Journalistiek of toogpraat?

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

17 sep 2019, 09:10

Aelbrecht schreef:
13 sep 2019, 11:17
De FAZ, Frankfurter Allgemeine Zeitung waar Udo Ulfkotte van 1986 tot 2003 politiek redacteur was. Ik veronderstel dat je dus de Duitse taal machtig bent. Misschien eens luisteren wat Udo Ulfkotte te vertellen heeft over die zgn. "kwaliteitskrant".

Wikipedia over Udo Ulfkotte : https://de.wikipedia.org/wiki/Udo_Ulfkotte

Voordrachten van Udo Ulfkotte en hoe het er aan toe gaat bij de "kwaliteitsktant", de FAZ:

Gekaufte Journalisten : https://www.youtube.com/watch?v=bm_hWenGJKg
en https://www.youtube.com/watch?v=3ZLgW3hgRBY

Trouwens zeer interessant wat deze man allemaal te vertellen heeft.
Gefundenes fressen !
Ice

18 sep 2019, 08:34

MichelN schreef:
13 sep 2019, 12:20
Aelbrecht schreef:
13 sep 2019, 11:17
Trouwens zeer interessant wat deze man allemaal te vertellen heeft.
Jaja, dat zal wel. Daarom zeker dat ze hem bij de FAZ buitengeschopt hebben?
Een halve gare die overal samenzweringen zag en bejubeld spreker bij Pegida-bijeenkomsten.
Nee, daarvoor is hij 'geëlimineerd', dat was vást omdat hij overal samenzweringen zag... :roll:
Ice

18 sep 2019, 09:18

maior domus schreef:
04 sep 2019, 05:12
In de Duitse deelstaten Brandenburg en Saksen wordt Alternative für Deutschland (AfD) de op één na grootste partij. De radicaal-rechtse partij bestaat nog maar zes jaar en haalt al een kwart van de stemmen. Radicaal-rechts blijft zo Europa verder veroveren met standpunten tegen immigratie en dankzij zijn ongefilterde propaganda op sociale media.

Ja hoor, u heeft het goed gelezen!
Niet de samenlevingsproblemen moeten worden aangepakt, maar de mening van het volk erover moet aan banden worden gelegd.
Links heeft onze maatschappij met behulp van de door haar gecontroleerde media, totaal verziekt en ze blijven er hardnekkig mee doorgaan.
En mensen zoals bijvoorbeeld MichelN blijven daar intrappen.
Wat baten kaars en bril?
.....
De linkse censuur door msm verliest terrein door internet, sociale media en alternatieve websites...waarom denk je dat reguliere kranten het steeds moeilijker hebben om te overleven?
Dat hebben ze aan zichzelf te danken, hun manipulatie van berichtgeving werkt niet meer en mensen gaan op zoek naar de waarheid, genoeg andere mogelijkheden om de ware toedracht te achterhalen.

Sommigen blijven echter star vasthouden aan bedrog en willen misleid blijven worden uit angst dat er weleens waarheid zou kunnen schuilen in wat zij als samenzweringen bestempelen..
De vrees om de waarheid onder ogen te zien is te schokkend want dat zou betekenen dat hun vertrouwen in overheid en media misplaatst was en dan voelen ze zich belachelijk en dom dat ze erin getrapt zijn.
Intussen gaan ze tekeer tegen de vrije meningsuiting die ze als extreem-rechts in het censuur hoekje duwen...hun extreem-linkse meningen mogen dan weer wel geventileerd worden...tenslotte snijden ze daar zelf mee in eigen vel zonder het nog wel te beseffen.

Iedereen met gezond verstand die kan lezen heeft intussen wel ontdekt dat reguliere media enkel misleidend nieuws brengt om de publieke opinie te sturen in de politiek gewenste richting, met gebrekkige en desinformatie om het publiek te 'informeren' wat ze nog mogen weten en vooral hun mening zodanig te beïnvloeden zoals bepaald wordt door het misleiden/verzwijgen van informatie om de mond te snoeren van kritische tegengeluiden die opkomen voor zichzelf en eigen volk...en domme linkiewinkies trappen daar nog steeds in, zij vergeten daarbij dat ze aan zelfcensuur doen en zichzelf telkens beschuldigen... :roll:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

20 dec 2019, 08:32

Ik geef hier al wel eens negatieve commentaar op de berichtgeving in de meest populaire Vlaamse poco-rioolkrant HLN, waar ik een permanente ban heb wegens niet correcte commentaren.
Maar zoiets wordt door sommigen alhier, niet verontrustend gevonden.
Dan verwijzen die sommigen me graag door naar 't Pallieterke.

Recent had die in vervlogen tijden conservatieve gazet, een vacature voor een nieuwe hoofdredacteur.
Deze plaats is nu ingevuld, want vandaag lezen we :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/br ... ~a9fe784a/

Uit de cv van Brecht leren we :
dat hij sinds 2016 hoofdredacteur digitaal nieuws was bij de VRT.
Dat hij al tien jaar bij De Morgen aan de slag was.
Dat hij kort journalist bij Humo was.

De Morgen-VRT-Humo.
De heilige drievuldigheid van het medialandschap.
We kunnen er met HLN dus stilaan de heilige viervuldigheid van maken.

En verder geef ik nu geen commentaar hoor.
Ik denk niet dat het nodig is.
De feiten spreken voor zich.

of ja toch nog.
Verder in het artikel las ik nog het woord "kwaliteitsjournalistiek".
Jammer genoeg was ik al aan mijn ochtendlijk bakje troost begonnen, want nu moet ik de koffie van m'n scherm vegen.

En toch nog iets.
De andere hoofdredacteur bij HLN is Dimitri Antonissen, studeerde geschiedenis aan de UAntwerpen en aan het rode bolwerk UGent.
en de redacteur regio is Frederik De Swaef, studeerde politieke wetenschappen aan de UGent, en richtte in zijn stad Aalst de burgerbeweging over.morgen op.
Eens gaan snuffelen op de website van die burgerbeweging, leert u ook van waar de wind waait.

Arme HLN.
Arme lezers.

Misschien zal ik dan toch maar een abonnement moeten nemen op 't Pallieterke,
kwestie van een beetje diversiteit in mijn informatiebronnen te brengen.
Ondank is 's werelds loon

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

20 dec 2019, 19:37

maior domus schreef:
20 dec 2019, 08:32
Arme HLN.
Arme lezers.

Misschien zal ik dan toch maar een abonnement moeten nemen op 't Pallieterke,
kwestie van een beetje diversiteit in mijn informatiebronnen te brengen.
[/quote ]
Bij gebrek aan betere kocht ik als krant de laatste jaren steeds HLN. De reden : ik vind dat politiek hoofdredacteur Jan Segers zeer bekwaam is en meer dan eens durft in te gaan tegen de politiek-correcte houding van de rest van de geschreven pers; pas onlangs vroeg ik me af of Segers nog lang voor HLN zou mogen werken omwille van zijn geschrijf. Anderen zijn reeds voor minder aan de deur gesmeten.
Ook de columns van Rik Torfs vind ik bijna altijd lezenswaard en soms zelfs méér dan dat. De bijdragen van de dame op pagina twee in de week-end editie en deze van Devrieze in ditzelfde nummer zijn bijna telkens de moeite waard.
Of ik uit uw artikel kan opmaken of deze personen binnenkort aan de deur worden gezet, kan ik niet opmaken. Feit is, wat mij betreft, als dit het geval zou zijn, dan is HLN voor mij ook ten einde.
Dan blijft alleen nog 't Pallieterke over ; lees ik sinds 1963 toen ik 16 jaar was.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

27 aug 2020, 11:13

https://www.hln.be/in-de-buurt/brussel/ ... ~a9100160/

De mogelijkheid om lezersreacties te plaatsen is uitgeschakeld bij dit nieuwsbericht van vandaag.
Deze mogelijkheid wordt aan- of uitgeschakeld, naargelang dit de linkse, politiek correcte, antiblanke, pro-islamitische agenda van HLN kan dienen.
Arme liberale partij. Arme liberale krant.
Wat een beerput is het daar bij jullie toch geworden.
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jan 2021, 13:33

maior domus schreef:
16 feb 2018, 10:43
Ongelofelijk hoe sommige media toch uit de bocht kunnen gaan.
(...)
Nog maar eens een voorbeeld hoe een krant 'met naam en faam' en - niet te vergeten al 200 jaar een zgz. voorbeeldige nieuwsbron - erin slaagt om de feiten volkomen verkeerd voor te stellen.

The Guardian (lekker links) heeft Israël alweer in een verkeerd daglicht gesteld door de schijn te wekken dat Israël wel de eigen burgers aan het inenten is tegen Covid, maar de Palestijnen op de West Bank volkomen negeert en in de kou laat staan.

Als er ooit ergens een leugen werd gepubliceerd met een politiek motief, dan is het deze wel. Israël en de PA hebben elk hun eigen aanpak wat betreft het gezondheidsbeleid en de PA claimt de gezondheidszorg in Gaza en de West Bank. Het is dus niet aan Israël om de Palestijnen die daar leven aan te sporen om ingeënt te worden. Dat is de zorg van de PA.

Israël heeft 15% Arabieren op het eigen grondgebied en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen deze bevolkingsgroepen wanneer het over inentingen gaat.

Hier kun je de video bekijken waarin hoofdredacteur Dovid Efune van The Algemeiner de oren wast van de 'journalisten' van the Guardian.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

06 jun 2021, 16:52

Wat me regelmatig opvalt in de pers, is dat er soms handig gebruik wordt gemaakt van onvolledigheid waardoor de berichtgeving in de gewenste tendentieuze richting gaat. Wat vermeld wordt is misschien de waarheid maar die is dan misleidend.
Een mooi voorbeeld hiervan een paar dagen geleden in het journaal : Ben Weyts schiet op een kermis een ballon aan flarden waarop het hoofd van Kristof Calvo prijkte. Daarna laat men enkele collega’s politici hun zegje daarover doen. Uiteraard deze uit de linkse hoek. Iedereen vindt dit ongepast en respectloos. Zelfs Björn Roszka, in mijn ogen een respectabel man, vindt dit ook. Ik zelf, iets minder respectabel, vond dat dit geen slimme zet was van Weyts omdat hij dergelijke reacties zeker mocht verwachten.
‘s Anderdaags lees ik in de column van Jan Segers in HLN het hele verhaal. Weyts werd aan dat schietkraam verzocht een hele reeks van ballonnen met hoofden te schieten waarbij hij bij elke reeks de keuze had tussen vier of vijf figuren. Zo moest hij onder meer de slimste, de domste, de beste partijgenoot, de best geklede minister (hier schoot hij Annelies Verlinden aan flarden), ja, zelfs kreeg hij viermaal zijn eigen hoofd te zien. Hij schoot zichzelf dan ook maar weg.
De commentaar van Segers op de reacties door Groen was gewoon schitterend. Hij parafraseerde ergens Mark Eyskens met plusminus volgend citaat : Een gebrek aan ernst is spijtig maar het wordt verzwaard bij een gebrek aan humor. Hier kan ik weinig aan toevoegen

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

07 jun 2021, 09:09

Hopelijk was er geen ballon met een gekleurde politicus. Anders konden ze nog van racisme spreken.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

07 jun 2021, 11:06

Zeer juist voorn ; daar had ik nog niet bij stil gestaan.