfin, ik althans niet in ieder geval.

Misschien heeft MichelN gelijk, ik bèn verzuurd! Totaal verzuurd. En ik ben al niet meer beschaamd om dat toe te geven. Er is niets meer voor onze leeftijd, en 's avonds al zeker niet. Het enige dat wij op onze leeftijd nog kunnen doen, is TV kijken, ofwel elke dag op restaurant gaan, maar daar heb ik ook geen goesting, en geen geld genoeg voor.

Naar een film moeten we ook niet meer gaan, omdat het 1- veel te veel geld kost, 2 -, omdat je eerst bijna 45 minuten naar reclame, en naar voorspellen moet zitten kijken, zenuwen ten top, 3-, omdat je geen parking, en al zeker geen betaalbare parking meer kan vinden, 4- omdat je met tram en bus nog ver te voet moet lopen, en 5-, omdat er geen bussen en trams genoeg rijden, zodat je bij het naar huis terugkeren, in weer en wind staat te wachten op een bus of tram die maar niet komt.

Kortom, er is niets meer dat nog de moeite waard is op onze leeftijd. Ik ben nu bijna 84 en ik ben nog gezond, en voel mij nog jong, maar ik wil in deze tijden absoluut geen 90 worden. Daar is het leven echt veel te duur en te saai voor geworden.

Ik heb ook geen kleinkinderen, gelukkig maar, want dat lawaaierige onhandelbare grut kan mij ook gestolen worden. Die mogen ook alles tegenwoordig, en 'niemand' die hen terecht wijst. Vrije opvoeding, noemen ze dat. :twisted:

Sorry hoor, terwijl ik vanavond weer naar die stomme TV aan het kijken was, werd het mij 'allemaal' even teveel. :?

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

18 mei 2020, 23:44

Wat ik niet kan begrijpen is dat je met het overaanbod aan zenders ,niet iets kunt vinden dat je interesseert. maar ja dat kan, neem dan een goed boek of luister naar toffe muziek, verdiep je in je hobby of telefoneer naar één van je vrienden, knutsel iets in mekaar of schrijf een spannend verhaal. Verveling, ik weet niet wat dat is , als vrouw kan ik ook nog handwerken en tateren met de buren.
Met mijn 71 ben ik natuurlijk nog een groentje in het gepensioneerd zijn, maar ik kan me niet inbeelden ooit niet te weten wat te doen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik 4 schatten van kleinkinderen heb van gevarieerde leeftijd, waar ik allemaal goed mee opschiet, maar zeker niet alle dagen mee bezig ben( nu al helemaal niet )En eerlijk gezegd op het seniorennet ben je tegenwoordig ook op een korte tijd klaar, enkele jaren geleden was dat soms wel meer dan een uur.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

19 mei 2020, 08:15

Helena van Troje schreef:
18 mei 2020, 19:28
maar denq toch, dat is wel niet positief hé
Ik weet het er zijn uitzonderingen,
maar het merendeel van de jeugd van tegenwoordig.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

22 mei 2020, 13:27

" de jeugd van tegenwoordig " ?
In de jaren 60 , ik was toen een tiener, hoor ik mijn grootmoeder hetzelfde zeggen, en in haar ogen was dat ook gerechtvaardigd want een jeans en een jekker waren in haar ogen kleding voor nozems.
Misschien denken wij nu ook zo, en onze tieners denken net anders, dat komt wel goed, het is met ons toch ook goed gegaan.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

22 mei 2020, 16:11

Ge gaat nu toch de jaren 60 niet vergelijken met nu!? :roll:
Toen vocht de jeugd niet met de politie.
https://www.hln.be/in-de-buurt/brussel/ ... ~aefe06cf/
Smeten wij ook winkelruiten kapot, smeten wij ook met kasseien naar winkels en politie in die tijd?
Nu slaan en schoppen ze er op voor dood!
En het kan hen achteraf zelfs niet schelen dat ze een dodelijk slachtoffer hebben gemaakt.
Had de jeugd in de jaren 60 soms ook messen of pistolen in hun zakken?
Neenee, ze zijn natuurlijk niet allemaal zo. 't Ware verdomme nog spijtig! :evil:
Laatst gewijzigd door Fazal op 22 mei 2020, 16:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 mei 2020, 16:16

welke oude wijsgeer verzuchtte in zijn tijd al "De jeugd van tegenwoordig" ? Was het Plato? Wie dicht d gaten in mijn geheugen?

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

22 mei 2020, 16:34

't Is al altijd wat geweest met de jeugd, ook in onze tijd, maar nu loopt het de spuigaten uit!
Het is absoluut niet meer te vergelijken!

En de voorstanders v/d jeugd: "'t Is van de jongeren alhier en van de jongeren aldaar."
"En de jongeren zeggen dit, en de jongeren zeggen dat!"
Heden ten dage hebben de jongeren het voor 't zeggen.

Senioren zijn ouwe zakken en ouwe wijven, en hebben helemaal niets meer te zeggen.
Zwijgen moeten we doen, de jongeren zijn aan het woord.
Leuk is dat!!! :evil:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

22 mei 2020, 17:58

welke oude wijsgeer verzuchtte in zijn tijd al "De jeugd van tegenwoordig" ? Was het Plato? Wie dicht d gaten in mijn geheugen?

Of Plato zich reeds in die zin heeft uitgelaten, Helena, weet ik niet. Maar zijn leermeester Socrates hield er wel een mening op na die dicht in de buurt komt van Fazal's zienswijze. Ik citeer hem (Socrates, niet Fazal) :
De kinderen van tegenwoordig zijn tirannen. Ze spreken hun ouders tegen, kledderen met hun eten en ergeren hun leraars.
Hij vermeldt niet of ze ook al strijdwagens en galeien in brand staken.
Persoonlijk is mijn grootste probleem met de jeugd van tegenwoordig dat ik er zelf niet meer bij behoor.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

22 mei 2020, 19:46

Beste Figga, ik ga je vlug van stro op bed helpen , zie .

Je duikt meteen in je kast van de oude LP's . Je selecteert de goeie ouwe Bobby D en je speelt het nummertje - Forever young .

Ik stel zomaar iettentwadde voor, hé ... :)

werewoef
AMEN en AUM