GIRO

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

06 mei 2022, 17:03

Vandaag is de GIRO gestart.
Vroeger werd dat toch rechtstreeks uitgezonden op de VRT.
Of ben ik verkeerd ?
Nu alleen op Eurosport 1

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 mei 2022, 18:45

Al1 op Eurosport en jammer genoeg met 2 "commentatoren"

Enige oplossing tv zonder klank en Radio 1

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

06 mei 2022, 18:46

Krijgen we nu nog niet genoeg sport op diene TV? 8O
Sport en kinderfilmpjes ..., gaat eigenlijk goed samen! :D :wink:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

07 mei 2022, 18:55

Fazal schreef:
06 mei 2022, 18:46
Krijgen we nu nog niet genoeg sport op diene TV? 8O
Sport en kinderfilmpjes ..., gaat eigenlijk goed samen! :D :wink:
Alle begrip voor je reactie Fazal, maar het is nu eenmaal zo dat veel mensen hun vertier zoeken in het bekijken van sporthelden. Niet, zoals ik, om daar zelf aan deel te nemen want ik hou nogal van mijn rust, maar om die veelal multimiljonairs te zien zweten voor hun geld en om dan uiteindelijk te bezwijken of te overwinnen. De oude Grieken hadden het al begrepen met hun olympische disciplines en de Romeinen verbeterden dit dan met de inzet van bloedige gladiatoren en bloeddorstige dieren. Het is nu eenmaal des mensen.
Maar om op het onderwerp terug te komen : ook ik vind het zonde dat de Giro niet wordt uitgezonden op de door ons betaalde zender. Zoals E.T. terecht schreef is Eurosport inderdaad ondermaats wat de commentaar betreft. Bovendien overstemt de geluidsachtergrond hun relaas. Vervelend. Michel Wuyts en José De Cauwer waren andere peper.
Anderzijds is het zo dat de aangeboden programma’s die VRT één ons aanbiedt niet van aard zijn om mijn interesse op te wekken. Merendeels gaan ze over personen met een of andere afwijking waar ik momenteel gelukkig nog altijd van gespaard blijf. Niet gauw iets waarbij je vrolijk wordt. En meestal komen die na het nieuws waarin melding wordt gemaakt over de toestand in Oekraïne, de toestand bij de partij Groen of CD&V, de brand in Havana of meer van diezelfde rampzalige scenario’s. Na het bekijken en beluisteren van deze vreselijke dingen, word ik liever onderhouden met een filmpje van Laurel en Hardy of van een knalmatch tussen Liverpool en Real Madrid zoals een paar dagen geleden. Of zoals vandaag, de adembenemende race tussen Matthieu Vanderpoel en de Brit Simon Yates. Het is allemaal nogal persoonlijk hoor, Fazal, maar ik ben nu eenmaal een gewone mens.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

08 mei 2022, 13:58

Met alle begrip ook voor uw reactie figaretto, maar voor mij (ook maar een gewone mens) is trop, nog altijd teveel.

En hier blijf ik dus bij:

"Krijgen we nu nog niet genoeg sport op diene TV?
Sport en kinderfilmpjes ..., gaan eigenlijk goed samen!"

Ieder zijn meug natuurlijk. :wink:

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

12 mei 2022, 23:04

Ik probeer ook de koers te volgen , dinsdag ben ik voormiddag 29 km gaan fietsen en namiddag 26 km , juist op tijd terug voor de laatste 2 km . Gisteren ben ik in een café gestopt om de laatste km te zien . Vandaag namiddag 30 km en ruim op tijd voor de laatste 40 km. Gelukkig ben ik nog mobiel en moet ik niet voor de Tv zitten .
Voor de commentatoren is het niet gemakkelijk heel de tijd zinvolle commentaar te geven , deze week met Karsten Kroon , die in Vroenhoven woont vlak over de grens , in 1839 werd het dorp in 2 gesplitst. In het Vlaamse Maasland wonen veel wielrenners, ook Tom Dumoulin die zijn stunt van 2017 niet kan herhalen.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

14 mei 2022, 23:30

Vandaag was Thomas De Gendt de ritwinnaar , volgens de Nederlandse commentator een Vlaming ! Zij kennen hun wereld , op de VRT/ VTM zijn er alleen belgen . :evil: :twisted:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

18 mei 2022, 07:14

De uitzendrechten werden toegewezen aan Eurosport . NOS en Sporza mogen daarom niet uitzenden ! :!:
Doe wel en zie niet om !

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

19 mei 2022, 08:00

De Giro, slecht voor de ogen.