Luk Alloo en de politierechtbank

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)
Ice

07 feb 2020, 13:03

Luk alloo in de politierechtbank, vtm donderdag 6 februari.

Mevrouw de politierechter beseft wel hoe hoog de boetes zijn en wat sommige geldboetes betekenen voor de gewone mens maar toch vind ik dat ze er licht overging, tenminste als het over autochtonen ging natuurlijk...boetes van 300-/400-/500 - 3.400€

Zeer streng voor vluchtmisdrijf, ah ja, zelfs tot in het belachelijke toe door per ongeluk of door onoplettendheid tegen een paaltje of de hoek van een gebouw te botsen en als je dan van schrik wegrijdt voor de groep boze supporters die je insluit, dán wordt je ook gestraft voor vluchtmisdrijf.
Of als je als werknemer de camionet van het werk, waarvan de handrem stuk is -gemeld aan werkgever maar niet meteen hersteld - en je vergeet hem in versnelling thuis te parkeren waardoor ie tegen de garagedeur van de buurman bolt en schade veroorzaakt, dan kent mevrouw de politierechter geen genade.
Er wordt deze keer ook geen rekening gehouden met het rijbewijs nodig te hebben om te kunnen gaan wérken.
Allemaal veroordeeld om vluchtmisdrijf te plegen en boetes mét rijverbod.
Uiteraard dient elke schade vergoed te worden, anders draait de belastingbetaler ervoor op, maar om dat dan als vluchtmisdrijf te bestraffen is erover want de gevolgen hiervoor zijn compleet uit verhouding tot de onvrijwillige oorzaak: een ongeval met (blik)schade door onoplettendheid of vergeetachtigheid.

Vluchtmisdrijf betekent dat je de plaats van het ongeval níet verlaat, zoals de rechter ook oordeelt. Deze definitie houdt de rechter aan, ook als het enkel materiële schade betreft. Ze bevestigde overigens de nuance zelf als er gewonde of dodelijke slachtoffers vallen en de dader op de vlucht slaat.
Dát hoort zwaar bestraft te worden, niet voor het onvrijwillig veroorzaken van een ongeval maar door het verzwarende feit dat de dader geen hulp verleent aan zijn slachtoffers in nood en vlucht met de bedoeling zich te onttrekken aan gerechtelijke vervolging en de verantwoordelijkheid voor zijn daad.

En dan komt de syrische asielzoeker aan de beurt, die botst met zijn auto tegen zijn voorganger, hij weigert het aanrijdingsformulier in te vullen en gaat er dan vandoor.
Hij kruipt zenuwachtig meteen in de slachtofferrol en begint te jammeren over in België geen kansen gehad, zoveel meegemaakt door de oorlog enz...het welbekende, voorgekauwde verhaaltje om medelijden te kunnen opwekken..
En het wérkt, mevrouw de rechter begint meteen te sussen en te pamperen - opeens is de plaats van het ongeval verlaten en vluchtmisdrijf niet meer zo belangrijk - nee, deze arme asielzoeker moet vooral gerustgesteld worden?
Hij óntkent zelfs het vluchtmisdrijf want "hij is gevlucht uit syrië naar belgië dus waarom zou hij dan vluchten na een aanrijding want waar zou hij dan wel naartoe vluchten?"
Deze ontkenning van schuld voor vluchtmisdrijf wordt straal genegéérd door de rechter
Zij wijst er hem níet op, zoals bij autochtonen, dat vluchtmisdrijf betekent dat je de plaats vh ongeval NIET verlaat want dan pleeg je vluchtmisdrijf en wordt je gestraft?
Wel, dat geldt dan alvast níet voor asielzoekers want deze syriër werd níet veroordeeld voor het plegen van vluchtmisdrijf en kreeg ook geen rijverbod maar kreeg énkel de minimumstraf van...160€!

Degoutant, beschamend en dít is nu net de reden waarom de bevolking woedend is over de onrechtvaardigheid, de discriminatie door het meten met 2 maten en 2 gewichten en het oeverloze gepamper, niet enkel door rechters maar ook alloo ging bijna op zn knieën liggen, dat geitenwollensokken geslijm en vergoeilijken was gênant temeer daar alloo óók straal de "onrechtvaardig, ze zijn onrechtvaardig" uitspraak van de asielzoeker negeerde bij het verlaten van de zaal....(alloo greep in, zeker om te voorkomen dat de asielzoeker de kaart van racisme ook nog zou trekken zoals hem geleerd en voorgekauwd werd door zijn vlaams, onnozel en naïef wicht en linkiewinkies.)

Deze syriër bleef in zijn rol hangen van geveinsd verongelijkte onschuldige terwijl hij dan nog nét vrijgesproken werd van vluchtmisdrijf, dat hij wel degelijk pleegde volgens de letter van de wet..hij begreep zelfs niet eens dat hij niet gestraft werd! 8O

Gevolgen voor zulke kromme rechtspraak: behalve boetes ook nog een vermelding op het uittreksel uit het strafregister met een veroordeling als pleger van een vluchtmisdrijf waarvan dan asielzoekers gevrijwaard en uitgezonderd worden.

Geen énkel, rechtgeaard mens kan zulke kromme rechtspraak goedkeuren of begrijpen waarbij voor eenzelfde vergrijp de ene wordt gestraft en de andere vrijuit gaat en dan nog enkel op basis van herkomst. :x
Je kunt je afvragen wat alloo en die rechter bezielen en hoe zij hun onrechtvaardige, beschamende houding beschouwen als ze zichzelf zouden terugzien in deze reportage?

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

07 feb 2020, 16:09

ik kan daar niet naar kijken. Vooral omdat je op voorhand weet hoe onrechtvaardig Mireille van de gucht is.
Zij surft mee op de arrogantie van haar man, maar zij is vrouw en moet het dus harder aanpakken.
Neen, ik kijk naar die programma's niet meer, te voorspellend.
De rechtspraak is zoek voor de Vlaming.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

09 feb 2020, 16:38

sanne schreef:
07 feb 2020, 16:09
ik kan daar niet naar kijken. Vooral omdat je op voorhand weet hoe onrechtvaardig Mireille van de gucht is.
Zij surft mee op de arrogantie van haar man, maar zij is vrouw en moet het dus harder aanpakken.
Neen, ik kijk naar die programma's niet meer, te voorspellend.
De rechtspraak is zoek voor de Vlaming.
QUOTE uit KNACK van deze week...
Karel De Gucht en zijn echtgenote Mireille Schreurs krijgen over de hele lijn gelijk in hun jarenlange conflict met de fiscus. De zaak draaide rond hun villadomein in Toscane en nadien kwam de nadruk op een grote aandelenverkoop die het koppel deed in 2005.
Enne....
De Bijzondere Belastinginspectiedienst moet de gerechtskosten van De Gucht vergoeden….

:lol: :lol: :lol:

Dus rechtspraak is er in meerdere maten en gewichten.

Enne die standup comedian L. Alloo heeft dan nog de trekjes van Paulleke J. geërfd,
om alles wat schots en scheef uit te vergroten. :twisted:

hobo

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

11 feb 2020, 18:33

Wat een verschijning die Luc Alloo.
Onverzorgd tot en met, stekelbaard, vettig haar en steeds weer dat lederen vestje met die jeansbroek.
Om dan nog te zwijgen over zijn vaak onnozel commentaar.
Alleszins geen figuur om op TV nagels met koppen te slaan.
Het is nu eender waar het over gaat.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

11 feb 2020, 19:34

Ik zie toch liever Luc Alloo op tv :wink:
i.p.v.
de fam Pfaffs , hun geld is op ze willen terug op tv, das echt geld verspilling. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

12 feb 2020, 05:49

ik vind alles wat alloo doet op tv prima. Interessant en ontspannend !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

12 feb 2020, 06:36

Heb recent een op Digi-corder opgenomen serie PROCUREURS bekeken
en dat beviel me veel beter, dan die ALLOO met zijn slordige en vaak chaotische presentatie.

Procureurs kan nog altijd bekeken worden via...
https://www.tvgemist.be/procureurs

Hobo

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

12 feb 2020, 18:15

benq schreef:
11 feb 2020, 19:34
Ik zie toch liever Luc Alloo op tv :wink:
i.p.v.
de fam Pfaffs , hun geld is op ze willen terug op tv, das echt geld verspilling. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
vagelis schreef:
12 feb 2020, 05:49
ik vind alles wat alloo doet op tv prima. Interessant en ontspannend !

Et coloribus non est eadem ratio de flavors. (over kleuren en smaken valt (dus idd) niet te twisten.) :)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 feb 2020, 18:42

Ik las in Ice zijn/haar openingspost eerder een aanklacht tussen de behandeling van 'onze' mensen en een vluchteling die het blijkbaar wel goed kan uitleggen.

En ja 'de Luc' is al van het zelfde kaliber als 'de Paul' indertijd, iets voor de liefhebbers
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet