Klopjacht

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

10 nov 2021, 00:30

Heb in de media al wat gelezen over het programma Klopjacht.

Vandaag stond op MSN ook een artikel:

https://www.msn.com/nl-be/entertainment ... ailsignout

Ze schrijven dat ze(de speurders) ook de telefoonlijnen van vrienden en familie konden controleren.

Nu had ik gelezen dat er echte politiemensen en speurder hun medewerking verlenen in hun vrije tijd.

Gaan die hun boekje niet te buiten als ze voor het programma telefoonlijnen kunnen controleren, ik dacht dat enkel met een speciale toelating een telefoonlijn mocht gecontroleerd worden.

Ik begrijp niet waarom de Privacy commissie hier nog geen klacht voor heeft neergelegd. Ik veronderstel dat de makers en de politiemensen in hun vrije tijd hun boekje te buiten gaan door gebruik te maken van middelen die normaal enkel zijn toegestaan aan actieve speurders mits speciale toelatingen van onderzoeksrechters.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 nov 2021, 06:50

Die speurders mogen alles , er is altijd wel iemand die hun hand boven hun hoofd houd.
Ze staan ten dienste van de Staat en het Gerecht en daar valt niet aan te tornen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

10 nov 2021, 07:08

janieburton schreef:
10 nov 2021, 00:30
Heb in de media al wat gelezen over het programma Klopjacht.

Vandaag stond op MSN ook een artikel:

https://www.msn.com/nl-be/entertainment ... ailsignout

Ze schrijven dat ze(de speurders) ook de telefoonlijnen van vrienden en familie konden controleren.

Nu had ik gelezen dat er echte politiemensen en speurder hun medewerking verlenen in hun vrije tijd.

Gaan die hun boekje niet te buiten als ze voor het programma telefoonlijnen kunnen controleren, ik dacht dat enkel met een speciale toelating een telefoonlijn mocht gecontroleerd worden.

Ik begrijp niet waarom de Privacy commissie hier nog geen klacht voor heeft neergelegd. Ik veronderstel dat de makers en de politiemensen in hun vrije tijd hun boekje te buiten gaan door gebruik te maken van middelen die normaal enkel zijn toegestaan aan actieve speurders mits speciale toelatingen van onderzoeksrechters.
Ze mogen van mij alles controleren ik heb niks te verbergen!

En als er door telefoontaps criminele zaken kunnen opgelost worden moet dit zelfs een stimulans voor justitie zijn om het nog op grotere schaal uit te voeren!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 nov 2021, 11:29

Jongens, jongens! Nooit alles geloven wat je op tv meent te zien ...
Net als Buurtpolitie, Mijn man is een klusser, Verdacht ... zijn dit gescripte programma's van A tot Z bedacht.
Iedereen (inclusief familie en vrienden) die er aan meewerkt heeft zijn toestemming gegeven en zijn rol te spelen. 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 nov 2021, 11:44

De makers van dat programma - Banijay Belgium- geven zelf toe dat het programma fake is en dat er van alles in scene gezet is of nagebootst werd.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

19 nov 2021, 11:27

@ Paul Simons :roll:
QUOTE:
- Ze schrijven dat ze (de speurders) ook de telefoonlijnen van vrienden en familie konden controleren.

- Nu had ik gelezen dat er echte politiemensen en speurder hun medewerking verlenen in hun vrije tijd.

- Gaan die hun boekje niet te buiten als ze voor het programma telefoonlijnen kunnen controleren,
ik dacht dat enkel met een speciale toelating een telefoonlijn mocht gecontroleerd worden.


EINDE gedeeltelijk CITAAT

Nu de POLITIE malcontent is over hun weddeverhoging,
mogen ze blijkbaar de andere burgers pesten met zg. stakingsakties!?

Gevaarlijke toestand, om ambtenaren die wapens dragen zo te keer te laten gaan. :evil:

Mogelijk op den duur het leger met z'n Special Forces inschakelen!?

H.