vloeibaar staal
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Schroefdraad "gieten" is ook niet zo evident , en dus moet men in de fabriek ook draad trekken , al zeker bij dergelijke kleine diameters. Ik denk dat het eerder "gewoon" ijzer is zoals men meestal bij dergelijke pompen gebruikt. Er nieuwe draad in trekken zou geen probleem mogen zijn. Je kan uiteraard ook "foefelen" als er nog wat draad overblijft door de dop met bvb. ATMOSeal te omwikkelen en de dop er op die manier er terug in te wringen. Dat zal je dan wel telkens moeten doen als je de dop eruit haalt en opnieuw plaatst.
Atmoseal is een lint dat vezels bevat die voor de waterdichtheid zorgen - het is beter dan teflon wat vroeger al eens werd gebruikt voor de koppeling van waterbuizen e.d,
Spuit in de winter Dinitrol ML of Dinitrol RC 900 op de schroefdraad van de pomp tegen het roesten ervan.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 22 mei 2024, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Jouw uitleg is er ook eentje van den Aldi, Charlie en ondergetekende kwamen al wel met een simpele oplossing die bovendien bestendiger is dan jouw onzin. Het zijn geen batterijen van 12V.
Dat het geen "gewoon ijzer" is zie je al aan de dikte van de flenzen.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
"Simpel" , maar blijkbaar niet zo simpel voor @alloo om er een nieuwe draad in te trekken. Als ge dan zo zeker zijt van je "kunde" , maak dan een fysieke afspraak met @alloo om er nieuwe draad in te trekken en er een nieuwe plug te plaatsen. Alle andere commentaren zijn strikt overbodig.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Jij als allesweter zou toch mogen weten dat in de industrie ijzer niet bestaat maar men over staal spreekt. Gietijzer of gietstaal is een staallegering met een hoog koolstofgehalte, meer dan 2%. Het getapte gat herboren en er een draadcoil inschroeven mag geen enkel probleem zijn. De coil kan afgedicht worden met Loctite 577 zodat deze waterdicht is. Er bestaat wel een tweecomponenten pasta's waarmee je eventueel de versleten schroefdraad kan op vullen en na droogtijd terug kan boren en hertappen, maar ik weet niet of deze zaken allemaal in doe het zelfzaken verkrijgbaar zijn het zijn eerder industriële toepassingen. Misschien even googelen op metaalpasta.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Ja, vooral de jouwe want je hebt ten overvloede bewezen dat je van deze materie geen kaas hebt gegeten.Fred1950 schreef: ↑23 mei 2024, 11:06"Simpel" , maar blijkbaar niet zo simpel voor @alloo om er een nieuwe draad in te trekken. Als ge dan zo zeker zijt van je "kunde" , maak dan een fysieke afspraak met @alloo om er nieuwe draad in te trekken en er een nieuwe plug te plaatsen. Alle andere commentaren zijn strikt overbodig.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Met "Alle andere commentaren zijn strikt overbodig" bedoel ik de stompzinnige van jouw kant , en je bewijst nog eens dat je daar een hele straffe in bent.MichelN schreef: ↑23 mei 2024, 20:23Ja, vooral de jouwe want je hebt ten overvloede bewezen dat je van deze materie geen kaas hebt gegeten.Fred1950 schreef: ↑23 mei 2024, 11:06"Simpel" , maar blijkbaar niet zo simpel voor @alloo om er een nieuwe draad in te trekken. Als ge dan zo zeker zijt van je "kunde" , maak dan een fysieke afspraak met @alloo om er nieuwe draad in te trekken en er een nieuwe plug te plaatsen. Alle andere commentaren zijn strikt overbodig.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
In het ijzer dat je overal in je wagen kan terug vinden ( carrosserie , onderstel ) is gemakkelijk te boren. Dat is allesbehalve gietijzer en ook geen staal. Dat noem ik "gewoon" ijzer , en wat men daarin mengt laat mij nu eens helemaat koud ! Mijn "gewoon" ijzer laat zich gemakkelijk smeden en plooien en lassen , dat kan je van gietijzer en staal niet beweren.
-
alloo - Lid geworden op: 14 jul 2006, 21:23
- Locatie: mol
Odulleke ,gegoogled heb ik al genoeg gedaan,en volgens de fabrikant is hun product altijd het besten,als ik een koperen nippel neem,de ene zijde in het pomphuis lijmen ,de anderen zijde een aftapkraantje schroeven, dat ik in het najaar openzet en kees is klaar.Nu nog de juiste componenten epoxy.
groetjes Fons
groetjes Fons
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Fredje toch, hier bewijs je nogmaals wat voor een beunhaas je bent. Een goede raad: hou je ver weg van dingen waar je geen verstand van hebt.Fred1950 schreef: ↑23 mei 2024, 21:15In het ijzer dat je overal in je wagen kan terug vinden ( carrosserie , onderstel ) is gemakkelijk te boren. Dat is allesbehalve gietijzer en ook geen staal. Dat noem ik "gewoon" ijzer , en wat men daarin mengt laat mij nu eens helemaat koud ! Mijn "gewoon" ijzer laat zich gemakkelijk smeden en plooien en lassen , dat kan je van gietijzer en staal niet beweren.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)