Wereldschokkend nieuws

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

03 okt 2022, 13:39

Wereldschokkend nieuws! En dàt is het!

Ook in Indonesië zijn ze zo zot als een dubbel draaiende achterdeur.
En dus inderdaad, voetbal IS oorlog!

De rellen ontstonden na afloop van een wedstrijd tussen de clubs Arema FC uit Malang en Persebaya Surabaya, uit Soerabaja. Na afloop van de wedstrijd, die de club uit Malang met 2-3 verloor, bestormden duizenden supporters van beide teams het veld. De politie zette traangas in om de fans te verdrijven. Volgens de politie kwamen tientallen mensen om in het gedrang op het veld. De anderen overleden later in ziekenhuizen. De meesten zouden zijn gestorven door zuurstofgebrek.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 09f65f2b62

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

03 okt 2022, 15:34

In de jaren stillekes werd voetbal gezien als een "uitlaatklep"...
"Jan met de Pet, die heel de week moest ja knikken - als z'n baas iets commandeerde -
kon dan in zo'n voetbalstadium stoom aflaten.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

03 okt 2022, 18:53

Jan met de pet zijnde, en tevens voetballiefhebber, bracht ik vroeger ook al eens een aangename namiddag door in een voetbalstadion, weliswaar in de derde klasse of gelijkaardig.
Vandaag lukt me dat niet meer. Ik ben namelijk roker van (kleine) sigaartjes en mensen zoals ik zijn daar duidelijk niet meer welkom. Bijgevolg volg ik voetbal op televisie.
Wat ik dan zeer eigenaardig vind, is dat tijdens deze wedstrijden in een rookvrij stadion, meermaals de wedstrijd wordt stilgelegd omdat er teveel rook verspreid wordt door allerlei supporters die het interessant vinden om rookbommen te verspreiden over het speelterrein en doorheen de tribunes.
Maar ja, ik ben maar een Jan met de Pet, een democratische onbenul, en dan blijf ik maar thuis. :wink:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

05 okt 2022, 19:50

Ik ben geen sporthater, integendeel, voetbal en al de rest mag voor mijn part gerust blijven bestaan.
Maar een halve krant ermee vullen, en in het nieuws op TV, en daar bovenop nog eens Sporza voor enkele uren na elkaar, vind ik persoonlijk van het goede te veel. Het is voor sommigen alsof er niets anders meer bestaat. Ik zie mijn nonkel Edgard (toen 72 jaar) nog zitten roepen en springen in zijne zetel. Dat vond ik als kind al zo kinderachtig en zo belachelijk als wat. Voorwaar, die zetel ging geen jaren mee. Na slechts één jaar zat de man al een halve meter lager. Ik dacht zelfs hij gekrompen was. Gelukkig had hij geld genoeg en kon hij zich gemakkelijk bijna elk jaar een nieuwe zetel permitteren. En nee, helaas, ik heb van hem niets van geërfd. Zelfs zijn versleten zetel niet. :(

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

05 okt 2022, 19:54

Misschien dat nonkel Edgard toen al wist wat gij dacht van zijn gedrag in zijne zetel en zal gedacht hebben: "Wacht maar ventje, loontje komt om zijn boontje".
Bey, bey, erfenis. :wink:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 okt 2022, 19:56

Volgens mij lees jij de verkeerde krant, Fazal.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

05 okt 2022, 21:11

Dicksy schreef:
05 okt 2022, 19:54
Misschien dat nonkel Edgard toen al wist wat gij dacht van zijn gedrag in zijne zetel en zal gedacht hebben: "Wacht maar ventje, loontje komt om zijn boontje".
Bey, bey, erfenis. :wink:
Hij had zonen en dochters. Ikzelf was helaas geen erfgenaam. :wink:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

05 okt 2022, 21:11

frits1955 schreef:
05 okt 2022, 19:56
Volgens mij lees jij de verkeerde krant, Fazal.
Nee hoor, ik lees alleen nog de koopjeskrant. :wink:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

06 okt 2022, 11:16

En op mijnen TV doe ik het volgende: ofwel neem ik het nieuws op, en spoel bij het bekijken van de opname de sport gewoon door. Of ik kijk via terugkijk-TV, en doe exact hetzelfde. De enige manier om aan dat bijna eindeloze ongebreidelde gezever te ontsnappen, en tòch het nieuws te zien. De rest lees ik op het Internet.
Daar kan ik kiezen tussen wat ik wel, en niet wil zien.

Heel sporadisch lees ik eens een krant in een openbare gelegenheid, als er eentje ligt natuurlijk, maar de sport gaat er onmiddellijk en onverbiddelijk uit. Ik zie niet in wat daar buiten de klassementen, eigenlijk over te vertellen valt.

Vandaag gaat het over Remco, en morgen wordt weer Wout Van Aert als een goddelijke figuur op tafel gegooid.
En dan hebben we nog het voetbal dat in het voetbalseizoen dan natuurlijk, de ganse voorpagina van alle kranten kleurt. Dan is het vandaag over Lukaku, en morgen over Kevin De Bruyne. En ik die dacht dat er maar één god bestond. Nog al iets waar ik al die bij-gelovigen niet kan in volgen, want bijgeloof is zéker aan mij niet besteed..

Nee, sport kan mooi zijn, maar als het je dagelijks door de strot wordt geduwd, dan krijg je er ook een indigestie van. Te veel is nu eenmaal te veel! En als er twee of meer mensen over sport aan het discuteren zijn, lijkt het er soms op alsof ze een hartaanval gaan krijgen. Niet zó gezond dus eigenlijk.

Gelukkig voor hen, zijn er mensen die daar geen last van hebben, en al wat sport betreft, hun leven lang gretig 'blijven' absorberen. Maar dat moeten zij dan maar weten. Ik zou in ieder geval niet graag hun huisgenoot zijn.

En dan zou ik die sportjournalisten nog vergeten.
Die weten niet goed wat te vragen, en de sporters weten dan natuurlijk ook niet goed wat te antwoorden.
En zo krijg je dan van die "euh .... euh ...euh ..." . :roll:

Wel euh ..., ik euh ... ik demarreerde en euh ... !???
Echt wel boeiend als je 't mij vraagt. :?

RyanR
Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Locatie: Brabant

07 okt 2022, 10:18

De Romeinen zeiden het al.. Geef het volk brood en spelen... Dat houdt ze rustig.. Een stadion kan je overigens ook gebruiken als concentratiekamp om mensen bij bosjes over de kling te jagen... Constantinopel en onlangs nog in Chili en Argentinie

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

07 okt 2022, 17:24

RyanR schreef:
07 okt 2022, 10:18
De Romeinen zeiden het al.. Geef het volk brood en spelen... Dat houdt ze rustig..
Dat zal dan wel niet voor voetbalhooligans gelden.
Zie eens wat er vorige week in Indonesië is gebeurd. :?

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

08 okt 2022, 09:08

Met dat zogezegde NIEUWS is het dagelijks huilen met de pet op (De Pet van Jan dus)
Meestal is het voor mij zappen tussen VTM en VRT maar...
beiden hanteren dezelfde elastiek om hun gepalaver minstens 45 minuten of langer te rekken.
Zodanig dat alle eropvolgende programma's vaak 1/4 uur té laat beginnen. :|

Er wordt samengevat wat ze willen zeggen, dan wordt dat uitgepluisd en dan
nogmaals samenvatten wat al gezegd en/of getoond werd....

Regelmatig nog een reporter ter plaatse en vaak komt dan de WETSTRAAT in beeld.
De reporter staat aan de overkant achter een zwart hekken...
(Zou die daar in het park in een tentje overnachten :?: )

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 okt 2022, 09:30

Hihi, die mannen van de Wetstraat hebben daar een caravan staan ...

Zij hebben vannacht weer een nachtje doorgedaan net zoals onze ministers.

Om dan straks te komen vertellen dat ze eigenlijk nog niks weten ...