Politiekers en prominenten zonder das ofte cravatte

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

13 feb 2020, 23:13

Weet je waar ze op lijken ? Hawel op boeren die in de jaren "vietig " op de beestenmarkt een koe of een ezel gingen kopen . Ik erger me daar ontzettend aan . Was het nog niet erg genoeg dat burgemeester Janssenss van Antwerpen indertijd voortdurend op alle gelegenheden rondliep in zijn wit onderlijfke , weliswaar een T-shirt en geen " marcelleke "" .Aub zeg, als je in een studio wordt uitgenodigd voor een debat of interview, draag dan tenminste een das .Zie maar in Terzake en de Zevende dag .

werewoef
AMEN en AUM
Ice

14 feb 2020, 09:28

Waarom erger je je daaraan?
Een aap in een pak met das blijft een aap... :mrgreen:
Is het belangrijker wat politici komen vertellen in een debat of interview, en dat politici dan doen wat ze beloven, of dat ze komen opdraven in pak en das?
Tegenwoordig hebben boeren overigens meer gezond verstand dan die kruipende huichelaars, met of zonder pak en das...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 feb 2020, 17:01

Vangrieken kan nog net, maar die andere (zogezegde onafhankelijke) melkmuil daar krijg ik schrik van :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 feb 2020, 22:13

Doet me ook denken aan de studenten die een afkeer van een das hebben , maar owee als ze voor de examen commissie moeten op dagen . :roll:

werewoef
AMEN en AUM

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

16 feb 2020, 15:29

Wie eerder geïmponeerd wordt door kledij dan door intelligentie, beleefdheid, kennis en savoir-vivre ... heeft niet al te veel eigen bagage. Dat is wat ik denk en meermaals ondervonden heb.
En ja, toen ik mijn rethorica beëindigd had (1962), op zeventienjarige leeftijd, heeft mijn vader mij meegenomen naar de kleermaker en me daar een smoking laten aanmeten en vervaardigen. Maar, voor mij maken de kleren de man niet, daar zijn heel wat andere dingen voor nodig!
Een kostuum kan mooi zijn (of lelijk) maar is niet de essentie die de waarde van iemand uitmaakt ... toch niet voor uw dienaar.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

16 feb 2020, 15:40

Leven wij nog in de 19de eeuw of wat, waarom moet een man absoluut een das dragen?
Eigentijdse mensen beschouwen een kostuum eerder als werkkledij, indien de job dat vraagt, maar als ze een stapje in de wereld zetten dragen ze casual. En een Tshirt van Armani is veel gekleder dan een hemd van de Hema op sommige plaatsen. De betekenis van " de kleren maken de man" is iets veranderd dacht ik. En wat met vrouwen, moeten die dan een halsdoekje of zoiets dragen om deftig over te komen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 feb 2020, 16:12

Draag als burgemeester een vrijetijdshemdje zeer gekleed.
En de nieuwe trend bij tienerjongens is een kostuum voor de party"s

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

16 feb 2020, 17:04

Tja , ik heb dan ook geen tienerjongens meer in huis en burgemeesters ook niet.
Een vrijetijdshemdje doet me dan weer denken aan een man met bermuda en witte sokken, nee dat niet.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

16 feb 2020, 17:14

Keuze van kledij is een mengeling van takt, wellevendheid, plaatselijke of landelijke gewoontes en de status van de personen tot wie men zich wendt. Vaste regels zijn daar niet voor maar wel gezond verstand. Aangezien het mij aan dit laatste wat ontbreekt, laat ik me dikwijls leiden door mijn vrouw.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

23 feb 2020, 11:42

Bob Cools, die had tenminste nog vestimentaire klasse, een wereldstad waardig.
Met en das en stijlvolle moustache.
Idem Bart De Wever.
Patrick Janssens was op dat vlak een ramp.
Maar die was wel helemaal gekleed om zijn doelpubliek, de linkse elite zowel als de immigranten, te behagen.
En kijk dan hoe de groenen (zowel de mannetjes als de vrouwtjes) er meestal bijlopen, op lokaal niveau tot in het parlement: als sloddervossen.

Het heeft weinig met imponeren te maken, maar ook met enig respect en fatsoen naar de buitenwereld toe.
Wie met onverzorgde of onaangepaste kledij rondloopt, geeft daarmee blijk lak aan regels te hebben.
En zo iemand wil je liever niet in de politiek, behalve als je een anarchist bent.
En rommel rond je lijf, wijst ook meestal op rommel in je hoofd.
(Zoals de roemruchte rommelkamer van Anuna ook heel veel zegt over Anuna zelf).

Zelfs de donkergrijze kostuums met de gigantische broeken van Kim Jong-Un, kan ik goed smaken.
Naar het schijnt heeft het te maken met het uitdragen van zijn status.
Het oogt in ieder geval stijlvol.

En ja, bij een interview in de TV studio moet je er van bewust zijn dat een jeansbroek, open hemd en een stoppelbaard van enkele dagen (en dan liefst vet of warrig haar) ofterwel een pak met das, een heel verschil maakt.
Vergelijk ook eens de muziekbandjes van een halve eeuw geleden, met nu.
Stijlen en gewoonten veranderen.
Maar ik vind het niet verkeerd, zoals ze toendertijd op het podium stonden.
Even at random op Youtube gezocht:
De Everly Brothers in 1960. Zelfs de bandleden zitten in het pak. Dat is toch prachtig?
https://www.youtube.com/watch?v=lTYe9eDqxe8

"Aub zeg, als je in een studio wordt uitgenodigd voor een debat of interview, draag dan tenminste een das .Zie maar in Terzake en de Zevende dag".
Zeer juist werewoef.

“Wie eerder geïmponeerd wordt door kledij dan door intelligentie, beleefdheid, kennis en savoir-vivre ... heeft niet al te veel eigen bagage.”
Zeer juist Paca.

“Keuze van kledij is een mengeling van takt, wellevendheid, plaatselijke of landelijke gewoontes en de status van de personen tot wie men zich wendt. Vaste regels zijn daar niet voor maar wel gezond verstand.”
Zeer juist figaretto.
Ondank is 's werelds loon

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

23 feb 2020, 12:45

Paca schreef:
16 feb 2020, 15:29
Wie eerder geïmponeerd wordt door kledij dan door intelligentie, beleefdheid, kennis en savoir-vivre ... heeft niet al te veel eigen bagage. Dat is wat ik denk en meermaals ondervonden heb.
Kan goed zijn Paca, maar het is ook niet zo dat iemand die zomaar iets aantrekt om iets aan te hebben, en als een echte sloddervos naar officiële bijeenkomsten gaat, daarom slimmer of intelligenter zou zijn dan degene die zich aandient met pak en das.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 feb 2020, 12:48

Spijtig dat jullie niet zien dat das en geschoren kop (opnieuw) een uniform zijn :mrgreen:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

23 feb 2020, 13:24

E.T. schreef:
23 feb 2020, 12:48
Spijtig dat jullie niet zien dat das en geschoren kop (opnieuw) een uniform zijn :mrgreen:
Dat het het nieuwe uniform zou zijn, is uw interpretatie waarmee je heel kort door de bocht gaat.
En de link tussen das en geschoren kop, is ook vergezocht.
Ik weet wel wat je insinueert: nazisten in maatpak.
Dat zijn uitzonderingen.
Maar er zijn heel veel andere mensen met pak en de haren netjes gekamd.
Als je het een statement zou noemen, tot daar aan toe.
Zoals het voor een die hard groene een statement is om met slobbertrui rond te lopen en een baard waarin je nog ziet wat hij eergisteren gegeten heeft.
Ondank is 's werelds loon

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

23 feb 2020, 14:26

maior domus schreef:
23 feb 2020, 13:24
Zoals het voor een die hard groene een statement is om met slobbertrui rond te lopen en een baard waarin je nog ziet wat hij eergisteren gegeten heeft.
:D :D :D Maar goed, zo is dat.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

18 apr 2020, 20:35

Wat valt er dan weer te zeggen van onze " kokketterende " Wilmes ? Ben ik de enige hier dan, die opmerkt dat ze telkens op tv een diepe "decoltéé " heeft . Ik denk dan zo even bij mezelf ; als er toevallig of bij (on)geluk nog een knoopje openspringt , dan je bijna de bovenste elastiek van haar onderbroek zien . :lol: :lol: :lol:

werewoef
AMEN en AUM