dancing with the stars

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 dec 2021, 12:50

Je neemt alles persoonlijk PrimaVera. Niemand heeft specifiek 'uw' zoon beledigd! Ook ik niet!
Je hoeft het dan ook niet van de daken te schreeuwen dat uw zoon homo is, en nog minder dat je daar fier op bent..

Iedereen is zoals hij/zij is. En als anderen dat nu normaal vinden of niet, dat is hun goed recht.
Ze kunnen er niet aan doen, en hierop dus beter geen commentaar.

Vagelis gaf gewoon zijn mening over 'dancing with the stars'! Niet over 'uw' kinderen!
En hij krijgt van mij op dat punt, overschot van gelijk.

En onze Benq beseft blijkbaar ook niet zo goed waarover het eigenlijk gaat.
Hij kan er ook niet aan doen, en hoeft dus niet jaloers te zijn op mensen met misschien toch nog een klein beetje hoger IQ dan het zijne. :|

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 dec 2021, 13:10

Bij Vagelis én ook bij jou gaat het om het 'homo' zijn. Het mag van jullie, ze mogen alleen niet buiten komen en ze mogen het zeker niet laten zien. Een nee het ging idd niet speciaal over 'mijn' zoon. Maar ik haat het dat mensen deze mensen haten om hun zogezegd 'anders' zijn. En iemand moet voor hen opkomen, wel dat ben ik dan hier gisteren en vandaag.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

27 dec 2021, 13:15

Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 11:26
Dank je Meredith. Zelf kijk ik er niet naar net zo min als ik naar G.Verhulst & Cook kijk. We kunnen J.Cook langs geen kanten lijden, netzomin als Jani (geef me dan maar Fred Van Leer).
dus jij mag zeggen dat je james en jani "langs geen kanten kan lijden" maar ik zou dag niet mogen zeggen ? want dat heb ik zelfs niet gezegd... dus jij maakt zelfs onderscheid onder homo's hallo !!! :D
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

27 dec 2021, 13:21

Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 13:10
Bij Vagelis én ook bij jou gaat het om het 'homo' zijn. Het mag van jullie, ze mogen alleen niet buiten komen en ze mogen het zeker niet laten zien. Een nee het ging idd niet speciaal over 'mijn' zoon. Maar ik haat het dat mensen deze mensen haten om hun zogezegd 'anders' zijn. En iemand moet voor hen opkomen, wel dat ben ik dan hier gisteren en vandaag.
wie heeft gezegd dat ze niet mogen buiten komen enz. ? wie zegt dat wij homo's haten ? wij vragen ons enkel af of het nodig elk programma te spekken met een homo, lesbo of kleurling... fazal heeft het correct verwoord : we hebben er niks tegen maar willen het niet elke dag op ons telloor ! begrijpend lezen kan je écht aanleren hoor...
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 dec 2021, 13:27

vagelis schreef:
27 dec 2021, 13:15
Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 11:26
Dank je Meredith. Zelf kijk ik er niet naar net zo min als ik naar G.Verhulst & Cook kijk. We kunnen J.Cook langs geen kanten lijden, netzomin als Jani (geef me dan maar Fred Van Leer).
dus jij mag zeggen dat je james en jani "langs geen kanten kan lijden" maar ik zou dag niet mogen zeggen ? want dat heb ik zelfs niet gezegd... dus jij maakt zelfs onderscheid onder homo's hallo !!! :D
Heb ik gezegd dat dat is omwille van hun geaardheid? Zo zijn er wel meer die ik niet kan lijden en waar ik niet naar kijk! Jij bent degene die een onderscheid maakt, niet ik. Jacques Vermeire moet ik ook niet, nochtans een hetero. Peter Van De Veire moet ik ook niet, ook een hetero. Snappie nu?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 dec 2021, 13:29

vagelis schreef:
27 dec 2021, 13:21
Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 13:10
Bij Vagelis én ook bij jou gaat het om het 'homo' zijn. Het mag van jullie, ze mogen alleen niet buiten komen en ze mogen het zeker niet laten zien. Een nee het ging idd niet speciaal over 'mijn' zoon. Maar ik haat het dat mensen deze mensen haten om hun zogezegd 'anders' zijn. En iemand moet voor hen opkomen, wel dat ben ik dan hier gisteren en vandaag.
wie heeft gezegd dat ze niet mogen buiten komen enz. ? wie zegt dat wij homo's haten ? wij vragen ons enkel af of het nodig elk programma te spekken met een homo, lesbo of kleurling... fazal heeft het correct verwoord : we hebben er niks tegen maar willen het niet elke dag op ons telloor ! begrijpend lezen kan je écht aanleren hoor...
Dat alleen al zegt genoeg over jullie haat tav deze gemeenschap en ten aanzien van de kleurlingen. Deze 2 maken deel uit van onze maatschappij, deal with it! Voor mij mogen ze nog 10x meer op het scherm te zien zijn. Jij snapt zelf niet wat voor kul je hier schrijft. Ik kan tussen de regels lezen, meer dan jij zou willen.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

27 dec 2021, 13:52

Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 13:29
vagelis schreef:
27 dec 2021, 13:21
Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 13:10
Bij Vagelis én ook bij jou gaat het om het 'homo' zijn. Het mag van jullie, ze mogen alleen niet buiten komen en ze mogen het zeker niet laten zien. Een nee het ging idd niet speciaal over 'mijn' zoon. Maar ik haat het dat mensen deze mensen haten om hun zogezegd 'anders' zijn. En iemand moet voor hen opkomen, wel dat ben ik dan hier gisteren en vandaag.
wie heeft gezegd dat ze niet mogen buiten komen enz. ? wie zegt dat wij homo's haten ? wij vragen ons enkel af of het nodig elk programma te spekken met een homo, lesbo of kleurling... fazal heeft het correct verwoord : we hebben er niks tegen maar willen het niet elke dag op ons telloor ! begrijpend lezen kan je écht aanleren hoor...
Dat alleen al zegt genoeg over jullie haat tav deze gemeenschap en ten aanzien van de kleurlingen. Deze 2 maken deel uit van onze maatschappij, deal with it! Voor mij mogen ze nog 10x meer op het scherm te zien zijn. Jij snapt zelf niet wat voor kul je hier schrijft. Ik kan tussen de regels lezen, meer dan jij zou willen.
Ach prima vera, voor sommige mensen is het moeilijk om hun geest open te zetten en mee te leven met de wereld zoals hij is. Vasthouden aan hypocriete vroegere tijden, en bekrompen blijven is een teken van zeer laag empathisch vermogen. Toen ik jong was droeg ik tot ontzetting van mijn grootouders mini kleedjes en mini rokken, ik luisterde naar The Beatles en The Rolling Stones, ook al kreeg ik daar commentaar voor. Als ik terugdenk aan die tijd, dan waren mijn grootouders ongeveer 65 jaar, mijn grootmoeder droeg onveranderlijk donkere kleren en een zwarte satijnen schort. Mijn ouders waren al veel modebewuster en wij dragen als oudere jeansbroeken en pulls. Ook dat zijn veranderingen en op gelijkaardige manieren leven wij nu in een veranderend wereldbeeld. Maar van jongsaf heb ik en vele anderen met mij geleerd om naar de mens te kijken waar ik mee te maken heb, niet naar de huidskleur, laat staan naar de seksuele geaardheid. Het kwam en komt nog steeds bij mij niet op om onderscheid te maken tussen mensen. En dat je woedend opkomt voor je kinderen kan ik begrijpen, wie anders dan een moeder heeft onvoorwaardelijke liefde voor haar kinderen.
Eendracht maakt macht

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

27 dec 2021, 13:52

Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 13:29
vagelis schreef:
27 dec 2021, 13:21
Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 13:10
Bij Vagelis én ook bij jou gaat het om het 'homo' zijn. Het mag van jullie, ze mogen alleen niet buiten komen en ze mogen het zeker niet laten zien. Een nee het ging idd niet speciaal over 'mijn' zoon. Maar ik haat het dat mensen deze mensen haten om hun zogezegd 'anders' zijn. En iemand moet voor hen opkomen, wel dat ben ik dan hier gisteren en vandaag.
wie heeft gezegd dat ze niet mogen buiten komen enz. ? wie zegt dat wij homo's haten ? wij vragen ons enkel af of het nodig elk programma te spekken met een homo, lesbo of kleurling... fazal heeft het correct verwoord : we hebben er niks tegen maar willen het niet elke dag op ons telloor ! begrijpend lezen kan je écht aanleren hoor...
Dat alleen al zegt genoeg over jullie haat tav deze gemeenschap en ten aanzien van de kleurlingen. Deze 2 maken deel uit van onze maatschappij, deal with it! Voor mij mogen ze nog 10x meer op het scherm te zien zijn. Jij snapt zelf niet wat voor kul je hier schrijft. Ik kan tussen de regels lezen, meer dan jij zou willen.
Ach prima vera, voor sommige mensen is het moeilijk om hun geest open te zetten en mee te leven met de wereld zoals hij is. Vasthouden aan hypocriete vroegere tijden, en bekrompen blijven is een teken van zeer laag empathisch vermogen. Toen ik jong was droeg ik tot ontzetting van mijn grootouders mini kleedjes en mini rokken, ik luisterde naar The Beatles en The Rolling Stones, ook al kreeg ik daar commentaar voor. Als ik terugdenk aan die tijd, dan waren mijn grootouders ongeveer 65 jaar, mijn grootmoeder droeg onveranderlijk donkere kleren en een zwarte satijnen schort. Mijn ouders waren al veel modebewuster en wij dragen als oudere jeansbroeken en pulls. Ook dat zijn veranderingen en op gelijkaardige manieren leven wij nu in een veranderend wereldbeeld. Maar van jongsaf heb ik en vele anderen met mij geleerd om naar de mens te kijken waar ik mee te maken heb, niet naar de huidskleur, laat staan naar de seksuele geaardheid. Het kwam en komt nog steeds bij mij niet op om onderscheid te maken tussen mensen. En dat je woedend opkomt voor je kinderen kan ik begrijpen, wie anders dan een moeder heeft onvoorwaardelijke liefde voor haar kinderen.
Eendracht maakt macht

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 dec 2021, 13:58

meredith schreef:
27 dec 2021, 11:05
vagelis schreef:
26 dec 2021, 13:07
zo is dat ! :)
niks tegen homo's, kleurlingen enz maar is het nu een verplichting dat in elk maar dan ook elk programma (zelfs in de reclame) een homo of lesbo of kleurling moet zitten ? moeten ze dat nu écht dagelijks door onze strot duwen ? is dat een weerspiegeling van het échte leven ? denk het niet... ik ken geen homo's of lesbo's... er zijn dagen, weken dat ik geen kleurling zie, al kan dat natuurlijk te maken hebben met de buurt waar ik woon !
vraag me trouwens af of cook een degelijke vertegenwoordiger is van de homo's... kan me niet voorstellen dat elke homo zich zo verwijfd gedraagt !
en dan is er nog eens het feit dat één van de vorige jaren cook MOEST winnen gewoon omdat hij homo is, er waren toen veel betere kandidaten ! net zoals nu, kan er zo meerdere opnoemen die beter waren dan cook maar nee, cook moet 1e eindigen ! zielig eigenlijk...
Voor sommige mensen is het moeilijk te aanvaarden dat de tijden veranderen.
(...)
Dus wat is het probleem ? De tijd dat de pastoor die mensen verplichte om te trouwen en hun geaardheid onder de grond te stoppen is lang voorbij.
Het gaat hier niet over iemands kinderen maar wel over de aandacht die een bepaalde relationele voorkeur geniet op onze media.
De tijden veranderen inderdaad. In de VS heeft het opperste gerechtshof pas ná het jaar 2000 beslist dat homoseksualiteit niet strafbaar is. In Duitsland was het in de jaren 70 nog verboden voor mannen die jonger waren dan 21 jaar.

Ik heb er niks op tegen. Iedereen doet wat z/hij wil.
Voor mijn part mag het wel wat breder dan dat. Ik zou graag het programma 'Dancing with your pet' willen zien. Er zijn mensen die een relatie met een huisdier hebben die beter en liefdevoller is dan die met hun partner. Toen ik jong was, werd er in de gemeente geroddeld dat een bepaald persoon het met zijn hond deed. Voor ons lijkt dat (voorlopig) een brug te ver, maar het is niet omdat onze cultuur die relaties afkeurt (net zoals we vroeger deden met homoseksuele relaties) dat die eurocentrische visie die wij nu verworven hebben de enige toelaatbare zou zijn, toch?

In Cuba, Brazilië, Argentinië, Chili, Mozambique, Angola, Japan, Tsjechië, Finland, IJsland, Roemenië, Rusland en nog enkele andere zijn bepaalde bestiale relaties toegelaten. Dat zijn toch niet allemaal achtergebleven of onderontwikkelde landen, nietwaar?

In Soedan is een man zelfs door de wet verplicht geweest om met een geit (geen spreekwoordelijke maar letterlijk een geit) te trouwen nadat was vastgesteld dat hij seks met haar had. Ik hoop dat niemand van jullie daar nu nog een bekrompen mening over heeft? De tijden veranderen, nietwaar.

Vandaar mijn voorstel: Dancing with the G.O.A.T. (greatest of all time) en dit programma moet openstaan voor álle geaardheden zodat we inderdaad het beste paartje (paardje?) aan het werk kunnen zien.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 dec 2021, 14:45

Maar beste Wil, in deze context gaat het niet speciaal over de geaardheid op zichzelf, maar wel over hetgeen we dagelijks, tegen wil en dank, op ons bord krijgen. En dus jawel, ons letterlijk door de strot wordt geduwd.
Het is toch duidelijk dat bepaalde groepen in praktisch alle films en series, absoluut niet mogen ontbreken.
Natuurlijk mag het aan de kijkers aanvaard-, maar liefst niet voortdurend opgedrongen worden.
Ze laten tegenwoordig uitschijnen dat sommige geaardheden béter zijn dan alle anderen, door hen 'gedurig' extra in de verf te zetten.

U zegt het zelf: "Het gaat hier niet over iemands kinderen maar wel over de aandacht die een bepaalde relationele voorkeur geniet op onze media".

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 dec 2021, 14:49

meredith schreef:
27 dec 2021, 13:52
Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 13:29
vagelis schreef:
27 dec 2021, 13:21


wie heeft gezegd dat ze niet mogen buiten komen enz. ? wie zegt dat wij homo's haten ? wij vragen ons enkel af of het nodig elk programma te spekken met een homo, lesbo of kleurling... fazal heeft het correct verwoord : we hebben er niks tegen maar willen het niet elke dag op ons telloor ! begrijpend lezen kan je écht aanleren hoor...
Dat alleen al zegt genoeg over jullie haat tav deze gemeenschap en ten aanzien van de kleurlingen. Deze 2 maken deel uit van onze maatschappij, deal with it! Voor mij mogen ze nog 10x meer op het scherm te zien zijn. Jij snapt zelf niet wat voor kul je hier schrijft. Ik kan tussen de regels lezen, meer dan jij zou willen.
Ach prima vera, voor sommige mensen is het moeilijk om hun geest open te zetten en mee te leven met de wereld zoals hij is. Vasthouden aan hypocriete vroegere tijden, en bekrompen blijven is een teken van zeer laag empathisch vermogen. Toen ik jong was droeg ik tot ontzetting van mijn grootouders mini kleedjes en mini rokken, ik luisterde naar The Beatles en The Rolling Stones, ook al kreeg ik daar commentaar voor. Als ik terugdenk aan die tijd, dan waren mijn grootouders ongeveer 65 jaar, mijn grootmoeder droeg onveranderlijk donkere kleren en een zwarte satijnen schort. Mijn ouders waren al veel modebewuster en wij dragen als oudere jeansbroeken en pulls. Ook dat zijn veranderingen en op gelijkaardige manieren leven wij nu in een veranderend wereldbeeld. Maar van jongsaf heb ik en vele anderen met mij geleerd om naar de mens te kijken waar ik mee te maken heb, niet naar de huidskleur, laat staan naar de seksuele geaardheid. Het kwam en komt nog steeds bij mij niet op om onderscheid te maken tussen mensen. En dat je woedend opkomt voor je kinderen kan ik begrijpen, wie anders dan een moeder heeft onvoorwaardelijke liefde voor haar kinderen.
Akkoord, veel komt er op aan hoe je opgevoed bent openminded of niet. En ben ik blij dat dat laatste, die openminded, het geval was. Alles en iedereen is gelijk, niemand is minderwaardig.
Maar beste Wil, in deze context gaat het niet speciaal over geaardheid, maar wel over hetgeen we dagelijks, tegen wil en dank, op ons bord krijgen. En dus jawel, ons letterlijk door de strot wordt geduwd.
Het is toch duidelijk dat bepaalde groepen in praktisch alle films en series, absoluut niet mogen ontbreken.
Natuurlijk mag het aan de kijkers aanvaard-, maar liefst niet voortdurend opgedrongen worden.
Ze laten tegenwoordig uitschijnen dat sommige geaardheden béter zijn dan alle anderen, door hen 'gedurig' extra in de verf te zetten.
Je kan ook stellen dat hetero's ons door de strot geduwd worden, je ziet niet anders. Niemand is 'beter', iedereen is gelijk. Zelfs die met een ander kleurtje.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 dec 2021, 15:05

Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 13:10
Bij Vagelis én ook bij jou gaat het om het 'homo' zijn. Het mag van jullie, ze mogen alleen niet buiten komen en ze mogen het zeker niet laten zien. En nee het ging idd niet speciaal over 'mijn' zoon.
Bij u gaat het wèl over 'uw' zoon! Wij hebben uw zoon niet vernoemd! Jij wél!
Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 13:10
Maar ik haat het dat mensen deze mensen haten om hun zogezegd 'anders' zijn.
En iemand moet voor hen opkomen, wel dat ben ik dan hier gisteren en vandaag.
En wie zegt dat zij niet mogen buitenkomen???
Zij worden ook niet aangevallen en nog minder 'gehaat', en al zeker niet door ons! Laat dat duidelijk zijn!
Trouwens, wie spreekt hier over haten??? Jij dus!!! Niet 'wij'!!! 8O
Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 13:10
Bij Vagelis én ook bij jou gaat het om het 'homo' zijn.
NEEN!!! Het gaat bij ons NIET over het 'homo' zijn! Je snapt het ècht NIET!
Je vertelt nonsens aan de lopende band, en je geeft niet af. Dom zijn, doet dus duidelijk ook geen zeer;

En om on topic te blijven ... , wel, ik vond dat er schitterende prestaties werden geleverd in deze uitzending, en ik leef al voluit naar de volgende aflevering toe. 8)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 dec 2021, 16:40

vagelis schreef:
26 dec 2021, 13:07
zo is dat ! :)
niks tegen homo's, kleurlingen enz maar is het nu een verplichting dat in elk maar dan ook elk programma (zelfs in de reclame) een homo of lesbo of kleurling moet zitten ? moeten ze dat nu écht dagelijks door onze strot duwen ? is dat een weerspiegeling van het échte leven ? denk het niet... ik ken geen homo's of lesbo's... er zijn dagen, weken dat ik geen kleurling zie, al kan dat natuurlijk te maken hebben met de buurt waar ik woon !
vraag me trouwens af of cook een degelijke vertegenwoordiger is van de homo's... kan me niet voorstellen dat elke homo zich zo verwijfd gedraagt !
Wat mij wel stoort aan J. Cook is de overdreven seksualisering van veel van zijn opmerkingen. Wanneer een hetero met dezelfde frequentie zou allusie maken op seksueel te interpreteren toestanden, dan zou men hem minsten een puber noemen die is blijven steken. Bij J. Cook is dat dus het geval. Maar omdat hij een homo is, mag niemand die opmerking maken want dan ligt de sticker 'homohater' al klaar.

Maar bon, negatieve reclame is ook reclame. Zo lang ze er maar over praten, bevordert het de kijkcijfers.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 dec 2021, 19:17

Prima Vera schreef:
27 dec 2021, 14:49
Je kan ook stellen dat hetero's ons door de strot geduwd worden, je ziet niet anders.
Tedju tedju seg. Waar blijft ze het halen??? Echt niet meer te doen! :roll:

Voor wat J. Cook betreft, ben ik het volkomen eens met de mening van Wil. Maar voor de rest: leve dancing with the stars! Alhoewel ..., al dat gezaag tussendoor, mag ook wat minder zijn. Maar goed, dat spoel ik dan wel door.
Op Play4 kan dat nog altijd. :wink:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

01 jan 2022, 21:25

vagelis 26 dec 2021, 13:07
dan is er nog eens het feit dat één van de vorige jaren cook MOEST winnen gewoon omdat hij homo is, er waren toen veel betere kandidaten ! net zoals nu, kan er zo meerdere opnoemen die beter waren dan cook maar nee, cook moet 1e eindigen ! zielig eigenlijk...
Kun jij mijn Lotto-formulier eens invullen? 😂😂