nanoTECHNOLOGIE

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

Fadre

02 okt 2025, 13:38

Mijn allereerste artikel hier op seniorennet over nanotech reeds 20 jaar geleden.
Er zijn ondertussen veel toepassingen gebeurd .Gekend, minder gekend of helemaal geheim.
De mogelijkheid om iets te assembleren atoom per atoom is werkelijkheid geworden.
Voldoende om ons toch zorgen te maken omdat we niet weten waar de ingeslagen weg uitkomt.
Fadre
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

Fadre

02 okt 2025, 13:40

Mijn allereerste artikel hier op seniorennet over nanotech reeds 20 jaar geleden.
Er zijn ondertussen veel toepassingen gebeurd .Gekend, minder gekend of helemaal geheim.
De mogelijkheid om iets te assembleren atoom per atoom is werkelijkheid geworden.
Voldoende om ons toch zorgen te maken omdat we niet weten waar de ingeslagen weg uitkomt.
Fadre
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

voorn

06 dec 2025, 17:44

In de pharma is het doorgebroken ook.bij batterijen en zonnepanelen en bij sportmaterialen.

Wil.

Gisteren, 20:17

Fadre schreef:
02 okt 2025, 13:40
Fadre
Op 20 jaar gebeurt er veel. Ook in de taal. Ik merk op dat de letter P in 2007 geëvolueerd is naar een F.
Wie had zoiets kunnen voorzien? :wink:

image.png
image.png (23.51 KiB) 20 keer bekeken

Maar ik merk dat er nog weerstand tegen is: Voorn hierboven, houdt nog vast aan de 'oude' spelling 'pharma', terwijl jij consequent wel 'farma' zult schrijven, neem ik aan? :wink: